Home Blog Page 4395

BORIS RADIKOVIĆ: Ako zatreba, i zaigrat ću za svoju momčad!

0

Postoje ti neki likovi koji su svojom pojavom, osobnošću, uspješnošću i još mnogočime drugim zadužili sport. Oličenje svega toga i jedan od njih je i naš novi trener Boris Radiković. Definicija sportaša o kojoj bi se dalo pričati danima, a opet je apsolutno nepotrebno bilo što reći, jer svi već sve znamo. Stoga, sa malo zakašnjenja, ali i sa puno zadovoljstva, čast nam je predstaviti .am “peršonu” zbog koje nogomet, a i sport općenito, imaju onu dodatnu dimenziju. Dobrodošao Treneru!

Tako su na klupskom fb probilu napisali u NK Hajduk Štrukovec koji se natječe u 2. ŽL-skupina B i nalazi se na 14. mjestu sa 3 boda više od posljednje plasirane momčadi. Jedini im je cilj u proljetnom nastavku izboriti opstanak. Upravo te nezahvalne uloge prihvatio se 55- godišnji Boris iz Murskog Središća, čovjek i sportaš znan kako je promijenio mnogo međimurskih nogometnih klubova i ono što posebno raduje, iz svakog je otišao ponosno, uzdignute glave.

U NK Hajduk Štrukovec Boris (55) je došao na poziv prijatelja Maria Sabe.

– Konačno Štrukovec je sredina koje spada pod moj grad Mursko Središće pa mi je time puno draže što sam postao njihov, „pravda“ Boris dolazak u opet u novu sredinu. Govoreći o toj temi, zamolio nas je da spomenemo kako smo mi njega tražili, a ne da se on nudi medijima, a što se da zaključiti njegovo često pojavljivanje u njima. Boris će nam, kao prije, uvijek biti i ostati zanimljiv.

Zbog čega ovoga puta Hajduk ?

– Rekao sam prije klub je s gradskog područja, a što mi je još važnije radi se o jednoj zdravoj sportskoj sredini gdje mi je zadovoljstvo već sada raditi, a konačno oduvijek sam navijač splitskih „bilih“

Obično si u svim klubovima bio trener, ako je trebalo i igrač. Hoće li i u Štrukovcu biti tako ?

– Da dat ću se i registrirati. Zlu ne trebalo da dođe do manjka igrača, a konačno želim se nametnuti za mjesto u momčadi, a možda ću nekom klubu sresti i mog vršnjaka- kaže, a znajući kako je to u Međimurju nemoguće. Dodaje kako ga raduje što se još uvijek u momčadi nadmetati s onima koji su od njega mlađi 38 godina, oni kojima bi mogao biti i djed(japica), a još se uvijek može s njima nadmetati, utrkivati, a to mu nije teško jer je s igračima 100% u trenažnom procesu.

Inače, Boro je prvi puta registriran kao igrač pred 43 godine, a već je 21 godinu paralelno trener i igrač. Ponosan je što je iz svake sredine, a poznat je po tome kako ih je dosta promijenio, otišao uzdignute glave, nikada nije potjeran, nikada mu ni u jednom klubu nije otkazana suradnja bez obzira na plasman pa kaže kako je npr. s momčadi Miklavca osvojio naslov, no ipak je otišao. U svakoj je sredini bio poštovan i cijenjen. Tako je i rekao, kako je nevažno pitanje, koliko je klubova promijenio, a iz svake je sredine otišao kada je ocijenio da je povoljan trenutak za odlazak i u svakom je prijelaznom roku bio tražen, a uvijek bira za to vrijeme najpovoljniju sredinu Za svaku ga sportsku sredinu vežu lijepe uspomene.

Boro je osim na međimurskim terenima igrao i na terenima, a za klubove iz Slovenije i Austrije. Poznat je kao sportaš širih pogleda pa ga znaju i atletičari. Sport je za njega njegovo zdravlje, njegov život, a živi moto-„nema predaje“.

