Muzej Međimurja Čakovec počeo je s manifestacijom Noć muzeja!
– Održali smo muzejsku radionicu pod nazivom “Zvukovi oko nas” na kojoj su sudjelovali učenici I. i III. osnovne škole Čakovec, a vodila ih je profesorica čakovečke gimnazije Melita Sambolek – ističu iz MMČ-a.
– Pomalo neobična tema za dječju radionicu, no stvar je vrlo jednostavna: djeca kroz igru i pokuse uče kako nastaje zvuk i kako ga čujemo. Pomoću digitalnih alata prezentira im se kako nastaje zvučni val i kako glasan zvuk može biti. Potom izrađuju jednostavna glazbala, povezuju fizičke koncepte o zvuku s nastankom glazbala i uređaja za reprodukciju zvuka te na koncu u muzejskim postavima traže izloške vezane uz zvuk. I sve to usred bijela dana na dan Noći muzeja – objasnili su.
02.02.2011., Zagreb - Ilustracija na temu prijave poreza na dohodak. r"nPhoto: Davor Puklavec/PIXSELL
U veljači se i ove godine podnose godišnje prijave poreza na dohodak, piše tportal.
‘Svi porezni obveznici koji imaju obvezu podnošenja godišnje porezne prijave za 2022. ili koji žele podnijeti zahtjev za priznavanje prava u posebnom postupku mogu ih podnijeti putem sustava ePorezna, putem mobilne aplikacije mPorezna, odnosno nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema prebivalištu, odnosno uobičajenom boravištu najkasnije do utorka 28. veljače 2023.’, izvijestili su iz Porezne uprave.
Za većinu građana koji primaju isključivo dohotke od nesamostalnog rada (plaća, honorari) godišnji obračun poreza provodi Porezna uprava u posebnom postupku te oni ne trebaju podnositi prijavu.
Poreznu prijavu dužni su popuniti i predati građani koji su u 2022. godini ostvarili dohodak od samostalne djelatnosti, odnosno od djelatnosti obrta, slobodnih zanimanja, poljoprivrede i šumarstva te dohodak od djelatnosti proizvodnje električne energije i ostalih djelatnosti po osnovi kojih se dohodak utvrđuje i oporezuje kao dohodak od samostalne djelatnosti na temelju poslovnih knjiga.
Prijavu su dužni podnijeti i pomorci u međunarodnoj plovidbi te porezni obveznici koji su dobili nalog Porezne uprave da naknadno plate porez na dohodak.
Građani koji nisu dužni podnositi prijavu mogu zatražiti priznavanja poreznih olakšica temeljem dostave podataka kojima Porezna uprava ne raspolaže kako bi ostvarili povrat poreza.
Riječ je o podacima bitnim za utvrđivanje prava na:
– dio osobnog odbitka za uzdržavane članove uže obitelji i/ili djecu
– dio osobnog odbitka za utvrđenu invalidnost (vlastitu i/ili uzdržavanih članova uže obitelji i/ili djece)
– umanjenje poreza na dohodak od nesamostalnog rada po osnovi prebivališta i boravka na potpomognutom području I. skupine i području Grada Vukovara, a za koje podaci nisu upisani na poreznoj kartici
– dio osobnog odbitka za plaćene doprinose za zdravstveno osiguranje u tuzemstvu ili dana darovanja.
Zahtjev za priznavanje prava u posebnom postupku podnosi se pomoću obrasca ZPP – DOH.
Primjerice, ako se u vašoj obitelji povećao broj uzdržavanih članova ili ste se preselili na lokaciju s nižim poreznim stopama (potpomognuto područje), možete podnijeti zahtjev za priznavanje prava u posebnom postupku.
Polaganjem bijelih ruža i paljenjem svijeća kod spomen-obilježja na mjestu srušene čakovečke sinagoge predsjednik Židovske općine Čakovec Andrej Pal, dr. med., župan Međimurske županije Matija Posavec, gradonačelnica Grada Čakovca Ljerka Cividini te izaslanstvo Židovske općine u Čakovcu i Marijan Ramušćak odali su počast žrtvama nacističkih režima u Drugom svjetskom ratu.
