Home Blog Page 4424

Šenkovski prvašići zajedno s volonterima subotu prijepodne proveli u Perivoju Zrinski

0

U sklopu nacionalnog projekta Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo „Živjeti zdravo“ održana je druga aktivnost „Volontera u parku“. Na području naše županije aktivnosti organiziraju Zavod za javno zdravstvo Međimurske županije i Zajednica sportskih udruga Čakovca, a lokacija je Perivoj Zrinski. Kako je objasnio koordinator aktivnosti i tajnik Zajednice sportskih udruga Čakovca Tomica Jakopec, zbog specifičnih epidemioloških preporuka ovogodišnje izdanje Volontera u parku razlikuje se od onih iz prijašnjih godina kada su to bile aktivnosti s velikim skupinama, često i s više stotina sudionika.

„Ove godine radimo s manjim, homogenim grupama, a najbolja takva grupa nam je školski razred“ kazao je. Tako je ove subote prijepodne u čakovečkom Perivoju Zrinski boravio 1a razred iz Osnovne škole Petar Zrinski Šenkovec. Prvašići iz Šenkovca za vrijeme jednog školskog sata odradili su uvodno vježbanje, a kasnije su imali edukativnu šetnju. Vježbanje je vodio volonter Goran Kolarić, trener u Čakovečkom plivačkom klubu i profesor tjelesne i zdravstvene kulture u III. OŠ Čakovec.

Volonterka Sara Srša iz Međimurske prirode – Javne ustanove za zaštitu prirode pak je kroz kružnu šetnju oko čakovečkog Starog grada Zrinskih upoznala mališane s poviješću Perivoja, zanimljivim podatcima oko drveća, s programom uvođenja vjeverica i detaljima oko parkovne arhitekture.

S učenicima je na aktivnosti bila i njihova učiteljica Nataša Veseli koja nije krila oduševljenje.
“Svi su uživali jer osim što su naučili nešto novo, bili su zajedno na svježem zraku, vježbali su i kretali se. Uz novo znanje dodatno su osnažili i duh kolektiva, a najbolja reakcija bili su njihovi osmijesi” izjavila je Veseli i zahvalila Zajednici sportskih udruga Čakovca na pozivu. “Još od ponedjeljka kada sam im rekla kako ćemo sudjelovati na aktivnosti bili su jako uzbuđeni i radosni, tako da se preporučujemo i za ubuduće” poručila je. 

Cilj aktivnosti “Volonteri u parku” je organizirati slobodno vrijeme za djecu i obitelj u parku, poticati usvajanje zdravih stilova života, razvijati prosocijalno ponašanje, njegovati međugeneracijsku suradnju, omogućiti socijalnu integraciju djece s poteškoćama u razvoju i očuvati životnu okolinu.

Zašto je Zvonkec u Kotoribu pozvao samo žene?

0

Pojedini članovi Udruge međimurski samci i samice predvođeni predsjednicom Slavicom Tkalec, vrlo su inovativni u smišljanju i realizaciji kraćih izleta po Međimurju i okolici. Tako je u subotu, na prvi dan proljeća grupa samica posjetila Kotoribu, a okupljanje je organizirao Kotoripčanin Zvonimir Habuš. Priredio im je zanimljiv pohod po predivnoj okolici Kotoribe, punoj vodene ljepote.

-Bilo nam je prekrasno, to je trebalo doživjeti. Zvonkec je za pet – bio je komentar njegovih gošći iz različitih dijelova Međimurja.

-I za idući vikend već smišljamo nešto. Imamo ideja, važno je da se podružimo – kazala je šefica Slavica.

No Images found.

Do pravih vrijednosti dolazi se samo preko vlastite žrtve

0

Isus nam najdublju istinu o svom, ali i o našem životu danas pojašnjava jednom svima nama poznatom slikom iz prirode: “Zaista, zaista, kažem vam: ako pšenično zrno, pavši na zemlju, ne umre, ostaje samo, ako li umre donosi obilat rod.” (Iv 12, 24)  Pšenično zrno treba ići u zemlju. Tamo se ono raspada, gnjije. Tamo prirodno umire. Ali iz te truleži, iz te smrti zrna, rasti će klica novoga života iz kojeg onda raste biljka koja donosi plod višerostruko brojniji od onog posijanog sjemena. Upravo to se dogodilo Isusu. Ljudski govoreći bio je satrt, odbačen, ismijan, ponižen, trnjem okrunjen, umro je kao posljednji zločinac. Narod mu je okrenuo leđa, a ni učenici nisu bili uz njega. Jedan ga je izdao, drugi zatajio, a ostali se razbježali. Međutim, Isus je uskrsnuo. Uskrsnuo je da više nikada ne umre. Uskrsnuo je da više nikada ne osjeti bol i patnju. Uskrsnuo je i ušao u nebesku slavu.

