LUKA MURK I SAVJETI ZA ZDRAV ŽIVOT

Uspjeh vs. nesupjeh: Evo kojih 7 koraka slijediti za ostvarenje fitness ciljeva

Luka Murk

Najbolje vrijeme za posaditi drvo je bilo prije 20 godina. Drugo najbolje vrijeme je
DANAS!
” (Kineska poslovica)

Mislim da bolje izreke za motivaciju nema. Niste tjelesno aktivni, a želja vam je biti ili
ste umjereno do intenzivno aktivni, ali vam je teško pronaći motivaciju za dalje? Ako
ste željni promjene na dobrom ste putu. Pad motivacije u određenom razdoblju je
normalan, promjena misli i tijeka misli je uobičajena pojava, samo je treba znati
prepoznati, prihvatiti i okrenuti u svoju korist. Ako vas pad motivacije obeshrabruje i
ako smatrate da je to vaš neuspjeh – VARATE SE!!

Današnjim uvodnim člankom o motivaciji kreće naše zajedničko druženje i putovanje
svijetom fitnessa, vježbanja, zdravog načina života i poboljšanja kvalitete života
vježbanjem, a prvom temom pokazat ću vam kako svaku stvar ili misao možemo
preokrenuti u vlastitu korist. Kako stvari kroz koje prolazimo nisu neuspjesi nego
korisne informacije koje nas dovode u konačnici do cilja koji želimo ostvariti.

Za početak uzmite minutu vremena te razmislite što za vas znači neuspjeh ili uspjeh
kad je riječ o tjelesnoj aktivnosti, vježbanju? Uzmite olovku i papir i napišite s lijeve
strane papira što za vas znači riječ neuspjeh, a s desne što znači uspjeh, te
pogledajte gdje je razlika. Ako ste napravili to, pretpostavljam da su na papiru riječi
kao mršavljenje, dobivanje mišićne mase, zdrava prehrana i svi ostali mogući
pojmovi koji dolaze u tom području, bilo da su u rubrici neuspjeh ili uspjeh.

Krenimo od neuspjeha. Ako riječ uspjeh u našem kontekstu znači da ostvarimo
ciljeve koje smo postavili pred sebe, onda bi neuspjeh značio da te ciljeve nismo
ostvarili. Ali na temelju čega odlučujemo da je nešto neuspjeh? Svako od nas situaciju koja u
konačnici ne ispadne kako smo zamislili automatski definira kao „neuspjeh“, što
dovodi do odustajanja, umjesto da preokrenemo situaciju u svoju korist.

Gledajte na to ovako, nema neuspjeha, nego samo povratne informacije, „Feedback“.
Odlučili smo trenirati ili promijeniti prehrambene navike. Nakon tjedan dana procesa
mjerimo svoj postotak masti i utvrdimo da se ništa nije desilo. Je li to automatski
neuspjeh? Ne, nego povratna informacija s kojom se možemo nositi.
Sve dok imamo cilj i za njega svakodnevno nešto uradimo, svaki rezultat do željenog
cilja nam je “feedback”, a ne neuspjeh. Možda rezultat nije ono što smo si zamislili,
ali i to je korisna povratna informacija. Uspješni ljudi koriste “neuspjehe” (ja više volim

koristiti termin „feedback“ odnosno povratna informacija) za novi pokušaj, da
isprobaju nešto novo. Albert Einstein je rekao: „Ludilo je činiti istu stvar iznova
očekujući postizanje različitih rezultata.


Uspješni ljudi koriste svaku povratnu informaciju da bi došli do svog cilja. Tomas
Edison napravio je tisuće eksperimenata sa žaruljom prije nego je došao do
električne žarulje s ugljenom niti. Na jedno pitanje kako se suočava sa svim tim
neuspjesima odgovorio je: „Ako nađem desetke tisuća mogućnosti koje ne
funkcioniraju, onda to nije neuspjeh, jer svaki propali pokušaj je korak prema
naprijed.


Evo još jednog primjera sagledavanja situacije iz druge perspektive. Jeste li ikad
probali ispeći kolač, a da ne uprljate kuhinju? Netko tko vas u pripremi kolača gleda
sa strane i vidi neurednu kuhinju, čini mu se da je pred vama totalni kaos iz kojeg ne
može izaći nešto pozitivno, međutim kad se gotov kolač izvadi iz pećnice stvari se
počinju gledati drugačije. Možda je u jednom momentu vama ili osobi sa strane
izgledalo da proces ne ide u dobrom smjeru, ali konačni rezultat vas je uvjerio u
suprotno.

Upravo je to poanta sagledavanja stvari na način o kojem govorimo, te povratne
informacije pomažu nam u poravnanju „smjera“ kojim idemo. Potrebno je razviti
„feedback“ sisteme koji nam pomažu da prepoznamo stranputice na koje skrećemo
tijekom putovanja prema cilju i da ih korigiramo.

Sada ćemo proći kroz sedam koraka koji će vam pomoći u ostvarivanju vaših fitness
ciljeva.

Cilj

Odlučite koji je cilj vašeg „putovanja“ odnosno transformacije Vizualizirajte u glavi
konačni rezultat koji želite ostvariti, imajući jasnu viziju konačne transformacije.