U Međimurju se od 2005. godine, kada je Generalna skupština UN-a usvojila rezoluciju o obilježavanju Međunarodnog dana sjećanja na žrtve holokausta 27. siječnja, odaje počast milijunima nedužnih žena, muškaraca i djece, žrtava stradalih u holokaustu tijekom Drugog svjetskog rata, a ujedno je i povijesni dan za čovječanstvo jer su oslobođene tisuće ljudi zatočenih u najvećem nacističkom koncentracijskom logoru – Auschwitzu. Strah, suze, patnja i svjedočanstva o nezamislivim događajima izašli su na vidjelo kada je 7.500 zatočenika oslobođeno 27. siječnja 1945.
U organizaciji Židovske općine Čakovec, Međimurske županije i Grada Čakovca, u Centru za kulturu Čakovec učenicima osnovnih i srednjih škola prikazan je film „Neka tvoja uspomena bude ljubav – priča Ovadija Barucha“ koji je Židovskoj općini Čakovec ustupio Svjetski centar sjećanja na holokaust iz Jeruzalema – Yad Vashem.
Skupu se obratio predsjednik Židovske općine Čakovec, Andrej Pal,dr. med., istaknuvši da se danas prisjećamo svih strahota i nehumanosti kojima je židovski narod, ali i pripadnici drugih etničkih manjina bili izloženi tijekom Drugog svjetskog rata. „Tog dana oslobođen je najveći nacistički koncentracijski logor Auschwitz, oslobođeno je 7.500 zatvorenika, a tijekom rata život je izgubilo 53 milijuna ljudi, među kojima gotovo 31 milijun civila, od čega 6 milijuna Židova“ istaknuo je doktor Pal, dodavši da je Auschwitz opomena svima nama da jačamo društvo koje će se suprotstaviti svakom obliku diskriminacije, isključivosti i netolerancije.
„Holokaustom su ispisane najstrašnije stranice u ljudskoj povijesti, a na nama je da se danas borimo protiv svih vrsta rasizma i diskriminacije“, zaključio je dr. Pal te poručio da je ključno obrazovanje mladih generacija jer samo znanje i svjesnost o činjenici holokausta uči buduće generacije međusobnom razumijevanju i poštivanju.
„Fašistički pohod, potaknut najgorom mogućom ideologijom koja je pripadnike svog naroda smatrala superiornijima te im time dala za pravo da ubijaju i uništavaju sve ostale, velik dio Europe pretvorio je u ruševine te ispraznio mnoge gradove. Ubijeno je ili poginulo gotovo stotinu milijuna ljudi, a vjerojatno najviše stradao je židovski narod“, rekla je gradonačelnica Čakovca Ljerka Cividini te istaknula kako ne smijemo zaboraviti činjenicu da živimo u slobodnoj zemlji, u kojoj svaki građanin ima sva prava bez obzira na vjeru, nacionalnost ili boju kože.
Župan Međimurske županije Matija Posavec rekao je da su Židovi ostavili veliki trag na gospodarskom, kulturnom i društvenom razvoju Međimurja te je su u jednom trenutku činili 18 % stanovništva grada Čakovca, a broj onih koji su bježali pred nacizmom za vrijeme Drugog svjetskog rata nažalost nije poznat. „Prema žrtvi i patnji židovskog naroda odnosimo se s dubokim poštovanjem. Milijuni nedužnih ljudi nestalih u holokaustu cijelom ljudskom rodu ostavili su obvezu da prenosi poruke mira, tolerancije i suživota. Danas gradimo zajednicu koja različitost prepoznaje kao bogatstvo da bismo je mogli ponosno predati potomcima. Zato mi je drago da se naše obrazovne ustanove uključuju i u obilježavanja Dana sjećanja na žrtve holokausta kako bismo zajedno novim generacijama prenijeli i ovu poruku povijesti koju nipošto ne smijemo zanemariti“, naglasio je župan Međimurske županije Matija Posavec.
Nedavno je u Multimedijalnoj dvorani Riznice Međimurja otvorena izložba prispjelih radova za raspisani natječaj rekonstrukcije Trga Republike u Čakovcu. Ta inicijativa skoro se poklopila s nedavnom obnovom, preuređenjem i revitalizacijom obližnjega Staroga grada Zrinskih.