Kroz taj dugački staž, pogledi na sport, nogomet se mijenjaju?

– Itekako i to me smeta jer kriterije za ulazak u momčad određuje novac, odluke često donose ljude koji nemaju pojma o nogometu, ali zato imaju novac i vrte svoj biznis. Upitna je moralna snaga, a treneri su nekim sredinama manje bitniji od onih „moralnijih“.

Autoklub Blacklisted predstavio nadolazeće aktivnosti

0

Na današnjoj konferenciji za novinare u 11.00 sati u multimedijalnoj dvorani Međimurske palače turizma, Autoklub BLACKLISTED najavio je predstojeće aktivnosti u 2021. godini u cilju promicanja prometne kulture.
U pogledu aktivnosti vezanih za sigurnost u prometu jedan od glavnih projekata za 2021. godinu bit će
implementacija BLACKLISTED CUP 2K21 natjecanja za amaterske i profesionalne vozače. Kao i
prethodnih godina i tijekom 2021. dat će se posebna pozornost jačanju statusa i ugleda autokluba
BLACKLISTED u stručnoj javnosti, kroz organiziranje Trackday Evenata, stručnih skupova i okruglih
stolova, zadržavajući ulogu nedvojbenog autoriteta kada je u pitanju cestovni promet, odnosno
sigurnost cestovnog prometa.
Tijekom 2021. godine najavljeno je čak pet utrka/trackday događaja koji će činiti BLACKLISTED CUP 2k21.
Prva utrka očekuje nas već 01. svibnja 2021. godine u gradu Varaždinu na lokaciji KS Rauš Novi Marof, dok će se druga utrka održati 29. svibnja u gradu Čakovcu. Predviđene su još tri utrke za 03. srpnja, 11. rujna i 09. listopada, ali za njih lokacije još nisu utvrđene. Očekuje se da će na ovim natjecanjima sudjelovati od 70 do 150 vozača.

Autoklub BLACKLISTED osnovan je u ožujku 2018. godine. U narednom razdoblju od osnutka do danas
organizirano je osam Trackday Evenata za što se autoklub specijalizirao u provođenju prethodno
spomenutog Eventa. Riječ je o Eventu ljubitelja automobilizma da svoje stečeno iskustvo u prometu
prezentiraju na stazi i zatvorenim uskim ulicama gradova u cilju promicanja prometne kulture i
povećavanja sigurnosti u prometu. Krucijalni cilj projekta je poticanje edukacije mladih vezano za
sigurnost u prometu kako bi se smanjio broj porasta prometnih nesreća na hrvatskim cestama.

Službena facebook stranica:
https://www.facebook.com/autoklubblacklisted

Najava BLACLISTED CUP 2K21:
https://youtu.be/sJsd5C3jrEk

Dokumentarni film:
https://www.youtube.com/watch?v=XkQfa_p0qRs

Isplata ‘uskrsnica’ kreće u ponedjeljak, 15. ožujka

0
Ilustracija

Povodom uskrsnih blagdana, treću godinu zaredom, varaždinskim umirovljenicima čija mirovinska primanja iznose do 2.000,00 kuna mjesečno, osobama s invaliditetom koje su korisnici osobne invalidnine Centra za socijalnu skrb Varaždin i osobama koje imaju status nezaposlene osobe s invaliditetom u evidenciji Regionalnog ureda HZZ Varaždin, a imaju prebivalište na području Grada Varaždina, osigurat će se novčana pomoć, odnosno uskrsnica u iznosu od 150,00 kuna.

Prema podacima Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, u Varaždinu je ukupno 1815 umirovljenika s mirovinskim primanjima do 2.000,00 kuna, 365 osoba s osobnom invalidninom prema podacima Centra za socijalnu skrb Varaždin i 50 osoba koje imaju status nezaposlenih osoba s invaliditetom u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje podružnica Varaždin, kojima će Grad Varaždin osigurati uskrsnice.

