Danas oblačnije, mokro i hladnije. Ujutro i prijepodne posvuda kiša. Poslijepodne sve manje kiše, a možda bude i malo sunca, osobito bliže slovenskoj granici. Temperatura zraka između 10 i 14 Celzijevih stupnjeva.
Sutra više suhog vremena. Izmjenjivat će se oblaci i kraća sunčana razdoblja. Tijekom dana ipak je moguće malo kiše ili pljusak. Sukladno malo povoljnijem vremenu i temperatura bi trebala narasti za nekoliko stupnjeva pa će dnevni maksimalac biti između 16 i 18 Celzijevih stupnjeva.
Aeroklub Međimurje ovog je tjedna domaćin 12.Državnog prvenstva RH i Međunarodnog kupa u zrakoplovnom jedriličarstvu. Na natjecanju koje traje do nedjelje sudjeluje 15 jedriličara, od kojih 10 iz Hrvatske, uz goste iz Austrije, Njemačke, Slovenije. Među sudionicima su i predstavnici našeg aerokluba Danijel Špancer i Tomislav Marić. Uoči ovog natjecanja popričali smo s njima, kao i predsjednikom Aerokluba Međimurje Zlatkom Železnjakom kako o prvenstvu koje je u tijeku, tako i o njihovim ostalim aktivnostima.
Danijel Špancer jedan je od naših najuspješnijih jedriličara, pa nas je zanimalo kada se i kako počeo baviti time?
-Nedaleko aerodroma živjela je moja baka i igrajući se uvijek sam iz vrta pratio što se događa na pisti. To me jako zanimalo i uključio sam se 1992. te iste godine završio padobransku i jedriličarsku obuku, a kasnije i motornu. Odradio sam 16 padobranskih skokova, ali je šesnaesti bio i posljednji, jer sam pretrpio otvoreni prijelom noge. Desila mi se iznimno rijetka situacija da sam se, pri odvoju, zarotirao po trupu i tako padao u rotaciji, a kad se padobran otvarao konopci su mi zahvatili nogu te je u zraku došlo do prijeloma, prepričava svoju nezgodu Danijel.
Jeste li i s jedrilicom imali problema?
-Nikada, dapače donijela mi je samo mnogo zadovoljstva i uspjeha. Tako sam na državnim prvenstvima 1997. i 2000.godine osvojio treće mjesto, a nakon toga se prebacio na disciplinu preciznog slijetanja. Tu sam ostvario mnogo dobrih rezultata, a 2019.godine u Prijedoru, na prvenstvu 6 država šire regije, među 46 sudionika, bio sam prvi u pojedinačnoj konkurenciji, a pobijedili smo i ekipno. Kada smo dobili ovo državno prvenstvo odlučili smo da se vratim preletima, jer jedriličarstvo u našem kraju ima dugu tradiciju i ne bi bilo u redu da natjecanje protekne bez naših predstavnika, dijeli mišljenje svojih kolega Danijel.
Kako izgleda samo natjecanje i što očekujete?
-Malo je složenije za objasniti, ali pojednostavljeno rečeno svaki dan nam se odredi ruta od oko 200-300 kilometara na kojoj su postavljene zadane točke. Tu rutu moramo preletjeti u određenom vremenu, ali iznad svake okretne točke imamo i tzv. cilindre promjera 10-20 kilometara do kojih je, radi bodovanja, također poželjno doći. Uz njih su vezane i poddiscipline, primjerice precizan dolazak u radijusu od 500 metara. Cijeli se let prati GPS-om, tako da se u svakom trenutku zna na kojoj smo lokaciji. Za službeno bodovanje potrebna su minimalno tri preleta.
Konkurencija je jaka i teško je govoriti o očekivanjima, a i moja jedrilica VUK-T, čija se cijena kreće oko pedestak tisuća kuna, teško se može uspoređivati s onima primjerice austrijskih natjecatelja čija je vrijednost i do 900 tisuća kuna, pojašnjava Danijel.
Na njegove riječi nadovezuje se Tomislav Marić, voditelj jedriličarske sekcije, koji također sudjeluje, ali samo na Međunarodnom kupu.
-Malo je nelogično da mogu sudjelovati na Međunarodnom kupu, a nemam uvjete za nastup na Državnom prvenstvu, kroz smijeh govori Tomislav koji se jedriličarstvom bavi zadnje 4 godine.
