Zašto ministar Oleg Butković nije primio Željka Pavlica?

Autor: Foto/Video:
- Advertisement -

Željko Pavlic, predsjednik Međimurskog demokratskog saveza, vijećnik Skupštine Međimurske županije i borac za bolju željezničku povezanost Međimurja s hrvatskom metropolom, uporan je zagovaratelj modernizacije pruga na našem tlu. Ovih je dana osjetio potrebu, vjerujući kako prvi čovjek resornog ministarstva prometa malo zna o pravoj slici pruge za koju se Pavlic, odnosno njegova stranaka i Međimurci, zalažu.

Iznoseći pravo stanje stvari, Pavlic je ministru Olegu Butkoviću uputio javno pismo u kojem stoji:

-Poštovani gospodine ministre, dopustite mi da Vam u kratkim crtama ukažem na jedan bitan problem, vezan uz djelatnost Vašeg ministarstva, a na koji Međimurski demokratski savez ukazuje već jedno vrijeme, a to je slaba prometna povezanost, tu prvenstveno mislim na željeznički promet, Međimurske županije, ali i Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije, s gradom Zagrebom, a time i s ostalim dijelovima Republike Hrvatske.


Naime, dovoljno je pogledati u vozni red i uvjeriti se u slabu povezanost Međimurske županije s gradom Zagrebom, a radi se o udaljenosti od stotinjak kilometara. Prema voznom redu prvi vlak iz polaznog kolodvora Kotoriba kreće ujutro u 4:18 i vozi do Varaždina u koji stiže u 5:08, slijedi presjedanje u drugi vlak koji kreće u 5:26, a stiže u Zagreb u 7:49. Dakle ukupna vožnja od 145 kilometara traje 3:31 minuta. Kotoriba ima samo jednu direktnu vezu do Zagreba, vlak koji polazi u 18:18 i stiže u Zagreb u 21.57, dakle vozi 3:39 minuta. U povratku je situacija identična.- stoji u navodima te nastavlja:

-Dakle, u vrijeme dok u Europskoj uniji vlakovi udaljenosti kao što je ona između Kotoribe i Zagreba prevaljuju mjereći u minutama, mi i dalje te udaljenosti mjerimo u satima. Time su stanovnici Međimurske županije, koja ima 112.000 stanovnika, Varaždinske, 176.000 stanovnika i Krapinsko-zagorske županije, 129.000 stanovnika, u velikoj mjeri uskraćeni za kvalitetnu i brzu vezu s gradom Zagrebom i sa svim uslugama koje pružaju institucije koje su smještene u njemu; medicinske, zdravstvene, gospodarske, obrazovne, kulturne, sportske.

Na cijelu ovu problematiku ukazali smo i na 19. sjednici Skupštine Međimurske županije, u rujnu 2020. godine, kada je Skupština Međimurske županije, na prijedlog vijećnika Željka Pavlica – MDS, usvojila Zaključak kojim se poziva HŽ Infrastruktura da u narednim godinama osigura dostatna sredstva za obnovu i redovito održavanje mreže pruga i pružne infrastrukture na području Međimurske županije, te za obnovu, modernizaciju i elektrifikaciju cijele dionice pruge ZAPREŠIĆ-NOVI MAROF-KOTORIBA.

Navedenim Zaključkom htjelo se potaknuti HŽ na pokretanje ulaganja u pružnu infrastrukturu na području Međimurske županije koja je zbog neodržavanja u katastrofalnom stanju i kao takva prijetnja putnicima, a također smo upozorili i na prometnu izoliranost Međimurja prema ostalom dijelu Hrvatske, jer je pruga na dionici prema Zagrebu, preko Novog Marofa, također u lošem stanju, vlakovi voze minimalnim brzinama, pa putovanje od Kotoribe do Zagreba traje 3 sata i 39 minuta.

Također, na 21. Sjednici Skupštine Međimurske županije vijećnik Željko Pavlic – MDS postavio je pitanje HŽ Infrastrukturi, koji su radovi na obnovi pruge i infrastrukture, vezani uz Međimurje, predviđeni u 2021. godini i u narednim godinama i kolika su osigurana sredstva za tu namjenu?

U odgovoru, koji je dosta neprecizan, HŽ Infrastruktura prvo navodi da su u tijeku aktivnosti na izradi studijske dokumentacije za Projekt povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica, za koji je sklopljen Ugovor s izrađivačima studijskog dijela dokumentacije u vrijednosti od 6,2 milijuna kuna.


-S obzirom na to da u odgovoru nije navedeno kolika će se sredstva uložiti u obnovu postojeće pruge prema Zagrebu, via Novi Marof, možemo zaključiti da do ulaganja i obnovu te pruge neće doći. S obzirom na to da je početak radova na Lepoglavskoj spojnici predviđen za 10 godina, što je izjavio predsjednik Vlade RH Plenković za vrijeme svojeg nedavnog boravka u Čakovcu i Varaždinu, Međimurce čekaju još godine teškoća u komunikaciji sa svojom glavnim gradom i ostalim dijelovima Hrvatske, a Međimurje i dalje ostaje u prometnoj izolaciji.-

-Poštovani gospodine ministre,
s obzirom na to da su najavljena velika ulaganja u Hrvatske željeznice, u novogradnje i obnove i rekonstrukcije, slobodni smo vas zamoliti da razmotrite i ulaganja i u obnovu pruge od Kotoribe do Čakovca, naše najstarije pruge, i dalje preko Varaždina, Novog Marofa, Zaboka do Zagreba. Točnije do Zaboka, jer je dio te pruge do Zagreba već u obnovi. Također, predlažemo i promjenu kategorizacije pruge od Čakovca, Varaždina do Zaboka iz lokalne u regionalnu, jer ova pruga povezuje 3 regije s gradom Zagrebom.

Znamo da je u pripremi izgradnja “Lepoglavske spojnice“, ali stanovnici ovog dijela Republike Hrvatske nemaju 10 godina vremena kako bi mogli koristiti sve benefite koje im pruža blizina Zagreba, a poduzetnici blizinu tako velikog tržišta. To će biti moguće jedino kada će putovanje do Zagreba biti unutar jednog sata. – napisao je Pavlic, posebno istaknuvši: -Samo tako se može ostvariti i osnovni cilj Strategije prometnog povezivanja Republike Hrvatske (2014. – 2030.) u kojoj se naglašava: željeznički sektor mora biti u funkciji gospodarsko-socijalnog objedinjavanja hrvatskog prostora. (Objedinjavanja, a ne izolacije!). – stoji na kraju.

Inače, predstavnici MDS-a pismo su izravno donijeli u kabinet ministra Olega Butkovića u Zagrebu. Nisu naveli zašto ga nisu osobno predali ministru Butkoviću, odnosno zašto ih nije primio!?

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još