SUPERŽENA

FOTO Martina Jakšić Rodiger: voditeljica tri zbora, pjevačica u bendu i svjetska putnica!

Autor: Hana Batcha Frančić Foto/Video: Hana Batcha Frančić, privatna arhiva
- Advertisement -

Po struci magistar profesor glazbe, Martina Jakšić Rodiger (32) iz Čakovca, rodom iz Goričana, nevjerojatna je žena koja uspješno kombinirao posao profesorice glazbene umjetnosti na tri škole, pjevanje, bend, zborove i putovanja. Žena je to koja ima ludi tempo života, ponekad ne spava i po 48 sati, ali obožava svoj život, koji je fascinantan…

Martina Jakšić Rodiger ima 3 diplome: završila je studij glazbe u Grazu, zatim magisterij glazbene pedagogije u Mariboru te zborsko dirigiranje na Konzervatoriju u Grazu. Danas predaje glazbenu umjetnost u srednjim školama u Prelogu, Novom Marofu i Ivancu, a također je voditeljica zborova: Udruga Pjesma Donji Kraljevec, Pjevački zbor Grada Preloga i Zbor Obrtničko-varaždinskog društva, s kojima ima nastupe i probe. Ujedno je i pjevačica koprivničkog benda Aquarius te sa suprugom Damirom Rodigerom pjeva duhovne pjesme na crkvenim vjenčanjima ili na vjenčanjima kod matičara.

KAKO IZGLEDA JEDAN DAN U NJEZINOM ŽIVOTU?

– Ujutro idem u školu, pa, ovisno u koju, vratim se doma oko 15/16/17 sati. Navečer slijede probe ili nastupi sa zborom ili bendom. U međuvremenu nastojim vježbati fitness. Vikendima najčešće imam svirke s bendom Aquarius, s mužem pjevam na vjenčanjima, ili, ako mi je vikend slobodan, putujem. Općenito putujem kad god imam malo slobodnog vremena, što je često teško organizirati jer se moram vratiti zbog nastupa benda ili zbora. Često sviram u subotu, a u nedjelju ujutro jurim na aerodrom… U stanju sam biti budna i po 48 sati. Zbog posla i uzbuđenja radi putovanja niti mi se ne spava – ispričala je.

Martina s Aquarius bendom

Dodala je i kako je, nije ni čudo, doma uopće nema, te kako je u prosincu prošle godine radila po 20 sati dnevno – nastava, svirke, nastupi, probe…

– U autu sam nosila sve, od šminke do odjeće, knjiga, instrumenata, kablova… – prisjeća se Martina.

POČELA JE SVIRATI KLAVIR S 3 GODINE….

Martina obožava glazbu, a rođena je, kaže, s apsolutnim sluhom (može odsvirati melodiju čim je čuje). Obitelj s tatine strane je glazbeno nadarena, no ona je prva koja se glazbeno visoko školovala. Uz iznimni pjevački talent, svira sve instrumente s tipkama.

Sa 3 godine počela sam svirati klavir, sa 7 sam krenula u glazbenu školu, sa 14 sam počela svirati orgulje u crkvi u Svetoj Mariji i svirala ih sve do fakulteta. Šest godina radila sam sve mise, sve nedjelje… Bilo mi je to jako lijepo iskustvo i dobar džeparac – prisjeća se Martina.

Martina sa suprugom Damirom Rodigerom

A već s 15 godina počela je pjevati na vjenčanjima. Prvo vjenčanje imala je u crkvi u Svetoj Mariji. Danas sa suprugom Damirom Rodigerom pjeva duhovne i popularne ljubavne pjesme na crkvenim vjenčanjima ili vjenčanjima u matičnom uredu. Imaju oko 30 nastupa godišnje.

KAD PJEVA NA VJENČANJIMA, UVIJEK PLAČE S MLADENKAMA

Svaki od ovog posla ima neku prednost, a ta kombinacija i raznovrsnost svega mi je najdraža. Drago mi je što kroz posao u školi mogu prenijeti dio svog iskustva mladima, zborovi su moja strast zbog te harmonije i sklada glazbe, a pjevati na vjenčanjima mi je uvijek kao 1. put i jako dirljivo, uvijek plačem s mladenkama. U bendu pak sam veseljak, tempo je težak – noćne svirke do ranog jutra, a da bi se taj tempo izdržao taj posao treba voljeti. Ako to radiš samo radi novca, zaboravi! Svakako volim usrećiti ljude glazbom – priča Martina.

KAKO JE POČELA PUTOVATI?

Kao studentica, Martina je tu i tamo putovala, koliko je mogla zbog studija, no posljednjih 6 godina, otkad je u braku s Damirom, Martina putuje aktivno. Dosad je proputovala 54 države na četiri kontinenta: Europa, Azija, Afrika i Sjeverna Amerika.

– Damira sam upoznala preko glazbe u Čakovcu prije 8 godina. Glazba se kod nas podrazumijevala, a putovanja su se dogodila spontano. Godine 2015. smo otišli na ludi izlet na 12 dana autom u Helsinki (Finska), prošli smo 9 država i 15 gradova i od onda je to krenulo – opisuje Martina.