I za nas je dragi čitatelji ovo jedini put potpunog ostvarenja i sreće. Zato nam Isus poručuje: “Tko ljubi svoj život, izgubit će ga. A tko mrzi svoj život na ovome svijetu, sačuvat će ga za život vječni. Ako tko hoće služiti mi, neka ide za mnom.”

Zašto je nama tako teško prihvatiti ovu Isusovu riječ? Zato što mi imamo u svom životu iskustvo umiranja, patnje i boli, ali nemamo iskustvo nove stabiljke i novog klasa. Svatko od nas ima iskustvo da nam je život darovan. Također nas iskustvo uči da taj život može uspjeti ili ne uspjeti. Možemo čak s priličnom sigurnošću znati kad će taj život uspjeti, a kada neće. Uspjet će, ako se živi u punini, ako se nesebično dijeli s drugima i žrtvuje za druge. Naprotiv, život neće uspjeti ako se živi sebično, mimo drugih ili čak često i na štetu drugih. A to znači da čovjek mora umirati sebi, da treba prikazivati kušnje koje život donosi. Kušnja, nevolja, patnja pa i sama smrt nisu sebi svrhom. Smrt rađa život, rađa uskrsnućem. Tvrda je ovo riječ, ali jedina ispravna i jedina prava. Ne treba nam se zavaravati lažnim nadama. Čovjek inače u životu do pravih vrijednosti dolazi samo preko žrtve. I dok u ovim korizmenim danima razmišljamo da li je Isusu Kristu zaista bilo potrebno pretrpjeti svu muku i patnju koja ga je snašla i da li je konačno morao umrijeti, i da li i mi moramo tim putem proći, sjetimo se današnje prispodobe o pšeničnom zrnu i bit će nam sve jasno. Isusov križ nam govori jasno o snazi njegove ljubavi koja nas ljubi do kraja. Kristov križ postao je znakom koji privlači sve.

Što si sve bio spreman učiniti za nas, raspeti Isuse? Na križu si tako jasno progovorio, tako jasno izrekao sebe. Na križu si raširio svoje ruke u želji da zagrliš cijeli svijet. Kad s tobom Isuse trpimo i s tobom umiremo, čvrsto se nadamo da ćemo s tobom uskrsnuti i biti proslavljeni.

I dalje hladan sjeverac

0

Nastavlja se izmjena oblaka i sunčanih razdoblja, a ponegdje može naletjeti i kratkotrajan nalet slabog snijega. Veći dio dana ipak suho. Puhat će povremeno umjeren i jak vjetar sjevernih smjerova. Jutarnja temperatura od -3 do 0, a najviša dnevna između 5 i 7 Celzijevih stupnjeva.

Slično i sutra. Prohladno i vjetrovito, a ponegdje može kratko zalepršati koja snježna pahulja ili par kapi kiše. Sjeverac će održavati temperaturu sličnu današnjoj – ujutro malo ispod nule, a u najtoplijem dijelu dana oko sedam Celzijevih stupnjeva.

Predstavljen projekt „Obrazovane Romkinje, osnažene romske zajednice“

0

Jučer i danas je u Toplicama Sveti Martin predstavljen trogodišnji projekt „Obrazovane Romkinje, osnažene romske zajednice“. Provodi ga Savez Roma u Republici Hrvatskoj „KALI SARA“, a sa 150.000 eura financiran je iz Europskog gospodarskog fonda.

Saborski zastupnik Veljko Kajtazi na ovom je skupu izrazio zadovoljstvo ovim projektom, rekavši da je riječ o prvom projektu u kojem romska zajednica nije objekt već subjekt, odnosno njegov nositelj.

-Izuzetno sam sretan što je Savez Roma, odnosno što su sami Romi nosioci projekta, rekao je Kajtazi.

Uz njega su u radu ovog skupa sudjelovali i predsjednica Saveza Roma u Republici Hrvatskoj Suzana Krčmar i ravnatelj Ureda za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Alen Tahiri.

U sklopu programa jučer se sudionicama skupa obratila i ministrica poljoprivrede Marija Vučković. Ona je održala predavanje na temu “Osnivanje OPG-a i mogućnosti sufinanciranja njihova rada”

Željela bih istaknuti kako Vlada RH kontinuirano prepoznaje ranjivost djece i obitelji pripadnika romske nacionalne manjine te ima razumijevanja za njihove probleme. Do sada je u Međimurskoj županiji, u kojoj živi preko 5 tisuća pripadnika Roma, ugovoreno 428,6 milijuna kuna potpore iz Programa ruralnog razvoja za financiranje projekata i otvaranje novih radnih mjesta koja su od velike važnosti, posebice u kontekstu manjina, uvodno je navela Vučković.

