Jučer je u Zagrebu, Hilton Garden Inn održana VII. po redu konferencija iz područja sigurnosti cestovnog prometa s temom Sigurnost prometa u urbanim područjima-izazovi i rješenja u organizaciji Jutarnjeg lista te glavnog partnera konferencije Ministarstva unutarnjih poslova. Potpredsjednik Vlade RH i ministar unutarnjih poslova gosp. Davor Božinović sve ove godine podupire ovakav oblik suradnje medija, ministarstva i drugih organizacija i udruga sa svrhom povećanja sigurnosti svih sudionika cestovnog prometa. Naš Dino Posavec, mag.ing. prometa poznat kao autor priručnika za vozače „Učim prometna pravila i pravilno se ponašati u prometu“ od samog početka je stručni suradnik konferencije.
Dino Posavec, Davor Božinović, Goran Ogurlić
Svake godine pokušavamo biti inovativni i aktualni s temama koje su itekako važne za sigurnost cestovnog prometa Republike Hrvatske. Ove godine tema konferencije odabrana je zbog složenosti cestovnog prometa u urbanim sredinama te zbog nekoliko ključnih trendova a to su migracije iz ruralnih u urbane sredine, povećanje broja vozila na hrvatskim cestama, posebice u urbanim sredinama te nekim procjenama da će do 2050. oko 80% svjetskog stanovništva živjeti u urbanim sredinama, što dodatno naglašava potrebu za prilagodbom urbanih prometnih sustava.
Konferencija Hilton Zagreb
Hrvatski gradovi suočavaju se s izazovima vezanim uz prometnu infrastrukturu koja nije u potpunosti prilagođena povećanom broju vozila i suvremenim prometnim potrebama. Nedovoljna primjena novih tehnologija, zbunjujuća prometna signalizacija te nedostatak sigurnih zona za pješake, vozače bicikala i osobnih prijevoznih sredstava dodatno ugrožavaju sigurnost sudionika u cestovnom prometu. Cilj konferencije bio je potaknuti interdisciplinarnu raspravu i razmjenu ideja među stručnjacima iz različitih područja kako bi se razvila praktična i inovativna rješenja za sigurnost cestovnog prometa u urbanim sredinama-ističe Dino Posavec.
Goran Buljan, Dino Posavec, Miron Huljak, Josip Mataija, Goran Ogurlić
02.02.2011., Zagreb - Ilustracija na temu prijave poreza na dohodak. r"nPhoto: Davor Puklavec/PIXSELL
Želite li ostvariti poreznu olakšicu, odnosno povrat poreza, možete prijaviti uzdržavanog člana obitelji. Uzdržavani član može biti i vaš supružnik ako mu primanja ne prelaze 3.600 eura godišnje, odnosno 300 eura mjesečno. Osobni odbitak možete povećati i na osnovu invalidnosti, piše Mirovina.hr.
Za predaju porezne prijave imate vremena svega još nekoliko dana, do kraja veljače pa je sada trenutak da to napravite. Ipak, to možete učiniti i bilo kada tijekom godine.
Osobni odbitak od 1. siječnja iznosi 600 eura. To znači da se primanja, primjerice mirovine do toga iznosa, ne oporezuju. Osobni odbitak je neoporezivi dio dohotka namijenjen osnovnim životnim potrebama. Možemo ga povećati uzdržavanjem članova obitelji pod uvjetom da njihovi primici ne prelaze 3.600 eura godišnje. Uzdržavani član može, dakle, biti vaš supružnik koji nema mirovinu ili neki drugi prihod, ili on pak ne prelazi 300 eura mjesečno. Šesterostruki je to iznos osnovnog osobnog odbitka od 600 eura. Lani je on iznosio 3.360 eura, piše Mirovina.hr.
Poreznoj upravi uzdržavanog člana možete prijaviti bilo kada tijekom godine kako biste ostvarili poreznu olakšicu. Ipak, najbolje je da to učinite sada do kraja veljače kako biste dobili povrat poreza. Osobni odbitak može se povećati za uzdržavanog člana i na osnovu invalidnosti za 180 eura mjesečno. Isto tako, na osnovu invalidnosti osobni odbitak se povećava za čak 600 eura prema pravima na osobnu invalidninu, odnosno inkluzivni dodatak te prava na doplatak za pomoć i njegu.