– Pa kad je već tako, kad Stari grad nakon obnove i revitalizacije više nije slijepo crijevo Čakovca, ne bi li bilo korektno da se prilaz Starom gradu od spomenika Nikoli Zrinskom do ulaznog bastiona, kao jedna od referentnih točaka užeg gradskog središta, uzme u obzir i pri skorašnjoj rekonstrukciji čakovečkog Trga Republike, tim više što je i sam na njega adresiran – ističu iz Muzeja Međimurja Čakovec.
Dodaju kako na izložbi – koju možete razgledati i u petak, na Noći muzeja – razvidno je kako ni jedan od izloženih radova ne predviđa uklapanje tih pedeset metara prilazne staze u ostatak projekta. Usto, kad već toliko držimo do svoje prošlosti i nazivamo se „gradom Zrinskih“ nije li onda planirana rekonstrukcija glavnog čakovečkog trga jedinstvena prigoda da mu se vrati staro ime – Trg Zrinskih.
Na svojoj 12. sjednici Općinsko vijeće Sveti Martin na Muri, izglasovalo je ili donijelo vlastiti Program utroška sredstava šumskog doprinosa u 2023. godini. U Proračunu Općine Sveti Martin na Muri u 2023. godini prihodi od šumskog doprinosa planiraju se u iz nosu od 66 eura, a ovi novci utrošiti će se za održavanje šumskih i poljskih puteva te oborinske odvodnje.
Ovako skromni prihodi pripisuju se činjenici kako se ovi prihodi kane naplatiti od fizičkih i pravnih osoba osim malih šumoposjednika koji obavljaju prodaju proizvoda od iskorištavanju šuma odnosno drvnih sortimenata. U općinski proračun vlasnici šuma uplaćuju 5 posto iznosa u odnosu na prodajnu cijenu proizvoda na panju.
A na području Općine Sveti Martin na Muri, malo je šuma u vlasništvu Hrvatskih šuma ili javnih tvrtki i ustanova, a u vlasništvu malih šumoposjednika je najviše šuma, dok je putova i odvodnji više u korist prvo spomenutih.
Službenici Postaje prometne policije Čakovec sa subote na nedjelju,28. na29. siječnja 2023. godine od 21 do 3 sata provoditi operativnu akciju „Alkohol“.
Operativna akcija usmjeriti će se na suzbijanje prekršaja upravljanja vozilom pod utjecajem alkohola ili droga, nepropisnom i/ili neprilagođenom brzinom, nadzor korištenja sigurnosnog pojasa i mobilnih uređaja za vrijeme vožnje, suzbijanje grubog kršenja prometne discipline te ostalih prekršaja koji su u uzročno posljedičnoj vezi s nastankom prometnih nesreća, posebice s najtežim posljedicama.
Posebna pozornost posvetiti će se sudionicima u prometu mlađe životne dobi, a koji su i najčešći počinitelji navedenih prometnih prekršaja.
Veliko zanimanje novinara vladalo je za današnju konferenciju u Županijskoj bolnici Čakovec, koju je sazvao ravnatelj Igor Šegović, a u vezi s nedavni događajem i javnim istupom Ane Novak i njezne majke iz Pribislavca, o čemu su pisali svi mediji u Hrvatskoj. Javnosti su izneseni nalazi unutarnjeg nadzora. Evo detalja.
Županijska bolnica Čakovec dulje od stoljeća gradi svoj ugled kojeg u trenutku, nesmotrena i neprovjerena izjava može dovesti u pitanje. Pozitivni rezultati nažalost malo se spominju i brzo se zaboravlja, kao i činjenica da je bolnica uvijek bila među onima s najboljim rezultatima, gdje se puno pridaje usavršavanju liječnika i medicinskog osoblja te ulažu znatna sredstava na odjelima što u opremu, što u preuređenja, s jednim i jedinim ciljem kako bi pacijentima bila pružena najbolja medicinska skrb i uvjeti u bolnici bili što bolji. Županijska bolnica Čakovec kontinuirano radi na edukaciji i unapređenju komunikacijskih vještina u cilju poboljšanja komunikacije između djelatnika, pacijenata i njihovih obitelji.