-Prije toga nisam imao sličnih iskustava, iako sam oduvijek bio zaljubljenik u avijaciju i znao mnogo o tome. Oduvijek mi je bila želja letjeti, ali su stalno neke druge životne obaveze bile zapreka. Jednom sam dovezao nešto kolegi, on me, doslovno, ubacio u jedrilicu i tako je sve počelo. Prošle godine letio sam van konkurencije na natjecanju kod Koprivnice, a ovdje ne očekujem mnogo, niti se time opterećujem. Rezultat je svim ovim pilotima zapravo u drugom planu, koliko se god mi među sobom podbadali kako će tko proći, ali leti se, prije svega, iz gušta, kaže Tomislav.
Predsjednik Aerokluba Međimurje Zlatko Železnjak upućuje nas da jedriličari u prosjeku lete na prosječnoj visini od 1.500 metara, a svakih tisuća metara temperatura pada za 10 stupnjeva i nekad nije ugodno provesti duže vrijeme u jedrilici na većim visinama.
-Ovo Državno prvenstvo bitno je zbog toga da bi se mogli kvalificirati za Svjetsko, na kojem je nekoliko sudionika ovog natjecanja već sudjelovalo. Prošle godine letjelo se u Slovačkoj, a ove godine je prvenstvo u Francuskoj, govori Železnjak iznoseće i kratke informacije o našem aeroklubu.
-Danas imamo oko 120 članova, od kojih je aktivno njih 60-70. Djelujemo u motornoj i jedriličarskoj sekciji, razvijamo zmajarstvo i modelarstvo, a želja nam je obnoviti padobransku sekciju. Avijacija ima visoke troškove, pa su nam samo troškovi hladnog pogona znatni, a dotacije su sve manje. Nije dobro što su ulaganja u tehničku kulturu minimalna i nešto bi tu trebalo promijeniti. Teško je motivirati mlade, jer se cijena škole jedriličarstva kreće između 10 i 12 tisuća kuna. Oni si to teško mogu priuštiti,a nama nitko ne pomaže da im ponudimo povoljnije uvjete. Tako dolazimo do paradoksalne situacije da umjesto razvoja mladih pilota, imamo sve više onih koji se uključuju u zrelijim godinama kada su već situirani, ističe Železnjak.
Financije stoje na putu i održavanju popularnih aeromitinga.
-Uz naš veliki osobni angažman i vlastita sredstva uspjeli smo organizirati aeromitinge 2018. I 2019.godine. Bez pomoći sa strane teško ćemo to ponoviti. Grad Varaždin je, primjerice, pomogao održavanje tamošnjeg aeromitinga s, čini mi se, 350 tisuća kuna i nadam se da ćemo i mi moći računati na sličnu podršku, apelira Železnjak.
Državno prvenstvo i Međunarodni kup započeli su u nedjelju i dosada su održana dva preleta, a u narednim danima vidjet ćemo koliko će ih još vremenske prilike dozvoliti. Nakon prvog preleta Danijel Špancer bio je četvrti u domaćoj i sedmi u međunarodnoj konkurenciji i bilo bi lijepo kada bi, u nastavku natjecanja, mogao ponoviti uspjehe sa sličnih prvenstava ranijih godina.
Premoćna pobjeda Matije Posavca najuvjerljiviji je rezultat na nedjeljnim lokalnim izborima u cijeloj Hrvatskoj. Naravno, kada govorimo o izboru za župana. Posavčevih 64,61% je, ujedno, četvrti rezultat na „all-time“ ljestvici otkako se župani biraju neposredno od 2009.godine. Na toj ljestvici dva najbolja rezultata datiraju upravo s prvih neposrednih izbora za župane kada su ih ostvarili Milan Jurković u Ličko-senjskoj županiji sa 68,49% i Božo Galić u Vukovarsko-srijemskoj županiji sa 67,85%. Nakon toga još je samo Valter Flego 2017.godine osvojio više u Istarskoj županiji sa 65,61%. Pri tome treba uzeti u obzir da su dvojica vodećih kao HDZ-ovi kandidati imali samo jednog protukandidata, a trećeplasirani IDS-ovac borio se protiv dvojice protukandidata. S obzirom da je Matija Posavec svoj rezultat ostvario protiv trojice protukandidata to mu daje dodatnu težinu, pa ga iz te perspektive vodi na sam vrh ljestvice uspješnosti.