Uzdržavani član obitelji može biti dijete, bračni ili izvanbračni drug i roditelj, kao i maćehe i očusi, djeca nakon prestanka radnog odnosa te punoljetne osobe pod skrbništvom. U primitke uzdržavanih članova uključuju se oporezivi primici, primici na koje se ne plaća porez na dohodak i primici koji se ne smatraju dohotkom.
Kadeti i kadetkinje Čakovečkog plivačkog kluba prošlog su vikenda, 22. i 23. veljače 2025., nastupali na Kadetskom prvenstvu Hrvatske koje se održalo na Bazenima Mladost u Zagrebu u organizaciji HAPK Mladost. Natjecanje je okupilo 310 najboljih hrvatskih plivačica i plivača iz 41 plivačkog kluba. Nastup na državnom prvenstvu izborilo je 7 mladih ČPK-ovca koji su tijekom sezone otplivali limite za nastup na državnoj završnici u 25-metarskim bazenima.
Najuspješniji mladi Čakovčanci bili su: Hana Dolar, Zoa Vinko, Dora Kovačević, Ida Levačić, Timon Mrazović, Domagoj Janušić i Matej Branilović, uz vodstvo trenera Luke Dodleka, mag. cin.. Ekipno gledajući, ČPK-ovci su zauzeli odlično 17. mjesto u konkurenciji 41 plivačkog kluba s prostora RH. Najbolji pojedinačni rezultat ostvarila je Hana Dolar u disciplini 50 m prsno koja je zauzela 5. mjesto, a nekoliko stotinki nedostajalo joj je za neko od odličja. Upravo ovaj podatak govori koliko je konkurencija jaka i izjednačena, a upravo nijanse odlučuju za postolja.
U još nekoliko utrka nedostajalo je malo sportske sreće da bismo ostvarili još bolje i zapaženije rezultate, a uz to poharale su nas i bolesti pa naši najbolji predstavnici nisu mogli zasjati u punom svijetlu. Bez obzira na sve, gotovo su svi oborili svoje osobne rekorde u disciplinama koje su ih dovele na Prvenstvo Hrvatske. Vrijedi istaknuti Idu, Doru i Mateja koji su ulazno godište i plivali su odlično uz natjecatelje starije od njih godinu dana te od njih očekujemo borbu za medalje iduće godine.
Državnim prvenstvom u 25-metarskom bazenu završava sezona u malim bazenima te se okrećemo pripremama i natjecanjima u velikim (50-metarskim) bazenima čiji vrhunac je sredinom srpnja na novom državnom prvenstvu u kojem očekujemo napredak i iskorak naših mladih i perspektivnih plivačica i plivača.
U utorak, 25. veljače 2025. godine, održana je 24. sjednica Općinskog vijeća Općine Sveta Marija. Na početku sjednice načelnica Đurđica Slamek obavijestila je o aktualnim radovima i novostima na području općine.
Načelnica Đurđica Slamek
– Što se tiče školske sportske dvorane, zbog lošeg vremena nije se radilo očekivanim tempom krajem godine, a i uvjeti početkom ove godine nisu bili takvi da bi se mogao stavljati završni sloj. Unutrašnjost dvorane je gotova, još nedostaje oprema, što je Međimurska županija kandidirala i za to dobila 113.000 eura – rekla je načelnica, a donijela i odlične vijesti što se tiče škole!
USKORO KOMPLETNA ENERGETSKA OBNOVA ŠKOLE
– Također, energetska obnova škole je prošla na natječaju, za što je dobiveno oko 520.000 eura. Na OŠ Sveta Marija će se stavljati nova fasada, stolarija i termo-tehničke instalacije, a uređuje se i okoliš škole oko sportske dvorane, međutim sve neće biti završeno u planiranom roku – izvijestila je načelnica.
DJECA SE VRAĆAJU U NOVI VRTIĆ!
Donijela je i dobre vijesti što se tiče Dječjeg vrtića „Kockavica“. Zgrada rekonstruiranog i nadograđenog vrtića je gotova i u ponedjeljak, 3. ožujka 2025. godine, djeca se vraćaju u vrtić u Svetoj Mariji. Okoliš se u zimskim mjesecima nažalost nije mogao urediti na planirani način, pa će se s njegovim finim uređenjem krenuti kroz nekoliko dana.