Bilo je riječi i o statusu Romkinja u zajednici..

-One su izuzetno zapostavljene u romskoj zajednici i ovaj je projekt namijenjen njihovom osnaživanju i što većem uključivanju u društvo. Uvjeren sam da će po završetku ovog projekta položaj Romkinja biti pozitivno promijenjen, rekao je zastupnik Kajtazi.

Prema njegovim riječima Međimurje je odabrano za početak projekta, jer ovdje živi najviše Roma i problemi nacionalne manjine najviše su izraženi.

U rijeci Bednji pronađeno tijelo ženske osobe

0
Marijan Susenj/PIXSELL

U subotu, 20. ožujka oko 15 sati u rijeci Bednji, kod Slanja, pronađeno je tijelo ženske osobe.

Tijelo su izvukli vatrogasci Dobrovoljnog vatrogasnog društva Martijanec nakon čega je proveden očevid. Također je tom prilikom utvrđeno da se radi o Mirjani Balažinec, čiji je nestanak prijavljen Policijskoj postaji Novi Marof dana 15. ožujka 2021. godine, javljaju nam iz Policijske uprave varaždinske.

Na mjesto događaja izašao je mrtvozornik koji je konstatirao smrt i naložio medicinsku obdukciju.

Tijelo nesretne žene je po završetku postupanja prevezeno na Odjel patologije Opće bolnici Varaždin.

ŽELJKO TOMAŠIĆ: Međimurski potrošači nisu dovoljno informirani i njihova se prava često i drastično krše

0

Početkom ovoga tjedna obilježen je Svjetski dan potrošača. Iako se o tome često govori, veliko je pitanje u kojoj smo mjeri upućeni u naša potrošačka prava. Koliko ih poznajemo, kako ih zaštiti i kome se uopće obratiti teme su o kojima smo razgovarali s glavnim tajnikom Društva potrošača Međimurja Željkom Tomašićem.

Otkada Društvo potrošača Međimurja djeluje i koje su mu glavne aktivnosti?

Društvo potrošača Međimurja je osnovala grupa aktivista u Pokretu za zaštitu potrošača Hrvatske 2013. godine pod nazivom „Vukanovčar“. Kroz taj proces iskristalizirala se ideja da se u maloj ruralnoj sredini osnuje takva udruga, jer je specifičnost Hrvatske da se potrošačka prava najčešće krše kod pružanja javih usluge. 

Očekivali smo da će naš primjer slijediti i gradovi i veće općine u Međimurskoj županiji i osnovati udruge za zaštitu potrošača.  Do sada se to nije dogodilo, ali će vremenom potrošači shvatiti da sami moraju štititi svoja potrošačka prava, jer nitko iz Brisela, Zagreba, pa i Čakovca neće doći štiti njihove interese.

Naše su glavne aktivnosti informiranje, edukacija i savjetovanje potrošača o njihovim pravima i instrumentima zaštite tih prava. Prve aktivnosti bile su nam provedba projekata na području financijske pismenosti i prava i obaveza u konzumiranju javnih usluga.  Tada smo uvidjeli potrebu za postojanjem savjetovališta potrošača, a u toj ideju naišli smo na veliko razumijevanje i potporu od strane Međimurske županije. Sve to rezultiralo je pokretanjem „Međimurskog savjetovališta za zaštitu potrošača“, koji je prerastao u „Info centar potrošača“ kao jedinog savjetovališta za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj. Od 2017. godine provodimo i projekt „Trošilica info“ koji je, u praksi, prvi j jedini potrošački internetski portal u Hrvatskoj, govori nam Tomašić.

Koliko su naši potrošači, posebno u Međimurju, svjesni svojih prava i da li vam se često obraćaju te što su najčešći upiti?

To je vrlo kompleksna tema. Naime, u našem društvu se proširilo javno mišljenje kako nas svi kradu i obespravljuju, društvo je zahvatio dirigirani pesimizam, što rezultira time da su potrošači nezadovoljni sa svime i uvjerenja kako ih svi varaju.

S druge strane kod naših ljudi postoji „ostavština“ iz prošlih vremena da „tamo netko gore brine o njima i odlučuje umjesto njih“, a rezultat je jako mala zainteresiranost za zaštitu svojih potrošačkih prava, ali se zato, često i neutemeljeno, kritiziraju sve odluke nacionalne, regionalne i lokalne politike, smatrajući  da su usmjerena na kršenje potrošačkih prava.