Riječi su kojima se novinarima obratio ravnatelj Igor Šegović, dr.med., spec.pedijatrije, subspec.pedijatrijske gastroenterologije, te se u nastavku osvrnuo na konkretnu situaciju koja je u medijskom prostoru postala top vijest, jednostrana i neprovjerena.
-Vi znate da nas ovdje volimo dočekati sa lijepim vijestima, otvaranjima obnovljenih odjela, no dio ovog posla je i tako mora biti i suočavanje sa negativnostima.
Sazvali smo ovu konferenciju za medije kako bi, kao što smo i obećali, s javnosti podijelili rezultate unutarnjeg nadzora.
Međutim prije toga postavio bih jedno pitanje: “Hoće li neki sada ispričati Županijskoj bolnici Čakovec i svim njezinim djelatnicima za slučaj kojega nema? Hoćete li se ispričati za štetu koja je nanesena bolnici koja svoj ugleda gradi više od 100 godina, a koji se tako lako može oštetiti zahvaljujući širenju i prenošenju neprovjerenih informacija? Zahvaljujem se nekima koji su se informirali o slučaju a ne jedva dočekali da kao ovi drugi preko statusa gđe Novak napadnu i osramote našu/vašu jedinu bolnicu”
Gđa Ana Novak je podnijela pritužbu, a na društvenim mrežama koje je potom većina medija bez ikakve provjere s bolnicom iznijela je niz optužbi koje nije navela u svojoj pritužbi upućenoj nama.
Gđa je podnijela pritužbu na neprofesionalno ponašanje osoblja Odjela za gastroenterologiju i opću internu medicinu prema njezinoj majci tijekom njenog boravka na Odjelu.
Dakle požalila se na tretman svoje majke. U pisanoj pritužbi ona ne spominje navodno hranjenje preminule gospođe koja je s majkom bila u sobi. I sada su neki shvatili i zovu nas da je umrla majka i da je bolnica hranila majku koja je preminula. I to je postao glavni “slučaj”. I zato smo danas ovdje, da Vam prenesemo rezultate nadzora.
Smatramo da o narativu koji je pritom koristila nema potrebe razgovarati jer je taj način razgovora neprihvatljiv u našoj ustanovi. Budući da svaki prigovor naših pacijenata shvaćamo ozbiljno i provjeravamo jesmo li pogriješili, tako smo i njezin, a sad bih Vama iznio rezultate nadzora.
REZULTATI NADZORA POVJERENSTVA ZA IZVANREDNI NADZOR su sljedeći:
1. Pacijentica N.D. zaprimljena je na OHBP, gdje je u najkraćem vremenskom periodu pregledana, postavljena je radna dijagnoza s obzirom na njeno zdravstveno stanje, a o čemu su obaviješteni i sama pacijentica i njena kćer. Obzirom da je gđa Novak javno rekla o čemu se radi možemo i mi ponoviti da je gđa došla na pregled radi kašlja a otkriven je tumor trbuha. I sigurno tumor nije otkriven slučajno kao što se piše nego zahvaljujući stručnosti i kvalitetom pregledu u OHBPu. S obzirom na potrebu provođenja daljnjih postupaka pacijentica je smještena na Odjel za gastroenterologiju i opću internu medicinu gdje su napravljeni svi dijagnostičko terapijski postupci koji su bili potrebni za daljnje liječenje i zbrinjavanje pacijentice.
2. Po primitku pritužbe gđe Novak vezano za zbrinjavanje njezine majke na Odjelu za gastroenterologiju bolnica je vrlo ozbiljno pristupila rješavati pritužbu. Gđa Novak je o zdravstvenom stanju svoje majke razgovarala s Voditeljicom Jedinice za kvalitetu sr. Renatom Pongrac koja ju je osobno odvela do Voditeljice Odjela za gastroenterologiju dr. Maše Bel te je gđa Ana Novak pozvana na sastanak u bolnicu. Također se sastao Stručni kolegij Odjela i pokrenut je unutarnji nadzor nad postupcima zdravstvenih djelatnika prozvanog Odjela vezano uz tijek boravka na Odjelu pacijentice N.D.