Isplata uskrsnica kreće u ponedjeljak, 15. ožujka , na kućne adrese umirovljenika i osoba s invaliditetom, a reklamacije će se isplaćivati nakon Uskrsa, o čemu će korisnici pravodobno biti obaviješteni.

Grad Varaždin će se i ove godine priključiti projektu „Global Greening”

0
Damir Spehar/PIXSELL
HNK u Varaždinu 30.08.2018., Varazdin, HNK u Varazdinu Photo: Damir Spehar/PIXSELL

Grad Varaždin će se na poziv veleposlanika Irske u Republici Hrvatskoj Nj.E. g. Ruaidhria Marka Dowlinga te odlukom gradonačelnika Grada Varaždina dr.sc. Ivana Čehoka i ove godine priključiti projektu „Global Greening”. Projekt je to nacionalne turističke asocijacije Irske koji se već dvanaest godina provodi diljem svijeta u cilju promocije turizma Irske te jačanja suradnje s partnerima iz cijelog svijeta i to upravo na Dan Svetog Patrika, 17. ožujka.

Povodom nacionalnog blagdana Irske, Dana Svetog Patrika, u najvećim svjetskim gradovima poznate turističke destinacije obojene su tog dana u zeleno. U srijedu, 17. ožujka 2021. godine u vremenu od 19 do 21 sat, zgrada Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu bit će posebno prilagođenom rasvjetom obojena u zelenu boju, kao što je prošle godine bio Stari grad.

Grad Varaždin prepoznao je važnost inicijative te je kao sve atraktivnija turistička destinacija pozvan na sudjelovanje u ovom globalnom projektu.

DAVOR MLADINA: Na papiru su oni nedvojbeno favoriti, ali favorit uvijek ne pobjeđuje

0
01.04.2017., Velika Gorica - 25. kolo druge HNL, HNK Velika Gorica - NK Hrvatski dragovoljac. Davor Mladina Photo: Igor Soban/PIXSELL

Nakon turbulentnog vikenda i promjene na klupi našeg drugoligaša NK Međimurja novi trener Davor Mladina imao je nekoliko dana za upoznavanje momčadi. Hoće li danas što mijenjati?

-Bit će nekih promjena, ali kostur momčadi ostaje isti. I meni će trebati malo vremena da pohvatam konce i bolje upoznam sve igrače. Sreća je da nakon slijedeća dva kola slijedi dvotjedna stanka, u kojoj ćemo odigrati i dva prijateljska susreta, pa će to biti prilika da se posložimo. Koliko sam uspio pratiti dosadašnje utakmice Međimurja evidentno je da se dosta zabija, ali još lakše prima, pa će nam prioritet biti anulirati te probleme i čvršće zatvoriti prilaz našem golu, kaže Mladina.

Što očekuje protiv Hrvatskog dragovoljca?

Radi se o ozbiljnoj ekipi koja nije bez razloga trenutno na vodećoj poziciji. Nedvojbeno je da su na papiru oni favoriti, ali favorit uvijek ne pobjeđuje. Dat ćemo svoj maksimum i nastojati pružiti što snažniji otpor. Liga je izjednačena, razlike nisu toliko velike bez obzira na plasman i nastojat ćemo što bolje parirati odličnom domaćinu.

Utakmica u Zagrebu započinje u 15:30 sati.

Bioinstitut će od 17. ožujka na području Grada Preloga provoditi deratizaciju

0
Štakor, deratizacija

Djelatnici Službe dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije Bioinstituta d.o.o. provest će deratizaciju na području Grada Preloga, u razdoblju od 17. do 30. ožujka 2021. godine prema slijedećem rasporedu:

– 17., 18., 19., 22., 23. ožujka u Prelogu.
– 24. ožujka u Prelogu i Otoku
– 25. ožujka u Oporovcu
– 26. ožujka u naselju Čukovec
– 27. ožujka u naseljima Draškovec i Hemuševec
– 29. ožujka u Cirkovljanu
– 30. ožujka u Čehovcu

Za deratizaciju će se koristiti brodifakum pelete s dodatkom gorke tvari. Antidot je vitamin K.

