Ljiljana Ille osmislila kako da srednjoškolci savladaju esej, čak i ako ne pročitaju lektiru

Autor: Foto/Video:
- Advertisement -

Učenici strukovnih srednjih škola moraju izraditi i obraniti završni rad da bi dobili srednju stručnu spremu, a učenici gimnazije položiti državnu maturu. No, žele li na fakultet, i učenici srednjih strukovnih škola moraju položiti državnu maturu, što im pada teže nego gimnazijalcima jer ne obrađuju gradivo u istom omjeru, a poseban izazov predstavlja im i pisanje eseja iz hrvatskog jezika.

Stoga je nastavnica strukovnih predmeta iz Graditeljske škole Čakovec Ljiljana Ille osmislila i pokrenula zanimljiv projekt „Hrvatski na maturi nije bauk“ s ciljem pomoći učenicima srednjih strukovnih škola u Hrvatskoj u polaganju eseja iz hrvatskog jezika na državnoj maturi. Saznajte koje srednje strukovne škole u Hrvatskoj su zasad uključene u projekt, što je u planu te zašto će korist od ovoga imati sve strukovne škole.

Ljiljana Ille

Graditeljska škola Čakovec kao i svaka strukovna škola, inače svake godine organizira besplatne pripreme za polaganje državne mature za hrvatski, matematiku i strani jezik. Međutim, esej je uvijek veliki izazov. I istraživanja pokazuju da se maturanti najviše boje ispita iz hrvatskog jezika i pisanja eseja, jer sve manje čitaju i rječitost im često nije jača strana.

Lektira obrađena na multimedijski način
 – Kako bismo olakšali učenici strukovnih škola polaganje eseja iz hrvatskog jezika, predložila sam da ove godine obradimo dijela koja će biti na ispitu državne mature tako da će svatko dobiti jedno djelo za koje će trebati napraviti edukativne i promotivne materijale, te ćemo ta djela prezentirati na okruglim stolovima svakog mjeseca. Taj projekt nazvali smo „Hrvatski na maturi nije bauk“ – rekla nam je Ljiljana Ille.

– S obzirom na to da su učenici Graditeljske škole Čakovec izuzetno vješti u izradi multimedijskih sadržaja, od radijskih emisija, različitih video i TV priloga, do prijeloma, izrade brošura, časopisa, fotografija itd., palo mi je na pamet da povežem te njihove vještine s onime u čemu su malo manje izvrsni. Današnje generacije naime baš ne čitaju puno, pogotovo ne lektiru. Smatram da je ovo dobar način da se učenike potakne da pročitaju te lektire, ako već nisu, a ako i ne pročitaju, radeći te edukativne i promotivne materijale, dobit će više spoznaja o tom djelu – objasnila je.

U pilot projekt uključene već četiri strukovne škole
Ljiljana Ille je ove godine na skupu strukovnih nastavnika prezentirala ovaj projekt i za njega su se odmah zainteresirale i nastavnica strukovnih predmeta Helena Vulić iz Prirodoslovno-grafičke škole u Zadru, nastavnica strukovnih predmeta Ruža Leskovar iz Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću u Zaboku i profesorica hrvatskog jezika Vesna Prepelić Đuričković iz Srednje škole Čakovec. Tako su se i te škole pridružile projektu, no ovo je tek početak.

– Odabrali smo 7 lektirnih djela i svaki mjesec tijekom cijele školske godine bit će održan jedan okrugli stol na kojem će moderatori, profesori hrvatskog jezika, pripremiti učenike za pisanje eseja, a prvi će biti 13. studenoga 2021. godine u Srednjoj školi Čakovec.

Svi okrugli stolovi će se fizički održavati u Srednjoj školi Čakovec i istovremeno se prenositi online putem Zooma, te će i ostale tri škole, odnosno nastavnik s učenicima, sudjelovati na tim okruglim stolovima online, pratiti ih i po želji se uključivati u razgovor.