3. Povjerenstvo za unutarnji nadzor utvrdilo je da NEMA propusta u dijagnostičko terapijskom zbrinjavanju pacijentice N.D. i da je pacijentica liječena sukladno pravilima dobre medicinske struke. Utvrdilo je njezino fizičko stanje prilikom otpusta iz bolnice bilo sukladno i očekivano s obzirom na postavljenu dijagnozu i učinjeno liječenje.
4.Važno je naglasiti kako se sama pacijentica nikad nije požalila niti medicinskim sestrama odnosno tehničarima, niti liječnicima koji su je svakodnevno posjećivali u više navrata.
5.Povjerenstvo se osvrnulo i na tvrdnje gđe Novak koje je iznjela medijima a to su da je medicinska sestra odjela gastroenterologije hranila „mrtvu pacijenticu“ koja se nalazila u istoj sobi kao i njezina majka, a za koje se utvrdilo da su NETOČNE. Ipak smatramo da školovano medicinsko osoblje zna o tome više od laika. Vezano za navedeno će Vam više informacija dati Pomoćnica za sestrinstvo.
Također je o svemu obaviješteno Ministarstvo zdravstva te se nadam da će poslati svoju neovisnu inspekciju.
Ono što želim naglasiti je kako nitko u našoj bolnici ne bježi od preuzimanja odgovornosti vezano za propuste u komunikaciji koji su se desili između zdravstvenih radnika na Odjelu za gastroenterologiju i kćeri pacijentice. Posebno napominjem da su sve pritužbe Ane Novak saslušane, uvažene i provjerene. Na Odjelu za gastroenterologiju i opću internu medicinu poduzeti su koraci u cilju poboljšanja komunikacije s pacijentima kao i u cijeloj bolnici gdje se kontinuirano radi na edukaciji i unapređenju komunikacijskih vještina u cilju poboljšanja komunikacije između djelatnika, pacijenata i njihovih obitelji.
Za sve nas u Županijskoj bolnici Čakovec je pacijent na prvom mjestu i uvijek se ponašamo ili bi se trebali ponašati u skladu s tim. Nije nam teško i trebamo se ispričati ako smo pogriješili, ali jednako tako očekujemo i od drugih kad napadnu naše osoblje, odjel ili cijelu bolnicu, a napad se pokaže neutemeljenim.
Mi shvaćamo da su ljudi posebno emotivni kad su njima najmiliji bolesni, pa osoblje bolnice ponekad i trpi uvrede na svoj račun, što nije lako podnijeti. Medicinske sestre i tehničari su ponekad izloženi napadima jer su stalno uz pacijente. No, i to ima svoje granice, a smatramo da ih postupanje gđe. Novak daleko prešlo. Ne samo da je dovela u pitanje ugled bolnice nego i osnovnu stručnost osoblja kad je rekla da je sestra hranila mrtvu ženu. Ne, nije se hranilo mrtvu ženu, ona je preminula kasnije. O tome kako se osjećala medicinska sestra koja je za to optužena ne trebam ni govoriti. Možete zamisliti ili pretpostaviti kako se osjećala kada je u medijima čitala izjavu gđe Novak da je hranila mrtvu pacijenticu, kada su je nazivali kolege i pitali isto pitanje. Svaki profesionalac zna što znači optužiti ga da neodgovorno radi svoj posao – naglasio je ravnatelj Šegović.
VALERIJA KORENT, POMOĆNICA RAVNATELJA ZA SESTRINSTVO
Prvi kontakt pacijentu i obitelji su medicinske sestre/tehničari koji su 24 sata uz pacijenta. Obitelj je razumljivo posebno emotivna kad su im najmiliji bolesni. Nažalost neki svoje akumulirane osjećaje bijesa i nemoći kroz salvu uvreda prenose na osoblje bolnice, upravo na medicinske sestre i tehničari. Napomenula je pomoćnica ravnatelja za sestrinstvo, Valerija Korent, mag.med.techn. te se posebno osvrnula na medijske natpise s o hranjenju mrtve pacijentice…Nakon unutarnjeg nadzora utvrđeno je da je medicinska sestra hranila palijativnu pacijenticu koja je bila živa u trenutku hranjenja. Temeljem iskaza djelatnika potkrijepljenih medicinskom dokumentacijom smrt bolesnice je nastupila nakon hranjenja i to za vrijeme nazočnosti medicinske sestre koja je evidentirala postupke u sestrinsku dokumentaciju,a koje je prethodno obavljala kod pacijentice. O smrtnom ishodu obavijestila je kolege i liječnika. Palijativna pacijentica u to vrijeme nije primala infuzijsku terapiju što je utvrđeno uvidom u medicinsku dokumentaciju, već je pacijentici nakon hranjenja postavljen gravitacijski sistem za kontinuiranu rehidraciju.