OK ‘Plavi’, NK ‘Plavi’, NK ‘Torpedo’, USR ‘Sport za sve’ i Ivan Božić dobitnici nagrade Lapornik Grada Mursko Središće

0
Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
23.02.2021., Mursko Sredisce- Mursko Sredisce, grad rudara. Photo: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Na 25. sjednici Gradskog vijeća Grada Mursko Središće izglasana je i Odluka o dodjeli javnih priznanja i nagrada Grada Mursko Središće. Kako za nagradu Lapornik nije došao ni jedan prijedlog na adresu Grada Mursko Središće, nakon prethodnog savjetovanja prijedloge za nagradu iznio je gradonačelnik Dražen Srpak. Nagradu Lapornik dobit će OK ‘Plavi’ i NK ‘Plavi’, koji obilježavaju 50 godina osnutka, nose velike zasluge za razvoj sportskog i društvenog života Peklenice.

Isti rođendan slavi i NK ‘Torpedo’, koji je baš kao i Plavi u Peklenici obilježio sportski i društveni život Križovca, pa će nagradu zasluženo dobiti i oni. Prošla je godina posebno pokazala koliko je promicanje sporta i zdravog života bitno. USR ‘Sport za sve’ iz Murskog Središća već punih 25 godina predvodi rekreativne aktivnosti u Murskom Središću, pa će i ta udruga biti nagrađena Lapornikom.

Posljednji dobitnik nagrade Lapornik je Ivan Božić, koji je 2020. godine proglašen drugim najboljim menadžerom društvenih poduzeća za radnu integraciju u Europi. Socijalna zadruga Humana Nova potiče zapošljavanje društveno isključivih osoba kroz proces stvaranja nove vrijednosti odbačenih predmeta i proizvodnjom kvalitetnih proizvoda, te tako višestruko doprinosi zajednici.

Iako je školska godina zbog pandemije koronavirusa bila osiromašena aktivnostima, nagradu MAGNA CUM LAUDE primiti će: Ivan Debelec, učenik 4. razreda Tehničke škole Čakovec, smjer tehnička gimnazija, koji se istaknuo izradom promotivnih videa za Tehničku školu, sudjelovanjem na eTwinning projektu iz njemačkog jezika, izradom video zapisa sa školskih događaja i video zapisa iz ostalih namjena, fotografiranjem Murskog Središća, a godine 2017./18. bio je pobjednik projekta ‘Igram, pišem, lajkam’ i bio službeni IPL novinar državnog prvenstva u organizaciji Hrvatskog školskog sportskog saveza. Nagradu MAGNA CUM LAUDE za izvrsne studente zaslužila je Adrijana Višnić, iznimno uspješna studentica Pomorskog fakulteta u Rijeci, smjer pomorski menadžment i logistika, s prosjekom ocjena 5.0. Zbog takvih je rezultata zaslužila i nagradu za izvrsnost na razini Sveučilišta u Rijeci, kao jedan od 10% najboljih studenata.

Kao i svake godine dodijelit će se Zahvalnice gradonačelnika. Zahvalnice će dobiti Rajko Bogdan i Nada Turk, zbog popularizacije fašnika, očuvanje tradicije i društveni rad. Čuvari tradicije koji ove godine obilježavaju i deset godina postojanja su Rudarski zbor Mursko Središće, koji će također primiti zahvalnicu. Osim njih, dodijelit će se DVD-u Mursko Središće i DVD-u Peklenica, koji su se posebno istaknuli u dvije velike krize koje su nas pogodile u 2020. godini, pandemiji koronavirusa i potresu.