Okrugli stolovi o lektiri, prvi na redu je „Hamlet“
– Glavna osoba za okrugle stolove bit će profesorica hrvatskog jezika Vesna Prepelić Đuričković iz Srednje škole Čakovec u suradnji s knjižničarkom (po struci i prof. hrvatskog jezika) iz Graditeljske škole Čakovec Rominom Fic – ističe Ljiljana Ille.

Okrugli stolovi trajat će maksimalno dva školska sata, s time da će na početku učenici zaduženi za određeno lektirno djelo, prvo prezentirati sve pristigle promotivne i edukativne radove.

– Naši učenici-nositelji, koji su zaduženi pojedinu lektiru, moraju sve radove učenika iz svih škola koje sudjeluju u projektu objediniti u jednu cjelinu u Powerpoint prezentaciji te u InDesignu izraditi edukativnu brošuru te tako prezentirati što su učenici pripremili. Profesorica Prepelić poslala je upute za strukturu broušure i prezentacije u powerpointu. U svakoj školi na ovom projektu sudjeluje po 10-ak učenika, što je sveukupno oko 40-ak učenika – objašnjava Ljiljana.

Nastavnici će na platformi Teams stavljati sve materijale učenika, a sve će se to objediniti na jednom mjestu, u online katalogu, i biti javno dostupno.

11 glavnih učenika nositelja projekta „Hrvatski na maturi nije bauk“
Iz Graditeljske škole Čakovec u ovome projektu sudjelovat će 11 učenika iz 4. d razreda, smjer Medijski tehničar, a to su: Filip Borak, Viktorija Kiščinal, Dino Kolarić, Doroteja Lisjak, Nikolina Plevnjak,  Ana Šafarić, Antonija Šafarić, Roko Štokić, Brigita Tkalčec, Vilim Trstoglavec i Manuela Vugrinec.

Graditeljska škola Čakovec – dio ekipe koja sudjeluje na projektu “Hrvatski na maturi nije bauk

Lektirna djela koja će se obraditi su:
1. (studeni) W. Shakespeare: Hamlet  (Viktorija Kiščinal i Nikolina Plevnjak)
2. (prosinac) I. Mažuranić: Smrt Smail-age Čengića  (Brigita Tkalčec)
3. (siječanj) F. M. Dostojevski: Zločin i kazna  (Doroteja Lisjak)
4. (veljača) F. Kafka: Preobražaj  (Roko Štokić i Dino Kolarić)
5. (ožujak) A. Camus: Stranac  (Ana Šafarić)
6. (travanj) M. Krleža: Gospoda Glembajevi  (Antonija Šafarić i Manuela Vugrinec)
7. (svibanj) Hrvatsko pjesništvo – A. B. Šimić, T. Ujević  (Vilim Trstoglavec i Filip Borak)

Viktorija i Nikolina pobrinut će se za „Hamleta“

Prve na redu su Viktorija Kiščinal i Nikolina Plevnjak, koje su zadužene za „Hamleta“.

– Jedna će raditi powerpoint prezentaciju koja će se na kraju napraviti i u obliku videozapisa, a druga brošuru odnosno katalog, koja će u sebi sadržavati pripreme učenicima za obradu tog djela, dok će naslovnicu raditi Srednja škola Zabok – objasnile su.

Viktorija Kiščinal i Nikolina Plevnjak zadužene su za “Hamleta

Nada u suradnju s Centrom za kulturu Čakovec i Međimurskom županijom
– Ovo je pilot projekt, a iduće godine plan je da se ovaj projekt napravi regionalno, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, po županijama, a mi bismo ovo radili u Međimurskoj županiji u suradnju s Centrom za kulturu Čakovec, pa bismo mogli imati okrugli stol tamo, uključujući i projekciju u kinu, pri čemu ne bismo trebali zoom i bile bi uključene sve međimurske strukovne škole – otkriva Ljiljana Ille ovaj veliki plan, s nadom da će se učenicima strukovnih škola pomoći u pisanju eseja kod polaganja državne mature.

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još