Dječji vrtić Kockavica
Radovi iznose oko 850.000 eura zajedno s vanjskim i unutarnjim opremanjem,a Općini Sveta Marija je za projekt nadogradnje vrtića odobreno 323.843,65 eura sredstava iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti Vlade RH. Što se tiče opremanja vrtića, dio troškova općina je kandidirala na natječaj Ministarstva demografije i useljeništva.
Na sjednici je jedna od usvojenih točaka bila i Odluka o prethodnoj suglasnosti na prijedlog Odluke o broju odgojno-obrazovnih skupina u Dječjem vrtiću „Kockavica“ u Svetoj Mariji. Novoobnovljeni vrtić imat će 10-satno radno vrijeme i četiri odgojno obrazovne skupine, dvije vrtićke i dvije jasličke.
– S otvorenjem nove jasličke skupine, imamo skupine djece po pedagoškim standardima, čime će biti olakšan rad odgojiteljima te ugodniji boravak djeci. Zasad imamo 72 djece i dolazi nam još petero djece iz Donjeg Vidovca – rekla je načelnica Slamek, dodajući kako će roditeljima te djece boravak u vrtiću sufinancirati Općina Donji Vidovec.
KANDIDIRANO UREĐENJE DOMA KULTURE U SVETOJ MARIJI
– Dom kulture u Svetoj Mariji smo kandidirali na Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU – zamjena unutarnje stolarije, rasvjeta, zamjena bojlera, postavljanje novih ventilokonvektora, dovođenje grijanja u prostoriju udruge Svetomarska čipka, obnoviti unutrašnji zidovi… – obavijestila je načelnica Slamek te istaknula i kako će se s iseljenjem vrtića vidjeti u kakvom je stanju Dom kulture u Donjem Mihaljevcu i što treba obnoviti, a svakako će se napraviti soboslikarski radovi i izbrusiti parketi – rekla je načelnica Slamek, ističući da će se i vidjeti gdje pušta cijev, odnosno sanirat će se problem vodovoda i odvodnje.
Načelnica je istaknula i kako se zbog vremenskih uvjeta još nije asfaltirala proširena i odnedavno s rasvjetom cesta Sveta Marija – Donji Mihaljevec, no ubrzo će i to doći na red. Radi se i na kandidiranju projekta izgradnje komunalnog skladišta općine na natječaj LAG-a Mura-Drava, kao i projekta dijela opreme za dječji vrtić.
OPĆINA SVETA MARIJA JE 3. U HRVATSKOJ PO ODVAJANJU OTPADA!
Usvojena je i Odluka o porezima, o čemu uskoro više, a kao treća točka usvojen je Zaključak o prihvaćanju Izvještaja o gospodarenju otpadom na području Općine Sveta Marija za 2024. godinu GKP Pre-koma.
– Moramo se pohvaliti da smo treća općina po pitanju odvajanja otpada u Hrvatskoj – konstatirala je načelnica Slamek. Na prvom mjestu je Općina Belica, a na 2. mjestu Općina Dekanovec.
Ostale usvojene točke bile su: Zaključak o prihvaćanju Izvještaja o utrošku financijskih sredstava DVD-a Donji Mihaljevec za 2024. te Programa rada i Financijskog plana za 2025. godinu, Zaključak o prihvaćanju Izvještaja o utrošku financijskih sredstava DVD-a Sveta Marija za 2024. te Programa rada i Financijskog plana za 2025. godinu, Izvješće o izvršenju Plana djelovanja u području prirodnih nepogoda Općine Sveta Marija za 2024. godinu, Godišnji provedbeni plan unapređenja zaštite od požara za područje Općine Sveta Marija za 2025. godinu te Izvješće o stanju zaštite od požara i provedbe Godišnjeg provedbenog plana unapređenja zaštite od požara na području Općine Sveta Marija za 2024. godinu.
Policijski službenici Policijske uprave varaždinske, u koordinaciji sa Županijskim državnim odvjetništvom u Varaždinu dovršili su kriminalističko istraživanje nad 57-godišnjom hrvatskom državljankom zbog sumnje da je počinila kazneno djelo Subvencijska prijevara iz čl. 258. Kaznenog zakona.