Za poseban doprinos zahvalnicu će dobiti i Miljenko Palnec iz DVD-a Mursko Središće. U krizama su se istaknuli i zahvalnicu zavrijedili i Crveni Križ Mursko Središće te Moto klub Miners MS. Zapažene rezultate u 2020. godini ostvario je i Atletski klub „Mursko Središće“, koji će zahvalnicu dobiti zbog promicanja ugleda grada na međunarodnim natjecanjima i promocije sporta. Zahvalnicu će primiti i Stjepan Lisjak, dugogodišnji aktivni član ŠRD Mura, zbog popularizacije ribolova i promicanja imena grada.

Nagrade i zahvalnice bit će uručene na svečanoj sjednici Grada Mursko Središće.

Učenici kroz stručnu praksu uljepšavaju okoliš škole

0

Na satu stručne prakse zatekli smo dio učenika 2. i 3. razreda Graditeljske škole Čakovec koji izučavaju zvanje pomoćnog soboslikara. Bojali su zapuštena postolja klupica za odmor na koja će stolari postaviti nove drvene sjedalice.

S njima je bio stručni učitelj Siniša Medved koji nam je rekao kako učenici pored realizacije redovite praktične nastave na satovima i na ovaj način pridonose ljepšem okolišu škole. Narednih dana bit će toga još, kako bi škola za svoj 60. rođendan što ljepše izgledala.

Varaždin će 28. i 29. travnja ponovo ugostiti najbolje hrvatske rukometaše

0

Varaždin će 28. i 29. travnja ove godine ponovo biti domaćin najboljim hrvatskim rukometašima koji će u Gradskoj sportskoj dvorani – Areni uz rijeku Dravu odigrati dvije utakmice EHF EURO kupa protiv reprezentacije Slovačke.

Potvrđeno je to danas u razgovoru gradonačelnika Grada Varaždina dr.sc. Ivana Čehoka i Silvija Njirića, direktora marketinga i organizatora velikih rukometnih natjecanja u Hrvatskom rukometnom savezu. Na sastanku u Gradskoj vijećnici kojem su prisustvovali i pročelnik Dražen Cesar, te suradnici Marinko Šipuš i Željko Kušter istaknuto je kako je Grad Varaždin zaslužio biti domaćinom najboljih rukometašima i pokrovitelj utakmice jer se već nekoliko puta potvrdio kao odličan domaćin hrvatskoj reprezentaciji te organizator najjačih europskih i svjetskih rukometnih natjecanja.

Upravo zbog tih svojih kvaliteta, Varaždin je ponovo istaknut kao potencijalni domaćin M19 EHF EURO – Europskog rukometnog prvenstva za igrače do 19 godina. Otvoreni su razgovori o tome da Varaždin bude organizator jednog dijela natjecanja koje će od 12. do 22. kolovoza ove godine okupiti 16 najboljih mladih reprezentacija Europe. Hrvatski rukometni savez vidi u Gradu Varaždinu dokazanog prijatelja sporta i suradnika koji može biti oslonac u organizaciji velikih sportskih natjecanja. Ukoliko se razgovori i dogovori uspješno okončaju, Varaždin bi bio također mjesto odigravanja finala tog prestižnog natjecanja.

Za sada još nije poznato hoće li epidemiološka situacija vezana uz koronavirus omogućiti da se utakmice igraju pred gledateljima. Najave ovih natjecanja potvrdile su još jednom da Varaždin, kao grad bogate sportske tradicije, zauzima vrlo istaknuto mjesto na sportskoj karti Europe s punim povjerenjem u njegove organizacijske sposobnosti.

U Lijepoj Našoj privatni autobusni prijevoznici na koljenima

0

-U prosincu 2020. godine osnovana je pravna Udruga Autobusi HR koja je započela s okupljanjem autobusnih prijevoznika u jedno zajedništvo u kojem će se stvarati što bolje uvjete poslovanja za svakog člana, rekao nam je Darko Jambrešić iz Donjeg Vidovca, vlasnik Turističke agencije ‘Vi’ d.o.o. i član Inicijativnog odbora.

