Žena koja ne staje u cjeloživotnom obrazovanju

Autor: Foto/Video:
- Advertisement -

-U svakoj edukaciji profitiraš. Stekneš znanja i vještine. No postoje i bonusi ukoliko si ih spreman vidjeti. U ovoj edukaciji moj bonus su ljudi koje sam upoznala i odnosi koji se nastavljaju. U šarolikoj lepezi različitih karaktera, naučiš ponešto od mladih i ambicioznih, zaraziš se entuzijazmom. Od onih starijih i bogatijih iskustvom, ubereš doze realnosti. Zahvalna sam na sanjarima, realistima i kritičarima koje sam upoznala tokom ovog znanstvenog putovanja, od svakog od njih sam ponešto naučila- rekla je Petra Supina, psihoterapeutkinja i socijalna psihologinja iz Varaždina, čiji korijeni potječu iz „našeg” Vratišinca gdje je bivši sumještani znaju kao Robovu Petru, a zaposlena je OŠ „Jože Horvata“ Kotoriba.

Rukovodeći se primjerom pozitivne frustacije, a to je znatiželja, ona je krenula za njom i tijekom edukacije stekla naziv NPL Practitioner ili NPL praktičar. Postala je uz zahtjevnog i genijalnog učitelja Sašu Tenodija u licenciranom NLP centru u Zagrebu.

Tko su NPL praktičari ?

-Prije treba postaviti pitanje što je NLP?- rekla nam je naša sugovornica pojasnivši kako je NPL  skup metoda i tehnika kojima se služimo u komunikaciji kako bi na najbrži mogući način došli do željenog ishoda. Osoba koja ne poznaje NLP dolazi na ovaj ili onaj način do onog što želi, a NLP-ovac dolazi do ishoda ciljano i brzo bez „nepotrebne drame“.

Zbog čega si krenula u ovu vrstu edukacije?

– Pozicija – ovo ne znam, ali želim doznati, tjera nas na to da učimo, istražujemo i jačamo svoja znanja i vještine te usvajamo nešto novo. Mene je moja, vječno prisutna znatiželja u razumijevanju ljudskog ponašanja, odvela do neurolingvističkog programiranja (skraćeno NLP).- rekla je dodavši­: -Nakon završenog Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, smjer poremećaji u ponašanju, upisala sam psihoterapiju na Europskom institutu za realitetnu terapiju te nakon pet godina educiranja stekla zvanje psihoterapeuta. Sa svakom diplomom broj pitanja se povećava pozitivnom  frustracijom, a najbolji primjer takve frustacije  jest znatiželja – kaže i dodaje: – Naizgled, pozitivno se frustrirati zvuči paradoksalno, no u realitetu je to svakodnevno, samo nam je poznato pod drugačijim nazivom. Većina ljudi frustraciju doživljavaju kao nešto negativno i nepoželjno. Možda ćete se iznenaditi kada čujete kako je frustracija  nužna. U stanju kada su sve naše potrebe zadovoljene, kada je sve kako treba biti, nemamo potrebu ništa mijenjati. No, kakva bismo bića bili kada ne bismo mijenjali sebe i radili na sebi? Jedino stanje koje rađa promjenu je frustracija, dakle ona nam je nužna. Ova spoznaja me oduševljava i s ovakvim uvjerenjem i prije no što nastupi neka situacija koja potencijalno može biti frustrativna, ja zapravo umanjujem intenzitet tog doživljaja jer frustraciju prevodim u priliku, mogućnost i ono pitanje koje bi, kad bi si ga ljudi češće postavljali, svakom od nas donosilo osjećaj zadovoljstva i uspjeha – ŠTO JA MOGU UČINITI DA TO BUDE BOLJE? Ako nešto mogu učiniti tada ne trebam brinuti jer ću posegnuti za svojim potencijalima i pretvoriti ih u nešto konkretno. S druge strane ukoliko ne mogu ništa učiniti, tada se doista ne isplati brinuti jer ako nemam utjecaj na nešto to valja otpustiti. Dakle, u oba slučaja dovodimo se do smanjenja frustracije i promjena u našoj svijesti na razini percepcije i djelovanja. Poznato je u području epigenetike i novih istraživanja s tog područja da svaka naša stanica posjeduje transkripcijski potencijal te da mi možemo „popraviti ili doraditi“ kvalitetu genskog materijala upravo mijenjajući svoja uvjerenja i percepciju. Pojednostavljeno rečeno, način na kojim doživljavam svijet i ljude oko sebe odražava se na svaku stanicu mog tijela. Nije li ta spoznaja vrijedna toga da se iz dana u dan mijenjam u bolju verziju sebe?

NLP je nastao 70-ih godina u SAD-u. Richard Bandler i John Grinder, strastveni u svojoj znatiželji  da otkriju načine i strategije koje uspješni pojedinci koriste za postizanje dojmljivih rezultata, kreirali su metodologiju NLP-a.

Što će ova edukacija značiti u osobnom okruženju?

– Meni osobno, ali i kao stručnjaku koji radi izravno s velikim brojem ljudi na dnevnoj bazi, poznavanje NLP-a pomaže da brinem o ekologiji svoje komunikacije. Razumijevanjem verbalnog, ali još važnije i mapiranjem neverbalnog sadržaja u odnosu s drugima, osigurava mi željeni ishod. Biti spreman, brzo i učinkovito mijenjati strategiju ukoliko nas određeni način ne dovodi do željenog cilja, jest put prema uspjehu – to je NLP-pojasnila nam je i dodala: – U svakoj edukaciji profitiraš. Stekneš znanja i vještine. No postoje i bonusi ukoliko si ih spreman vidjeti. U ovoj edukaciji moj bonus su ljudi koje sam upoznala i odnosi koji se nastavljaju. U šarolikoj lepezi različitih karaktera, naučiš ponešto od mladih i ambicioznih, zaraziš se entuzijazmom. Od onih starijih i bogatijih iskustvom, ubereš doze realnosti. Zahvalna sam na sanjarima, realistima i kritičarima koje sam upoznala tokom ovog znanstvenog putovanja, od svakog od njih sam ponešto naučila.

I svakako bi još na kraju teksta dodala: – Stečeno ću dosljedno i na moj autentičan način nastaviti prakticirati u svojoj osobnoj i profesionalnoj svakodnevici.

Kotoripčanka Vilenka Maltar, jedna od pratiteljica njezina rada, evidentičarka njezinih diploma, uvjerenja i certifikata joj je na kraju ove edukacije poručila: – Čestitke. Biti će još puno certifikata za tvoj trud i rad, a mi smo tu koji te trebamo.

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još