Još uvijek mi je živo u sjećanju simpatična rečenica nezavisnog kandidata Dejana Levačića koji je na svojem predstavljanju rekao: Ako sam pobijedio šeika, mogu i Matiju Posavca. Uspjeh na koji se Levačić referirao, međutim, ostvaren je na poslovnom planu, a pokazalo se da za pobjedu u političkoj areni ipak trebaju neke druge vještine i vrline. Unatoč tome što službenu kampanju praktički nije ni imao, Matija Posavec ih je očito najbolje uspio prezentirati biračima temeljeći svoj nastup na dosadašnjim ostvarenjima koja su njegovi politički suparnici pokušali osporiti i minorizirati. Takva se strategija pokazala neuspješnom, jer je, u konačnici, Posavec dobio gotovo dvostruko više glasova od Gotala, Levačića i Medveda zajedno. Ali analiza strategija koje su korištene u našem političkom dvorištu zaslužuje poseban članak.
Na kraju, zanimljivo je da se, osim zahvale biračima, Posavec u ova dva dana praktički nije ni oglasio, iako navedeni podaci pokazuju da bi, poput nekog šeika, imao razloga raskošno slaviti svoj trijumf. To, međutim, ne bi bilo u skladu s njegovim političkim i ljudskim habitusom zbog kojeg su, uostalom, rezultati dobrim dijelom takvi kakve smo vidjeli u nedjelju.
Jučer, 17. svibnja oko 6.10 sati u Gornjoj Voći u prometnoj je nesreći ozlijeđena jedna osoba. Muškarac starosti 54 godine upravljao je neregistriranim i neosiguranim mopedom na tri kotača bez registarskih oznaka van naselja u predjelu „Lapornik“ nerazvrstanom makadamskom cestom. Upravljao je pod utjecajem alkohola u koncentraciji od 2.90 g/kg. Po ulasku u desni zavoj nije se kretao bliže desnom rubu kolnika i brzinu mopeda nije prilagodio stanju i uvjetima na kolniku, te je mopedom sletio van kolnika u cestovni jarak, gdje se vozilo prevrnulo. Vozač je zadobio ozljede te mu je medicinska pomoć pružena u varaždinskoj Općoj bolnici, a ozljede mu za sada nisu okvalificirane, doznajemo od PU varaždinske.
Odbor za uređenje mjesta Općine Donja Dubrava, koji čine uglavnom žene, ovih je dana između dva kišna perioda ipak uspio kompletno urediti centar mjesta Donje Dubrave i zasaditi novim ljetnim nasadom cvijeća.
Okupile su se sve članice, jer je trebalo zasaditi u parku, zatim na zelenom otoku ispred trgovačkog centra i poštanskog ureda, u žardinjerama diljem dravskog šetališta, u teglama na prozorima povijesne zgrade Zalan, kao i u visećim teglama na prostoru oko mrtvačnice.
Odabrane su autohtone sorte presadnica, primjerice muškatli i slično cvijeće. Općina je za sadnice izdvojila 5.000 kuna.
Grad Varaždin i Bolt, vodeća europska platforma za pružanje prijevoza na zahtjev prošlog su tjedna započeli suradnju na projektu najma električnih romobila. Početni podaci govore o tome da su Varaždinci odlično prihvatili tu mogućnost, a BOLT se uspješno prilagodio uvjetima na varaždinskim prometnicama te zahtjevima građana Varaždina.
Uz pomoć napredne tehnologije i poštivanje Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR), tvrtka BOLT pomno prati sve podatke koji detaljno govore o navikama korištenja romobila.
Varaždinci su bez obzira na kišu odlučili isprobati električne romobile i u četiri dana od pokretanja usluge napravili preko 1700 vožnji. Tako je prvi vikend preko 500 građana isprobalo uslugu, a prosječno su se vozili 2.1 km za što im je bilo potrebno otprilike 12 minuta.
Da su romobili adekvatno raspoređeni po gradu govori činjenica da je u prosjeku 85% dostupnih romobila korišteno, što je dobar pokazatelj interesa za ovu novu vrstu prijevoza.