– Kako se sumnja, ona je kao odgovorna osoba ustanove koja skrbi o starijim i nemoćnim osobama, u nakani da za istu ustanovu ostvari stjecanje nepripadnih novčanih sredstava s osnova poduzetničkog kredita i subvencionirane kamatne stope, iskazala u prijavi za poduzetnički kredit podatke koji nisu istiniti. Na temelju takvih podataka je dobila poduzetnički kredit te je prema unaprijed stvorenoj namjeri dobivena kreditna sredstva iskoristila nenamjenski i u korist obrta koji je u njezinom vlasništvu, a ne u korist ustanove, pri čemu o nenamjenskom trošenju kredita, a samim time i o korištenju pogodnosti subvencionirane kamatne stope nije obavijestila nadležno Ministarstvo, Varaždinsku županiju, općinu u kojoj se nalazi sjedište ustanove, kao niti banku koja je kredit plasirala.
Na opisani način, prema sklopljenom poduzetničkom kreditu, za navedenu je ustanovu ishodila poduzetnički kredit u iznosu od 99 000 eura koji je nenamjenski utrošen te je ujedno time ostvarila protupravno subvencioniranje kamatne stope, a koju subvencioniranu kamatnu stopu su za ustanovu plaćali nadležno Ministarstvo, Varaždinska županija i općina u ukupnom iznosu od oko 13 340 eura. Poradi nezakonitog korištenja pogodnosti subvencionirane kamatne stope i stjecanja nepripadne imovinske koristi za ustanovu, kaznena prijava podnosi se i protiv navedene ustanove sukladno odredbama Zakona o odgovornosti pravnih osoba za kaznena djela.
Kriminalističkim istraživanjem je nadalje potvrđena osnovanost sumnje da je 57-godišnjakinja počinila i kazneno djelo Povreda obveze vođenja trgovačkih i poslovnih knjiga iz čl. 248. Kaznenog zakona, budući da kao odgovorna osoba ustanove koja brine o starijim i nemoćnim osobama, nije omogućila da se poslovna dokumentacija vodi u skladu s odredbama Zakona o računovodstvu, čime su stvoreni uvjeti za otežanu preglednost poslovanja i imovinskog stanja predmetne ustanove.
Kaznena prijava protiv 57-godišnjakinje će se podnijeti redovnim putem s obzirom da se ista već nalazi u istražnom zatvoru zbog drugog kaznenog djela – stoji u priopćenju Policijske uprave varaždinske.
Uvod u sinoćnju sjednicu Općinskog vijeća Male Subotice donio je pregršt dobrih vijesti. Općinski načelnik Valentino Škvorc upoznao je vijećnike s aktualnostima među kojima se posebno izdvaja završetak dogradnje Dječjeg vrtića Potočnica.
S dvije nove skupine vrtić je započeo s radom 17. veljače, dok će službeno otvorenje biti 7.ožujka. Konačnim obračunom utvrđena je ukupna vrijednost radova u iznosu od 740.321,82 eura, što je za desetak posto niže od ugovorenih 838.518,75 eura. Ujedno je za opremu utrošeno 61.556,75 eura.
Većina tih sredstava osigurana je iz europskih fondova i resornog ministarstva, pa je kroz NPOO dobiveno 324.905,43 eura, a od Ministarstva znanosti i obrazovanja 355.094,57 eura. Razlika od 121.878,57 eura osigurana je iz općinskog proračuna. Osim završetka radova, roditelje će sigurno razveseliti i odluka po kojoj će biti oslobođeni sufinanciranja vrtića za mjesec ožujak.
Načelnik Škvorc podsjetio je i nedavnu svečanost u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu gdje je s predstavnicima Ministarstva turizma i sporta potpisan Ugovor za uređenje glavnog nogometnog terena NK Spartak Mala Subotica vrijedan 101.310 eura. Istaknuo je da će se ovom investicijom osigurati bolji uvjeti za sportaše, posebice nogometaše i polaznike Nogometne škole Općine Mala Subotica te naglasio da su ulaganja u sportsku infrastrukturu ključna za razvoj mladih sportaša koji sada mogu napredovati u sigurnom i motivirajućem okruženju koje, istovremeno, smanjuje rizik mogućih ozljeda. Na istom tragu je i ugovor s tvrtkom Đurkin potpisan za radove na rekonstrukciji zgrade u Sportskom parku Palovec koju koristi tamošnji NK Dinamo. Dograditi će se 2 svlačionice s tuševima i sanitarnim čvorom, svlačionica za suce i strojarnica, a ugovorena vrijednost radova iznosi 405.785,50 eura.