U Županijskoj bolnici Čakovec trenutno imamo 419 medicinskih sestara i tehničara, što je 29 medicinskih sestara i tehničara više u odnosu na prošlu godinu.
Medicinske sestre i tehničari su prvi kontakt pacijentu i obitelji te su dostupni za svaku njegovu potrebu 24 sata i sve intervencije usmjerene su za dobrobit pacijenta i poboljšanje zdravstvene skrbi.
Osnova sestrinske profesije je zdravstvena njega koja je sve zahtjevnija, ali naglasak je na individualnom pristupu svakom pacijentu, ovisno o njegovom zdravstvenom stanju i potrebama za skrbi, pa se tako pristupilo i majci gospođe Novak sukladno njezinom stanju.
Svi naši postupci/intervencije oko pacijenata se evidentiraju u sestrinsku dokumentaciju koju smo dužni zakonski voditi, tako da se svi postupci mogu provjeriti i dokazati.
Eventualne nesporazume u komunikaciji se trudimo smanjiti na najmanju moguću razinu, stoga i polazimo tečajeve komunikacijskih vještina i za smanjenje stresa na radnom mjestu.
Žalosti činjenica da javne objave koje su prethodno neprovjerene i neutemeljene, stvaraju lošu sliku o svim medicinskim sestrama i tehničarima naše bolnice, a koji su neizostavni članovi tima u zbrinjavanju naših pacijenata.
Medicinske sestre i tehničari svakodnevno svojim požrtvovnim radom pružaju 24- satnu skrb za pacijente i ne zaslužuju da se na ovakav način umanjuje njihov rad.
Suosjećamo sa svakim pacijentom i obitelji čiji se život promijeni zbog bolesti. Nažalost bolest ne bira, često je nemilosrdna prema pacijentima a posljedice su dalekosežne za cijelu obitelj – kazala je Valerija Korent.
SVEN PAL, POMOĆNIK RAVNATELJA ZA KVALITETU ŽBČ
-Dopustite mi da iskažem žaljenje radi nezadovoljstva iskazanog putem medija i društvenih mreža, započeo je svoje obraćanje medijima Pomoćnik za kvalitetu ŽBČ-a Sven Pal dr.med., spec. dječje kirurgije i dodao:Svi djelatnici naše ustanove polažu izrazite napore kako bi svakodnevno zbrinulo nekoliko stotina pacijenata. Vezano uz kvalitetu, nakon pritužbe zaprimljene dana 09.01.2023.primili smo gospođu Anu Novak osobno u našoj ustanovi te dogovorili razgovor s voditeljicom Odjela dr. Mašom Bel dana 10.01.2023. Također, sukladno internoj proceduri, zatražena su očitovanja od svih dionika unutar sustava te je gospođi Novak odgovoreno u zakonskom roku. Također, obzirom na napise na društvenim mrežama, gospođu Novak primio je i ravnatelj na sastanku na kojem su prisustvovali glavna sestra Odjela za gastroenterologije i opće interne medicine, voditeljica odjela, glavna sestra službe internističkih djelatnosti, pročelnik službe internističkih djelatnosti, voditeljica jedinice za kvalitetu, pomoćnica ravnatelja za sestrinstvo, pomoćnica ravnatelja za pravne poslove te zamjenik ravnatelja. Gospođu Novak se saslušalo vezano uz njezino nezadovoljstvo te su se ponudila određena rješenja. Treba naglasiti kako tijekom boravka u našoj ustanovi sama pacijentica nije imala pritužbe na liječenje te kako nije nađeno nesukladnosti u provođenju dijagnostičko terapijskih postupaka u našoj ustanovi. Jedinica za kvalitetu redovito i pravovremeno odgovara na sve upite, pritužbe i pohvale. Tako je u 2022. godini primljeno i obrađeno 93 pritužbi te 20 pohvala i oko 150 pohvala upisano je u knjigu pohvala. Sve su zaprimljene pritužbe provjerene, obrađene i dogovorene te su u slučaju pronalaska nesukladnosti provedene korektivne mjere.