Bez obzira na to što je romobil moguće parkirati gotovo u cijelom gradu, Varaždinci se često odlučuju romobile parkirati na odgovoran način i to često na lokacijama ispostave, održavajući tako red i brinući o sigurnosti svojih sugrađana. Sljedećih dana električni romobili postat će dostupni i na lokaciji POS-naselja kraj Jalkovečke ulice.
Gradska uprava i sam gradonačelnik dr. sc. Ivan Čehok zadovoljni su prezentiranim podacima te se očekuje da će takav prijevoz postati uobičajena alternativa svim ostalim načinima prijevoza u Varaždinu poput uobičajenih bicikla i javnog prijevoza.
Policijski službenici Policijske postaje Novi Marof zaprimili su kaznenu prijavu 67-godišnjaka, kojom prijavljuje da je nepoznati počinitelj od 15. do 17. svibnja u Gornjem Makojišću predio zvani „Matušini“ provalio u podrumske prostorije jedne gospodarske zgrade iz koje je otuđio nekoliko desetaka litara vina. Visina materijalne štete procjenjuje se na nekoliko stotina kuna. Policijski službenici poduzimaju mjere i radnje u cilju pronalaska počinitelja ovog kaznenog djela, javlja PU varaždinska.
Valentino Škvorc premoćno je osvojio još jedan mandat načelnika Općine Mala Subotica. Od 1.555 glasača koji su pristupili glasanju, dobio 1.096 glasova. Njegova nezavisna lista u Općinskom vijeću osvojila je 33,37 posto glasova i u najboljoj je poziciji za formiranje većine. Svima koji su sudjelovali na izborima Škvorc se obratio prigodnom zahvalom.
Dragi mještani Općine Mala Subotica,
u nedjelju smo zajedničkim snagama izborili svijetlu budućnost. Želim Vam reći koliko me veseli što je svatko od vas pristupio glasanju, jer shvaćanje da glas svakog od nas vrijedi – odlika je društva koje želi napredovati.
Prije svega, želim Vam zahvaliti što ste u meni prepoznali kvalitetnog vođu i što ste mi još jednom dali priliku. Uz to, moram Vam reći kolika mi je čast u novi mandat krenuti okružen najboljim mogućim ljudima koji već godinama daju sebe za ovu zajednicu.
Znam kojim su vas sve dezinformacijama, glasinama, klevetama i inim nemoralnim postupcima pokušavali pridobiti „na svoju stranu.“ Kad sam prije četiri godine preuzeo funkciju općinskog načelnika sa svih strana su me „pripremali“ na opaki svijet politike. Ni nakon četiri godine nisam promijenio uvjerenje da kakav si čovjek – takav si političar. Što se mene tiče, nema tu „ali to je politika, moraš tako“ / „u politici je to normalno / dopušteno“… da ne nabrajam dalje. Poanta koju želim istaknuti je da netko tko političku titulu vidi isključivo kao način /sredstvo postizanja vlastitih ciljeva i tko pritom ne bira način da se te titule dočepa, netko tko će prijetiti, ucjenjivati, klevetati , zastrašivati – taj netko neće daleko stići u ovoj sredini. U nedjelju smo pokazali da smo zajednica, pa makar se ponekad razilazimo u stavovima i razmišljanjima, ipak ne damo da nam itko govori da u našoj Općini ništa ne valja, da se ništa ne radi i da ovdje ne žive pošteni i vrijedni ljudi. Takvi cinici možda i jesu najglasniji u svojim govorima mržnje i takvim ljudima možda doista ništa ne valja, no mi se ne spuštamo na njihovu razinu nego nastavljamo graditi što smo započeli, jer znate kako se kaže – „ni Rim nije izgrađen preko noći“.
Hvala Vam što ste u tolikoj buci čuli iskrene glasove i što ste u masi lica na političkoj sceni vidjeli one čistog srca.
Zahvaljujem Vam u svoje osobno ime i u ime naše grupe birača, kaže se u zahvali Valentina Škvorca.
Kao i mnoge generacije prije njih, tako su i ovogodišnji maturanti “okupirali” čakovečki Perivoj Zrinskih. Parkom odjekuje zvuk pjesme i njihovih zviždaljki, a s obzirom na sve što su prolazili u ove dvije školske godine ne čudi se što su si dali oduška. Djelić atmosfere s njihovog druženja pokušali smo vam dočarati na fotografijama koje možete pogledati u nastavku.