U načelnikovom izlaganju spomenuto je i proširenje javne rasvjete u Svetom Križu kod nogometnog terena te sanacija krovišta mrtvačnice i obnova Doma kulture u Držimurec-Strelcu. Još uvijek se čeka suglasnost Elektre na priključak i korištenje stupa za postavljanje kamere za brzinu u ulici Braće Radića u Maloj Subotici i Augusta Šenou u Svetom Križu što je preduvjet kako bi se moglo započeti s postavljanjem. Županijska uprava za ceste provela je javnu nabavu za radove na pješačko-biciklističkoj stazi u Palovcu vrijedne 80.000 eura, od čega Općina snosi polovicu te se početak radova očekuje za mjesec dana.
Nakon nešto više od dvije godine otkako se rješavaju imovinsko-pravni odnosi vezani uz zaobilaznicu kod groblja u Maloj Subotici procedura ide kraju i ovih dana se očekuje građevinska dozvola. Nakon toga pristupiti će se raspisivanju javne nabave za što su sredstva osigurana u proračunu, pa se početak radova može očekivati na ljeto. U završnoj fazi je i priprema projekta Vatrogasnog doma u Držimurec-Strelcu za građevinsku dozvolu, kao i za prijavu na natječaj Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije – Jačanje kapaciteta za protupožarnu zaštitu otvorenog do 14.3. Završena je novelacija studijske dokumentacije Studije izvodljivosti za prijavu projekta za sufinanciranje aglomeracije Podbrest iz EU fondova nakon što je pred mjesec dana to odrađeno za aglomeraciju Podturen.
Ukupni investicijski troškovi za aglomeraciju Podbrest, uključujući i nepredviđene troškove u iznosu od 5 posto, iznose 37.317.105 eura. Za aglomeraciju Podturen ti troškovi iznose 64.362.480 eura. Pri kraju je i završetak projektne dokumentacije za dogradnju Osnovne škole Tomaša Goričanca u Maloj Subotici, a nabava bi se trebala provesti sljedećeg mjeseca.
Uz pohvale Mažorektinjama i Puhačkom orkestru Male Subotice na zlatnoj medalji osvojenoj na Međunarodnom festivalu u Dresdenu, načelnik Škvorc čestitao je Petru Slukiću iz Karate kluba Globus Čakovec-Mala Subotica na bronci s Europskog prvenstva u Poljskoj i zahvalio članovima Eko udruge Sveti Rok Benkovec na uspješnom predstavljanju općine na karnevalu Župe Dubrovačke na Stradunu u Dubrovniku te najavio fašničke programe u Maloj Subotice ovog petka i subote. Najavljene su i određene izmjene u Monografiji Male Subotice čije novo izdanje je u izradi.
Odlukom o dodjeli bespovratnih sredstava iz programa poticanja razvoja obrta, maloga i srednjega poduzetništva u Općini mala Subotica za 2024. godinu 32 poduzetnika dobilo je po 1.000 eura poticaja za razvoj svojeg poslovanja kako bi ostali konkurentni na tržištu. Udrugama je dodijeljeno 22.820 eura za naše udruge za njihove programe i projekte koje će provoditi tijekom godine. Ukupno je odobren 21 projekt. Sportskoj zajednice uplaćeno je 50 000 eura za provedbu njihovih projekata. Potpisani su i ugovori o stipendiranju s 13 novih korisnika te sada Općina Mala Subotica stipendira ukupno 67 studenata.
U okviru unaprjeđenja komunalne infrastrukture, Ulica Josipa Bajkovca u Strahonincu uskoro će dobiti završni sloj prometnice i pješačku stazu. Radovi, koji su dio planskog poboljšanja cestovne mreže u naselju, počet će odmah nakon službenog uvođenja izvođača u posao.
Potpisan je ugovor s izvođačem radova, tvrtkom Gradax d.o.o. iz Čakovca, koju zastupa direktor Dražen Igrec. Prema ugovoru, svi radovi trebali bi biti dovršeni u roku od četiri mjeseca.