– Znali smo kako će naše djelovanje morati najviše biti usmjereni na rješavanje situacije oko posljedica izazvane Covid pandemijom jer država već godinu dana po tom pitanju nije poduzela potrebne mjere za prijevoznike i upravo glede toga. Između inog, tražimo i vašu pomoć, vapajući je rekao Jambrešić od kojeg smo čuli kronologiju događanja vezano za djelovanje 33 tvrtke i 193 vozila udruženih u Udruga.

Jambrešić je istaknuo kako su sve napore već u siječnju usmjerili upravo u tu borbu ponukani dopisom koji je meilom primio jedan njihov član, a u njemu stoji:

„Poštovani,moratorij za Vaš ugovor ističe sa 15.3.21. i nakon tog datuma produženje moratorija više nije moguće prema smjernicama HANFA-e. Ukoliko Vaša banka ne može refinancirati postojeću obavezu, molimo Vas da nam dostavite adresu na kojoj se nalazi objekt leasinga ili osobno dostavite predmetno vozilo u leasing kuću kako biste izbjegli dodatne troškove. “

Rečenice kojima je za jednog malog poduzetnika Petra Perića, autobusnog prijevoznika u povremenom prijevozu putnika, započeo najgori mogući scenarij. Od Darka smo čuli kako je taj poduzetnik odlučio u svojoj domovini izgraditi život sebi i svojoj obitelji. Godinama je ulagao, štedio, pratio trendove tržišta, susretao se sa smislenim i nesmislenim zakonima, tih istih zakona se ponizno pridržavao, zalagao svoju imovinu, educirao sebe i svoje vozače, noćima “glancao“ i kontrolirao svoja vozila da bi danju kvalitetno i sigurno prevozio putnike, smješkao se svakome od njih i cijelo to vrijeme odgovorno prema svojim partnerima izvršavao sve zadatke, odricao se toplog obroka, mirnog sna, obiteljskih ručkova, zagrljaja djece na polasku u školu i sve to da bi zadovoljio standardne potencijalnih gostiju i bio što bolji ambasador turizma naše lijepe Hrvatske.

Darko dodaje: – Sada se taj isti poduzetnik bori za egzistenciju svojeg poduzeća i osobne imovine, samim time i čitave svoje obitelji. Jer čak ni onog dana kada svoj autobus odveze u leasing kuću, priči nije kraj. Leasing kuća tada vozilo stavlja na prodaju, no ako do iste ne dođe, što je i za očekivati, naplata će krenuti na njegovu osobnu imovinu koju je morao založiti kod kupovine autobusa. Tada će njegova obitelj ostati bez krova nad glavom i bez mogućnosti dostojnog života, tužno će Darko, dodajući kako Petrova priča nije jedina jer su ovakvi i slični dopisi počeli stizati na mnoge adrese prijevoznika u povremenom prijevozu putnika jer su moratoriji počeli isticati sa 1. ožujkom 2021. godine.

U ime Udruge on ističe kako najveći teret u ovom trenutku predstavljaju upravo obveze prema leasing društvima, na koje probleme su prijevoznici upućivali još od ožujka 2020. međutim država nije imala sluha za navedeno.

U međuvremenu velika većina prijevoznika je bila prisiljena potpisati Anekse Ugovora o leasingu kojima je ugovorena neka vrsta moratorija na otplatu glavnice, s time da se ne radi o moratoriju u pravom smislu te riječi, obzirom da je prijevoznicima nametnuta obveza plaćanja fiksnog iznosa naknade (koji ovisi o visini glavnice za leasing ratu), za cijelo vrijeme trajanja „moratorija“, koji je ugovaran na period od 6-9 mjeseci.

