Vlada je zaprijetila trgovcima donijevši obvezujuće zaključke, između ostalog da oni koji su neopravdano podigli cijene prilikom konverzije vrate iste na razinu od 31. 12. 2022. a objavljeni su i podaci Državnog inspektirata kojima je potvrđeno kako su neki proizvodi ili usluge u vrijeme prelaska na euro poskupjeli i do 80%, piše N1.
Ministar gospodarstva ide i dalje i trgovcima i obrtnicima prijeti inspekcijama i uvođenjem sankcija.
Također, sada kada je lagano usporediti cijene u eurima, čini se kako je glavni problem što je u Hrvatskoj gotovo sve skuplje nego u susjednim euro zemljama. Ima li Hrvatska zaista puno ozbiljniji problem od tvrdnje Vlade o nepoštenoj trgovačkoj praksi prilikom konverzije? Gost Novog dana bio je bivši ministar gospodarstva i kolumnist Telegrama Goranko Fižulić.
“Hrvatskoj sada dolaze na naplatu, da je svima vidljivo, dvije ključne pogršeke u razvoju posljednjih desetljeća. Jedno je oslanjanje na porez na potoršnju, ako imamo jedan od najvećih PDV-a u EU-u, naravno da to već u startu kreira viši nivo cijena. Drugi problem je što u Hrvatskoj ne postoji razumijevanje monopola, kartela, oligopola, mi smo svjedoci nerada hrvatske Agenciju za zaštitu tržišnog natjecanja. Ako želite imati konkurente cijene, morate imati državne regulacije. Stalno plivamo u prostoru gdje se Vlada pojavljuje kao zaštitnik građana i potrošača te na taj način priznaje da u mnogim segmentima u Hrvatskoj tržište ne djeluje”, rekao je Fižulić.
Dodaje da je Vlada, u vrijeme kada se lomio Agrokor, imala priliku da učini nešto u restrukturiranju hrvatskog tržišta maloprodaje osnovnih namirnica.
“Za razlike od većine drugih zemalja, u Hrvatskoj je udio diskontnih lanaca minimalan, a to znači da je opći nivo cijena u Hrvatskoj viši nego na onim tržištima gdje diskontni lanci imaju veće udjele. To je strukturni problem hrvatske maloprodaje. Cijene su se zapravo formirale prema Konzumu, stranci kada bi došli su se po njima ravnali. To se sad pokazalo kada se uspoređivao isti trgovački lanac u Hrvatskoj i Sloveniji i ustanovilo se da isti proizvodi koštaju drugačije. Ako su male razlike, samo za razliku u PDV-u onda je to probavljivo, ali ako se na to nabere razlika od marže i to počne biti više od 10, 15 posto, to je razlog za prekograničnu kupnju”, rekao je.
Cijeli članak pročitajte klikom ovdje.