Asfaltirana cesta Kotoriba – Goričan, nedosanjani san mnogih i bolna točka Donjeg Međimurja, bila je jedna od glavnih teme na aktualnom satu nedavne sjednice Općinskog vijeća Općine Kotoriba.
Raspravu, odnosno vapaj, potegao je vijećnik Zoran Radmanić, rekavši:

– Već više od 30 godina borimo se za cestu Kotoriba – Goričan! Na kojoj se nalazi eko asfalt umjesto pravi asfalt! Županijska uprava za ceste premalo ulaže u našu općinu, a koliko bi to značilo Kotoripčanima i ovom dijelu Međimurja da mogu brže i lakše doći do Goričana i autoceste!

Radmanić je podsjetio da je ŽUC planirao svake godine asfaltirati po kilometar ceste, po 500 metara od strane Kotoribe i 500 metara od strane Goričana, no s tim se stalo, a ŽUC se navodno izvlači da je riječ o zaštićenom prirodnom području, dok je istovremeno, naglasio je Rdamanić, na sličnom područjima asfaltirao tri ceste.
– Zašto kod nas ne može asfalt, a drugdje može? – konstatirao je Radmanić, a upitao je također:
– Poduzima li se nešto prema ŽUC-u po tom pitanju, jer ŽUC radi planove po nekoliko godina unaprijed, da opet ne izvisimo po tom pitanju? Nisam siguran da ŽUC ovu cestu ima u planu!
Načelnik Kotoribe Dario Friščić mu je odgovorio kako, otkako je na poziciji načelnika, vidi da je to problem, da ne zna zašto je ta cesta napravljena takva, s eko asfaltom, te kako na to nije dobio odgovor. Nada je doduše ponovno rođena prije nekih dvije godine.

– Općina nije nadležna za tu cestu već ŽUC. Prije otprilike dvije godine imalo smo, zajedno s Općinom Goričan, sastanak u ŽUC-u i razgovarali smo kako bi se do 2025. godine napravila projektna dokumentacija za adekvatnu sanaciju te ceste, nakon što prođe rok u kojem se ta cesta ne smije dirati (to je 2025.). Svake se godine očitujemo ŽUC-u da nam je želja konačno riješiti tu cestu – rekao je načelnik, naglašavajući kako ŽUC tu cestu prema planu sanirava dva put godišnje, što je puno premalo, te dodao:
– Konstantno pripremamo upite od strane mještana za tu cestu, interes je velik, a tu prolazi i mnogo poljoprivrednika i turista. Ta bi cesta mogla skratiti put mještanima do autoceste (bilo bi to svega 12 km), a ovako idemo skroz do Preloga pa do Svetog Križa do autoceste.
U raspravu se ubacio i vijećnik Željko Šebeštjan, koji je konstatirao:
– Prema ŽUC-u, mi stanovnici Kotoribe smo građani 2. reda!
Provozali smo se područjem uz tu cestu od eko-asfalta i ustanovili kako bi to područje moglo biti turistička meka, jer riječ je o dijelu Kotoribe s nekoliko jezera i prekrasnom prirodom. Na eko asfaltu ima rupa i vožnja automobilom svakako nije ugodna. Eko asfalt je zapravo više nalik na – poljski put nego na cestu.

Upit o tome poslali smo uredu ravnateljice Županijske uprave za ceste te dobili sljedeći odgovor:
„S obzirom da je već bilo puno članaka na temu stanja lokalne ceste LC20066 Goričan-Kotoriba, prvo moramo podsjetiti da je navedena dionica 2018. godine sanirana financijskim sredstvima EU, tehnologijom koja je imala najmanji mogući štetni učinak na prirodno zaštićeno područje u kojem se nalazi.
Od tog razdoblja do danas jasno je da je cesta sanirana na taj način itekako više podložna prirodnim utjecajima, a koji svake godine, kako vidimo, sve više prelaze u ekstreme. Period zimske službe zakonski dozvoljava samo određene zahvate u cestovnoj infrastrukturi, nakon čega slijedi ocjena stanja kolnika koju provode stručne službe kako bi se utvrdilo stvarno stanje javnih cesta. Dodatno nakon zimske službe možemo vidjeti atipično duge kišne periode s natprosječnim količinama padalina, a koje zaista imaju najštetniji utjecaj na makadamski kolnik između Goričana i Kotoribe.
Nakon isteka roka mirovanja sredinom naredne godine ćemo procijeniti kakvi će biti daljnji koraci. Do tada će se makadam održavati na isti način kao što se održavaju ostale makadamske ceste“.