U posljednje vrijeme, prilikom velikog broja dolaska Covid pacijenata na preglede u Županijsku bolnicu Čakovec, događale su si i nezgodne situacije te su neki pacijenti negodovali. Iz Županijske bolnice Čakovec objasnili su što je zapravo u pitanju, a što kažu ključne osobe na RTG-u, vađenju krvi te Objedinjenom hitnom bolničkom prijemu u bolnici, pogledajte u našem videu.
Kako Covid pacijent uopće dolazi na pregled u bolnicu?
Sukladno pravilima medicinske struke, liječnici obiteljske medicine rade procjenu kod pacijenata koji su Covid pozitivni i odlučuju kad ih treba slati na RTG, vađenje krvi ili hitno zbrinjavanje.
Iz Županijske bolnice Čakovec poručuju da imaju dobro organiziran prijem Covid bolesnika na obradu, a za dobro funkcioniranje tog prijema i zadovoljstvo pacijenata najvažnija je u prvom redu odlična komunikacija liječnika primarne medicine s bolnicom i ostalim ustanovama, kako bi pacijenti došli na pregled u pravo vrijeme i na pravo mjesto, bez nepotrebnog čekanja ili nepotrebnog ulaženja u prostore u kojima na pretrage čekaju ne-Covid pacijenti.

Za RTG Covid pacijenata bolnica je organizirala poseban vanjski ulaz s bolničke strane, koji je jasno označen tablom i gdje se Covid pacijenti primaju od 14 sati. Isto je i s kliničkim laboratorijem, koji se nalazi u prostranoj trijaži bolnice desno, gdje je jasno naznačeno na tabli gdje se nalazi prijem za vađenje krvi za Covid pacijente, koji to mogu obaviti od 15 – 16 sati. Dođu li na vrijeme, neće morati dugo čekati, međutim, kad smo došli na to mjesto oko 14.15 sati, tamo smo već zatekli Covid pacijente koji su već stigli i nepotrebno čekali u prohladnoj garaži.
Posebni ulazi i vremenski termini za ove preglede za Covid pacijente organizirani su iz jasnog razloga – kako se ne bi miješali Covid pozitivni pacijenti s ne-Covid pacijentima, posebno djecom koje pedijatri često šalju na bolničku obradu u poslijepodnevnim satima, odnosno kako ne bi došlo do širenja zaraze.

Također je napravljen poseban ulaz za Covid pacijente na Objedinjenom hitnom bolničkom prijemu, gdje je bitno da pacijenti ne dolaze samoinicijativno, već da se prvo jave liječniku opće prakse, koji ih, ukoliko je hitno, upućuje na daljnje liječenje i zbrinjavanje na OHBP. Također, hitni pacijenti dolaze i putem Zavoda za za hitnu medicinu (ustanovu posebnu od bolnice!) koja, ukoliko liječnik procijeni da je potrebna daljnja specijalistička obrada, šalje Covid pacijenta na daljnju obradu na OHBP, također uz najavu.
– Cijeli 4. val pandemije imamo jako velik priljev Covid pacijenata na bolnički sustav i normalno je da su se događale situacije da su, primjerice, liječnici opće prakse zaboravili najaviti pacijente ili da se pomakne satnica snimanja na RTG odjelu radi hitnog zbrinjavanja životno ugroženih pacijenata – objasnila je sestra Renata Pongrac, voditeljica Jedinice za kvalitetu čakovečke bolnice.

– Kad se pacijenti žale, sve pritužbe idu na e-mail bolnice, bez obzira na koga se žale, primjerice pritužba na RTG zubi koji radi Dom zdravlja, opet šalju nama – kaže Renata Pongrac.
U kompleksu Županijske bolnice zapravo se nalaze četiri ustanove: bolnica, zatim Zavod za hitnu medicinu Mž, Zavod za javno zdravstvo MŽ i Dom zdravlja. Međutim, pacijenti ne shvaćaju da su to zasebne ustanove i bez ikakve osnove im za sve uvijek „krive“ bolnicu. Iz bolnice kažu da im se pacijenti, naime, redovito žale za stvari koje uopće nisu u njihovoj nadležnosti!
Pogledajte što o prijemu Covid pacijenata kažu glavni inženjer Odjela radiologije Jadranka Novaković, glavni inženjer Kliničkog laboratorija (vađenje krvi) Laura Kristofić te glavni tehničar OHBP-a Ivan Bacinger u našem VIDEO prilogu.