Ogorčeni u Udruzi tvrde: “Republika Hrvatska za razliku od drugih europskih zemalja, osim naprijed spomenute naknade u vidu potpora za djelatnike, nije napravila baš ništa.“

Iznose primjere pa kažu kako su u Republici Austriji prijevoznicima osigurana bespovratna sredstva, te su u cijelosti oslobođeni plaćanja leasinga za vrijeme dok traje pandemija. Slično su postupile i Italija, Mađarska i Slovenija…

Podastrli su nam konkrene primjere:

U Sloveniji autobusni prijevoznici imaju pravo na povrat 33,3 eura po autobusu dnevno, Austriji od ožujka 2020 godine za svako tromjesečje isplaćen je dodatak u iznosu od 5 000€, tijekom cijele godine ispaćeno je 40 000€ pomoći, odobreni su krediti sa 100% državnom garancijom, a zaposlenima u privatnom sektoru država je financirala 80% plaće od početka pandemije. U Mađarskoj su uvedeni morotoriji na kredite od početka pandemije pa do lipnja 2021. godine, a prijevoznici imaju pravo na povrat 30€ po autobusu dnevno

Nadalje, u Udruzi ističu: “Od 100 milijuna kuna, koliko je RH do veljače „povukla“ na ime bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije, povremeni prijevoz nije dobio niti 1-EURO!“

Obveze prijevoznika u povremenom prijevozu putnika i općenito autobusnih prijevoznika proteklih godinu dana se gomilaju obzirom da prihode ne ostvaruje nitko, a obveze među kojima su: registracije vozila, kasko police osiguranja vozila, osiguranje putnika, leasing rate za vozila, zakup poslovnog prostora, troškovi knjigovodstva, struje, vode, komunalne naknade, naknade ZAMP-u, HRT-u, članarinu HGK, HOK … i dalje redovito dospijevaju, slijedom čega vjerovnici pokreću ovršne postupke nad imovinom. Osim navedenog, značajno je za istaknuti da, prema relevantnim podacima članova Udruge AUTOBUSI HR, prosječni gubici u 2020. godini po vozilu iznose:

– za kombi vozilo – 10.000,00 eura
– za minibus – 15.000,00 eura
– za autobus – 20.000,00 eura i više.

Unatoč postojanju nekoliko većih prijevozničkih firmi, u Hrvatskoj ipak glavninu poslova u prijevozu putnika odrađuju upravo mali poduzetnici. Neki od tih poduzetnika su također i članovi same Udruge Autobusi HR.

Poslovanje spomenutih poduzetnika prije svega se odnosi na turizam (putovanje turističkih grupa u zemlji i inozemstvu), jednodnevne izlete, kongrese, učeničke škole u prirodi i terenske nastave, prijevoz sportskih klubova, kulturno umjetničkih društava, vjerskih udruga, grupe građana i sl.

Za kraj navode: “Turizam kakav je Hrvatska oduvijek željela ne postoji bez usluge autobusnog i kombi prijevoza. Usluge koje prijevoznici obavljaju, uglavnom se odnose na turiste visokih očekivanja – Amerika, Kina, Korea, Tajvan, Japan, Singapur i sl. (zbog toga se i išlo u značajnija financijska ulaganja). To su organizirane avionske turističke grupe iz cijelog svijeta koje nikada ne odsjedaju u jednom gradu niti u jednom hotelu. Zahvaljujući autobusnim tvrtkama i turističkim agencijama koje rade programe, gosti imaju puni doživljaj cijele Hrvatske (zabava, priroda, gastronomija). Razgledavanje prirodnih ljepota (nacionalni parkovi, povijesni gradovi, avanturistički izleti) omogućavaju upravo autobusni prijevoznici.

S obzirom na njihovu povezanost uz druge oblike prijevoza (brodovi, kruzeri, avioni) čija je normalna uspostava vrlo upitna za ovu 2021. godinu, jasno proizlazi da prijevoznici ne mogu očekivati ništa iz predstojeće sezone.“

Zatražili pomoć

U skladu s navedenim, članovi Udruge Autobusi HR već su se bili obratili Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture gdje su na prvom sastanku dobili zeleno svijetlo za zajedničko rješavanje problema i suradnju, međutim poziv na drugi sastanak na kojem je Ministarstvo trebalo okupiti sva ostala ministarstva od interesa još uvijek nije potvrđen i uz sve napore upitno je da li će i biti.