– Zapravo, oduvijek su me privlačile druge zemlje i kulture, znatiželja me vukla otkriti nova mjesta, kako ljudi žive u drugim krajevima svijeta. To je bio i jedna od razloga zašto sam studirala u Grazu.

Martina, koja govori njemački i engleski, a može se sporazumjeti na talijanskom, slovenskom i španjolskom jeziku, često se vraća na ista mjesta, pa je tako, primjerice, u Turskoj bila već 15-ak puta, u Emiratima više od 10 puta, dva put na Tajlandu, više puta u Italiji, Španjolskoj, Francuskoj. Njezino posljednje putovanje, u veljači 2023. godine, bilo je u Kuvajt.

Martina u veljači 2023. u Kuvajtu

– Putujem u tople krajeve, ne volim hladnoću! Favoriti su mi Dubai i Istanbul, to su dva grada u kojima se osjećam kao doma – otkrila je.

ORGANIZACIJA PUTOVANJA I FINANCIJE?

Pitali smo je i kako se snalazi organizacijski i financijski glede putovanja.

Već ima iskustva i znam koje su varijante jeftinijeg putovanja, primjerice, za Kuvajt smo putovali iz Beograda jer su tako avionske karte bile puno jeftinije. Karte najčešće tražim na Skyscanneru. Općenito, putovanja ne moraju biti skupa ako se dobro organiziraju, sve završi o željama putnika, preferirate li hotel s 5 zvjezdica ili povoljniji smještaj. Uvijek kombiniram aktivni odmor, upoznavanja kulture i ljudi s nekoliko dana hedonističkog guštanja u luksuznijim, boljim resortima – rekla je.

Samu organizaciju putovanja, smještaj, obilaske znamenitosti, sve radi ona. Suprug Damir je zadužen za fotografiranje. On za to, kaže Martina, ima puno strpljenja i easy going je, slaže se s njezinIm odabirom putovanja i prepušta joj organizaciju. Jako je bitno, ističe Martina, s kim ideš na put!

Martina je pokrenula i web stranicu s putopisima martinatravellife.com, koju ima i na Instagramu, gdje je prati 21.000 ljudi. Tu daje savjete kako uštedjeti na putovanjima, koje su top lokacije i druge informacije s putovanja, s fotografijama.

Dosta me žena prati i zbog odjeće i stylinga, pa se u jednom danu znam preskidati i nekoliko puta te tražiti Instagram lokacije da to lijepo izgleda. Sve to zahtijeva vremena i jako puno truda. Imam suradnju i s nekim frizerskim salonima, kozmetičkim brendovima i hotelima – objašnjava Martina i dodaje:

ZA PUTOVANJE TREBA SAMO: MOBITEL, PUTOVNICA I KARTICA

– U Kuvajt sam išla s ruksakom jer je cijena za prtljagu u avionu bila strašno visoka. No, u ruksak narolam po 20 haljinica, jer je toplo. Uvijek se inače vodim onim: za putovanje mi treba mobitel, putovnica i kreditna kartica, bez toga ne ide, a za ostalo se snađeš ako je sila – ispričala je.

Ljudi je znaju pitati nije li joj žao davati novac za putovanja, a ona na to kaže:

– Nije, to je stil života! Netko će si kupiti nove blagovaonske stolce, a netko kartu za Maldive. No, sve to ja i zaradim, puno radim, puno je neprospavanih noći, nastupa, proba, škole, sjednica, vijeća, sastanaka… Sve je stvar dobre organizacije vremena i ljubavi prema tome što čovjek radi – govori Martina.

ŽIVOTNI MOTO I PORUKA DRUGIMA?

Budi dobar prema sebi i drugima i živi život koji ti je dan sa zahvalnošću. Svaki dan sam zahvalna na novoj životnoj prilici, što sam zdrava i živa. Iskoristit ću svaku priliku koju mi život daje. Ne čekam savršene trenutke i ne razmišljam ‘Jednog ću dana…’. Tako neki odgađaju stvari koje žele, sve dok se ne probude u mirovini. Realno, uvjeti nikad nisu idealni, ako ćemo biti picajzlasti. Sretna sam, kako ne bih bila, kad vidim kakav fantastičan život imam!

Dodala je i kako je u životu važno raditi i voditi se onime što te čini sretnim i zadovoljnim (jer samo tako će biti i sretni oni oko nas) te imati ciljeve i ići prema njima, a ne čekati da se ostvare sami od sebe.
Njezina životna strast, osim glazbe, su putovanja.

Putujem jer me to ispunjava, obožavam upoznavati nova mjesta. Svaki novi put je izazov, izlazak iz vlastite zone komfora, jer svako novo putovanje donosi nešto novo. Npr. u Kuvajtu u hotelu su nas tražili vjenčani list…

Glazbom će se, kaže, baviti dok je živa, planira se i dalje aktivno baviti putovanjima, a nastavi li se to ovim tempom, kaže, moglo bi se razviti i u ozbiljniji posao.

Savjetovala bih ljudima da se ne boje, da izađu iz zone komfora i neka prigrle život objeručke! – poručila je za kraj ova superžena.

Još nešto: u nedjelju, 5. ožujka, dođite na njezino putopisno predavanje u Etno kući u Goričanu!