U prethodnoj fazi projekta već su ukopane vodovodne, kanalizacijske, plinske i električne instalacije, postavljeni rubnici te asfaltiran kolnik u dužini od 176 metara i širini od 5,75 metara.
Nova faza radova obuhvatit će postavljanje završnog sloja asfalta te izgradnju pješačke staze s obje strane prometnice, čime će se dodatno poboljšati sigurnost i udobnost svih sudionika u prometu.
Po završetku građevinskih radova, prometnica će biti označena horizontalnom signalizacijom, uključujući oznake za vozače i pješake, a dodatno će se postaviti i novi prometni znakovi. Ukupna širina prometnog koridora nakon završetka svih radova iznosit će 10,5 metara.
Ovim projektom stanovnici Strahoninca dobit će modernu i sigurnu prometnicu, prilagođenu potrebama pješaka i vozača, što će značajno unaprijediti kvalitetu života u ovom dijelu naselja.
Komunalac Koprivnica ove godine odvoz granja po ulicama šireg središta grada započinje 10. ožujka.
RASPORED ODVOZA GRANJA
UPUTE:
Granje je potrebno odložiti na javnu površinu, izvan dvorišta, na pristupačno mjesto za teretna vozila, tako da ne smeta prometu te odložiti prema rasporedu najkasnije do 7:00 sati na dan odvoza (po zaostali otpad nećemo se vraćati). Mole građane da granje vežu u snopove za ručni utovar. Duže komade granja koje nije pogodno za vezanje u snopove potrebno je odložiti na način da je odrezani dio grane na istoj strani hrpe (radi lakšeg utovara).
Tijekom trajanja kampanje, od 10. do 15. ožujka, uz odvoz prema rasporedu, građani granje mogu samostalno odložiti na za to 5 predviđenih lokacija:
VINICA – kod društvenog doma iza trgovine VARAŽDINSKA CESTA – iza benzinske postaje kod Petrola ULICA NOVI BREŽANEC – zelene površina uz potok kod skretanja s Bjelovarske ceste PETERANSKA CESTA – ulaz lijevo u Kampus (kod kružnog toka) KOMPOSTANA HEREŠIN (ponedjeljak od 7,00 do 16,00 sati, uto-pet od 7,00 do 15,00 sati i subotom od 8,00 do 13,00 sati
Općina Belica i dalje je lider po odvajanju otpada u Hrvatskoj i to 4. put zaredom, izvijestio je jučer, 25. veljače 2025. godine, načelnik Općine Belica Zvonimir Taradi na sjednici Općinskog vijeća, kada je usvojeno i izvješće GKP Pre-koma, pružatelja usluge zbrinjavanja otpada u toj općini, za 2024. godinu.
U izvješću Pre-koma za Općinu Belica istaknuto je da su rezultati odvijenog prikupljanja otpada i dalje odlični. Stopa odvojeno sakupljenog otpada iznosi 74 posto, što je povećanje od 0,30 posto u odnosu na 2023. godinu te je jako dobra uključenost stanovnika u sustav gospodarenja otpadom, a povećana je i količina biootpada u odnosu na 2023. godinu.
Načelnik Zvonimir Taradi
– Pre-kom je dobar partner, a ovo je u rezultat i truda naših građana! Prema broju nekretnina, čak 99,89 posto ljudi u ovoj općini ima kante za sortiranje otpada, što je odlično! Trudimo se svi skupa! – rekao je načelnik Taradi i dodao kako će usluge odvoza otpada Pre-koma nažalost u budućnosti rasti.
– Ove godine povećanje cijene zbrinjavanja otpada za građane preuzet će općina (ukupno 9600 eura), no za iduće godine ćemo vidjeti. Cijene zbrinjavanja otpada nažalost svugdje u svijetu rastu – naglasio je načelnik.
U izvješću Pre-koma zaključeni su i minusi za Općinu Belica, a to su: povećanje količine miješanog komunalnog otpada, glomaznog otpada i plastike, a smanjenje količine papira, uz preporuku da i dalje treba raditi na povećanju stope odvajanja otpada.
Podaci za Belicu su ipak najbolji i to eto već 4. godinu. Pohvalno za Beličance!