DPM, a i druge udruge za zaštitu potrošača u Međimurju često organiziraju savjetovanja, okrugle stolove, seminare, ali odaziv potrošača je izuzetno mali i može se izraziti jednoznamenkastim brojem.

Najčešći upiti su vezani za jamstvo i materijalni nedostatak na tehničkim proizvodima, posebno elektroničkim proizvodima. Potrošači često ne razlikuju pojmove i postupke kada su u pitanju materijalni nedostaci i garancija, a neki trgovci to vrlo vješto koriste. Naime  potrošači ne znaju da se u slučaju kvara ili nedostatka moraju obratiti isključivo trgovcu, jer trgovac odgovara za te nedostatke, te često samo pokušavaju riješiti poprave sa servisom ili proizvođačem, čime automatski pokreći instrument jamstva (garancije). Naime trgovac snosi odgovornost za kvar ili nedostatak u slučaju nedostatka bilo koje vrste proizvoda. Na odgovornost za materijalne nedostatkepotrošač se može pozvati u roku od dvije godine, ukoliko u propisanom roku obavijestili trgovca o nedostatku. Ako se kvar na proizvodu ustanovi u roku od 6 mjeseci od preuzimanja kupljenog proizvoda, smatra se da je takav kvar postojao već pri samoj kupnji. Ako su ispunjeni uvjeti i potrošač se pozove na materijalni nedostatak može po svom izboru: zahtijevati od prodavatelja da se nedostatak ukloni (u razumnom roku), zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka, zahtijevati sniženje cijene ili izjaviti da raskida ugovor (tražiti povrat novca).

Trgovci često koriste neinformiranost potrošača i navode potrošača da aktivira jamstvo tj. šalje proizvod u servis, gdje se mora kao dijagnosticirati kvar i popraviti u „razumnom roku“ kako to definira zakon, što je nepoštena poslovna praksa, jer je potrošač kupio proizvod da ga koristi, a ne da ga šalje u servis. Pri tom potrošači ne znaju da imaju pravo na nezavisno vještačenje koje plaća trgovac. Servis trgovca i njihov vještak nije „nezavisno vještačenje“.

Druga velika grupa upita se odnosi korištenje javnih usluga tj. računa za javne usluge. Na prvom mjestu je ekološko zbrinjavanje komunalnog otpada, gdje pružatelji usluga često šalju račune, a da uslugu nisu izvršili. Nerijetko se potrošačima i podvale trajni ugovori bez mogućnosti raskida što je suprotno pozitivnim hrvatskim zakonima, ali je kod ovršnog i sudskog spora to „vjerodostojna isprava“. 

Slijedeće grupa zahtjeva odnosi se na ovrhe svih oblika. Tu se radi o zaista potpunoj neinformiranosti potrošača, što je rezultiralo velikim brojem ovršenih potrošača. Naime velika većina, ako ne i sve ovrhe mogu se izbjeći ako se pravovremeno stupi u kontakt s vjerovnikom i dogovori način podmirenja duga. U tom slučaju vjerovnici su spremni i oprostiti dio duga, ako im potrošač – dužnik dokaže da zbog realne situacije ne može vratiti cijeli dug.  No, potrošači u pravilu šute, ne žele komunicirati s vjerovnikom i tada se događa da vjerovnik pokrene postupak prisilne naplate ili da proda dug cesijom utjerivačima dugova, koji se opet koriste raznim smicalicama da potrošača navedu i prisile da figurativno rečeno postane beskućnik. Potrošači nam se u pravilu obraćaju kada je isprava i ovrsi postala pravosnažna, a tada mi zaista više ne možemo pomoći, osim savjetom da plati dug.

Sve u svemu mogu reći da međimurski potrošači nisu informirani, te da im se upravo zbog toga često i drastično krše potrošačka prava. Samo informirani i educirani potrošači su zaštićeni potrošači, objašnjava Tomašić.

Uspjevaju li potrošači u borbi za zaštitu svojih prava, na koji im način pomažete i s kojim se problemima najčešće pri tome susrećete?

U pravilu potrošače koji nam se obrate na vrijeme, zatraže informaciju i pomoć, uspijevamo vođenjem i savjetovanjem dovesti do potpune zaštite njihovih prava.  Zakon o zaštiti potrošača je „Biblija“ za potrošače, ali nažalost jako malo potrošača je pročitalo, a još manje proučilo taj zakon, poručuje Tomašić.