‘Potrošači nam se rijetko obraćaju, a sve zbog toga jer su neinformirani’

Autor: Foto/Video:
- Advertisement -

U Murskom Središću, u jednoj prostoriji bivše autobusne stanice, ciljano smo pokucali na vrata Udruge Međimurski potrošač gdje nas je primio Zlatko Polišanski. Rekli smo kako smo do njega došli na osnovu pozitivnih iskustava nekih građana koji su svoja potrošačka prava, a za koja su bili zakinuti, došli upravo posredstvom „gospona Zlatka“.

On je čelni čovjek spomenute udruge potrošača osnovane 2004. godine koja je do osnivanja Udruge Vukanovčar pokrivala cijelo područje Međimurske županije. Njihove savjete možete potražiti u Prelogu utorkom od 9 do 11 sati na adresi Glavna 31, u Čakovcu srijedom od 9 do 12 sati u Ulici A. Schulteissa te u Murskome Središću četvrtkom od 9 do 11 sati na bivšoj autobusnoj stanici.

Rekao je kako ga raduju oni koji kucaju na njihova vrata i da dolaze na „kapaljku“.

– Dolaze do nas najviše temeljem usmene predaje jer oštećeni i obespravljeni potrošači nakon riješenih sporova u njihovu korist pričaju o nama. Moram dodati kako su neki sporovi mučni, spori i dugotrajni, no upornošću i obveznim poznavanjem svih zakonskih i inih pravnih propisa dolazimo do rješenja. Potrošači su neinformirani u čemu bi im potpora trebale biti njihove jedinice lokalne uprave i samouprave jer politika zaštite potrošača jedna je od iznimno važnih politika Republike Hrvatske čiji je glavni cilj unaprjeđenje kvalitete života građana tako da građani u svakodnevnom životu u potpunosti mogu uživati visoke standarde zaštite koju pruža zakonodavni okvir kojim se reguliraju i štite ekonomski interesi građana potrošača prilikom kupnje roba i usluga – rekao je Zlatko te nas je upozorio na skup različitih mjera i aktivnosti putem kojih svi dionici žele povećati razinu zaštite potrošača kojima često nedostaju znanja i informacije vezano za rastuću ponudu roba i usluga na tržištu.

Spomenuo je aktualni Nacionalni program zaštite potrošača za razdoblje od 2021. do 2024. godine koji utvrđuje prioritetna područja koja je potrebno unaprijediti u nadolazećem razdoblju kako bi se osnažio položaj potrošača u Republici Hrvatskoj te povećalo njihovo povjerenje u tržište.

– Upravo njime bi se trebali rukovoditi odgovorni u općinama i gradovima, ali će se obzirom na veliki obuhvat politike zaštite potrošača, njezinu multidisciplinarnost i dinamičnost, u idućem razdoblju vodit računa o daljnjem institucionalnom razvoju i jačanju administrativnih kapaciteta u tijelima državne uprave i udrugama za zaštitu potrošača – istaknuo je te se osvrnuo na vrijeme u kojem danas živimo:

“Zbog pojave pandemije uzrokovane virusom COVID-19, životni stil i navike građana morale su se prisilno i brzo mijenjati. S obzirom na to da se do sada nismo susreli s tako velikim i dugotrajnim razmjerima krize, pandemija nas je upozorila na neke postojeće slabosti funkcioniranja tržišta i zaštite potrošača. U idućem razdoblju radit će se na uspostavi okvira kako bi se na odgovarajući način odgovorilo na ovakve i slične iznimne situacije. U razdoblju provedbe ovoga Nacionalnog programa stvarat će se uvjeti za efikasniju provedbu potrošačkog zakonodavstva, bolju informiranost potrošača, lakše ostvarenje potrošačkih prava te jačanje prava potrošača u digitalnom okruženju,” rekao je za kraj još jedanput dodavši: “Pokucajte na na naša vrata!”

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još