Polazna točka

Objektivno sagledajte točku s koje polazite. Bilo kakva da je, ona je vaše pogonsko
gorivo, vaša iskra koja je potaknula odluku o promjeni. Ako ne znate od kuda
polazite, teško je odrediti cilj i doći do njega. Polazna točka nam može biti postotak
masnog tkiva, postotak mišićne mase, prolazno vrijeme trčanja na 1 km Ili nešto
četvrto.

Plan

Odredite plan za realizaciju cilja. Plan može biti vlastiti ili pak preuzet od nekog
drugoga. Nema ništa loše u tome da se kopiraju postupci I ponašanja uspješnih ljudi.
Oni imaju sposobnost multipliciranog ponavljanja stvari koje dobro rade i zbog toga
jesu uspješni, bez obzira koje područje uspjeha to bilo. Ako imate nekoga tko vas je
potaknuo na vaše „putovanje“ vezano za tjelesnu transformaciju, preuzmite plan od
te osobe. Većina stvari je već izmišljena, pa stvarno nema potrebe „kotač“ iznova
izmišljati. Iskoristite stvari koje su poznate i provjerene. Razgovarajte s ljudima za
koje znate da su prošli isti ili slični transformacijski proces, preuzmite dobre stvari od
njih, možda tako izbjegnete neke od prepreka koje vas čekaju na putu ili pogreške
koje su oni učinili. Imajmo na umu da je svatko od nas jedinstven, neponovljiv, pa
tako i nije svaki plan, bilo da se radi o mršavljenju ili o dobivanju muskulature, idealan
za svakoga. Naravno da treba napraviti neke preinake, individualizirati ga, ali temelj
je uvijek isti.

Odredite feedback sisteme

Proces kroz koji prolazimo potrebno je pratiti. Najefikasniji način je upravo praćenje
kroz feedback sisteme. Oni mogu biti u vidu besplatnih aplikacija koje se nude na
internetu, možemo voditi dnevnik prehrane ili vježbanja, možemo ispunjavati
tabelarno podatke. Jedina stvar koja je bitna da isplaniramo te sisteme i da ih
kontinuirano vodimo. Sustavno bilježenje informacija daje nam svakodnevni
objektivan uvid u proces te nam ukazuje smjer kojim idemo.

Krenite u proces

Nemojte samo ostati na planiranju, teoriji. Možete imati u glavi idealnu sliku cilja koji
ste odredili, možete biti svjesni svoje polazne točke i imati idealan plan za
transformaciju, ali sve to ne znači apsolutno ništa ako ne krenete u sami proces.
AKTIVIRAJTE SE!!!!!

Krenite jednostavnim malenim koracima. Svako trčanje, svaki maraton započinje
prvim korakom, svako oblikovanje tijela započinje dizanjem prvog kilogram težine.
Potrebno je jednostavno krenuti i ne stati. Naravno da u svemu mora postojati
sustavnost i sistematičnost, ali to smo odradili u koracima koji su već iza nas.

Ozbiljno računajte s preprekama na putu prema cilju

Nikola Tesla je rekao: “Naše vrline i naši promašaji su neodvojivi, kao sila i materija.
Kada se odvoje, nema više čovjeka
“.

Promašaji su sastavni dio procesa. Unaprijed se pripremite da put do cilja neće biti
lagan, jer jednom dok smo svjesni toga i prije samog početka, kasnije se puno lakše
nositi s poteškoćama koje nailaze. Jedini ljudi koji ne rade pogreške su oni koji
apsolutno ništa ne rade, pa naravno ne mogu ni pogriješiti. Ako se držimo svoje zone
komfora, možemo reći da igramo na sigurno i izbjegavamo mogućnost pogreške, ali
tako također nećemo nikada napredovati. Pogreške su dobrodošle, one nas
usmjeravaju u pravilnom smjeru, a postaju nepotrebne tek ako iste opet i opet iznova
radimo.

Fleksibilnost

Kod fleksibilnosti dolaze feedback sistemi do izražaja. Uviđamo da aktivnosti koje
radimo ne daju rezultate, promjeni malo smjer, napravite preinake. Iznova izlazite iz
svoje zone komfora, isprobavajte nove stvari ili pak stare stvari na novi način.

Ova zadnja točka nas ujedno kružno vraća natrag do prve. Kada se naš proces bliži
kraju, a samim time dolazimo do cilja koji smo si prvotno postavili, nemojmo odustati,
stati i dozvoliti da se reverzibilno vratimo na početak i da propadne sve uloženo. Cilj
koji smo ostvarili mora biti početak određivanja novog ciklusa, opet novi cilj, novi
plan, feedback, prepreke i nova doza fleksibilnosti.

Nemali broj ljudi s kojima sam radio u životu izrekao mi je jednu činjenicu koja je
zabrinjavajuća. čvrsto su odlučili izgubiti na kilaži, dobiti na mišićnoj masi illi nešto
treće. Mjesecima se trudili da bi došli do željenih rezultata, odricali se svega i
svačega kako bi to i postigli. U konačnici bi i došli do cilja… i što onda? Zadovoljni
procesom koji je iza njih, vratili se navikama prije transformacije. Prestali sa svim
dobrim stvarima koje su radili da bi stigli do željenog cilja. Taj začarani krug može se
jednostavno prekinuti primjenom sedam koraka koje smo opisali.
Dođite do željenog cilja, možda on idealan nije ispao kako smo primarno zamislili, ali
to nije uopće bitno. Bitno je samo da nam taj cilj postaje nova polazna točka, točka
od koje kreće novi proces.

Najnovije vijesti

Pročitajte više