Tako Udruga Autobusi HR i dalje čeka odgovor o sazivanju svih sastanaka sa predstavnikom leasing kuća, s Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, s temom produljenja mjera potpora za očuvanje radnih mjesta i sa HANFOM.

Kao i ostali prijevoznici u povremenom prijevozu putnika i općenito autobusni prijevoznici, tako i članovi Udruge Autobusi HR glavninu godišnjeg prihoda ostvaruju u razdoblju od travnja do listopada (7 mjeseci u godini) dok plaće i doprinose djelatnicima isplaćuju tijekom cijele godine.

Ovdje je bitno za istaknuti da je zadnjih godina u prijevozničkoj djelatnosti postojao veliki deficit profesionalnih vozača jer su ulaskom RH u EU vozači u velikom broju odlazili raditi u inozemstvo, te je stalno zapošljavanje uz isplatu plaće koja je daleko iznad prosječne plaće u RH, bio jedini način da se kvalitetni profesionalni vozači zadrže u RH. Takvi djelatnici već skoro godinu dana umjesto plaće primaju naknadu plaće u vidu državnih potpora u iznosu od 4.000,00 kuna.

Uzgred rečeno, državne potpore za isplatu plaće djelatnicima kojima država opravdava pomoć i sektoru prijevoza autobusima, općenito predstavljaju mjere NE pomoći poduzetnicima, već mjeru kojom država pomaže sama sebi obzirom da bi bez isplate potpora svi takvi djelatnici, zaposleni ne samo u sektoru turizma i prijevoza već i u drugim sektorima kojima je djelatnost onemogućena zadnjih godinu dana, bili primorani zatražiti naknadu na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, a što bi državu, u konačnici, koštalo i puno više. Djelatnost prijevoznika u povremenom prijevozu putnika i općenito djelatnost autobusnih prijevoznika sastoji se od mnogo malih do srednje velikih, uglavnom obiteljskih tvrtki, koje su sada najugroženije. Trenutno je u Hrvatskoj prema službenim podatcima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture registrirano 1.251 tvrtki i 3.540 vozila za unutarnji promet , te 873 tvrtke i 4.888 vozila za međunarodni promet.

U skladu s navedenim, članovi Udruge Autobusi HR već su se bili obratili Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture gdje su na prvom sastanku dobili zeleno svijetlo za zajedničko rješavanje problema i suradnju, međutim poziv na drugi sastanak na kojem je Ministarstvo trebalo okupiti sva ostala ministarstva od interesa još uvijek nije potvrđen i uz sve napore upitno je da li će i biti.Tako Udruga Autobusi HR i dalje čeka odgovor o sazivanju svih sastanaka sa predstavnikom leasing kuća, sa Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, s temom produljenja mjera potpora za očuvanje radnih mjesta, sa HANFOM i sa predstavnikom Ministarstva financija.

„Zbog svega naprijed iznesenog smatramo da je nužno poduzeti hitne mjere.

Ukoliko RH nastavi ignorirati zahtjeve prijevoznika,ne imajući u vidu da pandemija još uvijek traje i da prijevoznici u povremenom prijevozu putnika i općenito autobusni prijevoznici još uvijek zbog pandemije nisu započeli sa poslovanjem, prijeti nam crni scenarij za tvrtke, naše obitelji i egzistenciju u svakom smislu.

Prije godinu dana ušli smo u pandemiju iz jedne dobre sezone, no danas smo tu, ali nakon jedne jako teške godine. Zalihe su već odavno iscrpljenje, zahtjevi i molbe za pomoć neispunjene, pitanje je opstanka naših tvrtki i strpljenja više nemamo.

Pitamo se da li ćemo stvarno čekati da jedna važna grana za turizam poklekne ili ćemo biti prisiljeni izaći na ulice i upaliti sve moguće alarme za uzbunu“, završavaju svoj vapaj u Udruzi Autobusi HR.