S ljudske strane, u potpunosti razumijemo naše pacijente i njihove obitelji, razumijemo da se ponekad teško nositi sa bolesti, a pogotovo tumorskom bolesti naših najbližih. Nakon svakog operativnog zahvata, a pogotovo tumorskih zahvata, potrebno je vrijeme za oporavak. Bolest svakog pacijenata je posebno osjetljivo stanje, čega smo svjesni, te Jedinica za kvalitetu kao i svi zaposlenici polaže maksimalne napore kako bi našim pacijentima osigurali najbolju skrb. Odstupanja koja postoje, najčešće su komunikacijske prirode, ali nikada nisu rezultat zle namjere. Svima nam je u fokusu upravo pacijent i njegovo ozdravljenje odnosno boljitak – kazao je dr. Pal.
MAŠA BEL, VODITELJICA ODJELA GASTROENTEROLOGIJE
Odjel na kojem je ležala pacijentica D.N., Odjel za gastroenterologiju i opću internu medicinu u 2022. zbrinuo je na 19 bolničkih kreveta 590 pacijenta, dok je kroz polikliniku zbrinuto 2507 pacijenata i napravljano je 4524 dijagnostičkih postupaka. I to je sve napravljeno zahvaljujući požrtvovnom radu 13 medicinskih sestara, 2 bolničarke i 3 liječnika. Voditeljica odjela Maša Bel dr.med., spec.interne medicine, subspec.gastroenterologije, osvnula se na sam slučaj i neosnovane optužbe i dodala:
-U dijagnostičko–terapijskom pristupu nije bilo medicinskog propusta, što je kasnije potvrđeno provedenim unutarnjim nadzorom. Pacijentica N.D. je adekvatno dijagnostički obrađena, što je omogućilo ciljani i adekvatni terapijski postupak tijekom aktualnog bolničkog boravka u kratkom vremenskom intervalu.
Nakon što smo zaprimili pritužbu kćeri pacijentice vezano uz liječenje i postupanje spram njene majke tijekom hospitalizacije osobno sam primila Anu Novak, razgovarala s njom te se imenovanoj izašlo u susret u okviru naših mogućnosti na Odjelu.
Nadalje moram naglasiti da nitko ne bježi od preuzimanja odgovornosti vezano za komunikacijske propuste koji su se desili na Odjelu za gastroenterologiju te su vezano uz navedeno poduzeti koraci u cilju poboljšanja komunikacije s pacijentima i njihovim obiteljima.
Poseban osvrt potreban je uz navod gospođe Novak da je preminula osoba primala infuziju i bila hranjena. Iako je nemedicinskom osoblju moglo izgledati da je pacijentica primala infuziju, taj navod nije točan već se radilo o palijativnoj pacijentici koja je imala postavljenu gravitacijsku sondu za kontinuiranu rehidraciju.
Ono što žalosti je da su mediji prenijeli osobnu objavu gospođe Ane Novak bez prethodnog utvrđivanja svih činjenica te da se naš Odjel i sama bolnica nemilo provlači po medijskom prostoru. Moram napomenuti da svaki zdravstveni djelatnik u bolnici svoj posao obavlja savjesno i odgovorno. Svjedoci smo da smo nebrojeno puta tijekom radnog staža doživjeli psihički i fizički napad od strane pacijenata i/ili obitelji, a što nas nije obeshrabrilo da i dalje savjesno obavljamo svoj posao. Ono što se događa unazad nekoliko dana, nije izazov, već problem. Mi volimo svoj posao, radimo ga etično i po pravilima struke. Ali ne možemo si dozvoliti da nas se javno proziva i iznose neistine. Na kraju se pitamo koliko će nam biti potrebno vremena vratiti povjerenje i poštovanje pučanstva u našu profesiju – rekla je dr. Maša Bel.
ZAVRŠNA RIJEČ RAVNATELJA IGORA ŠEGOVIĆA
-Županijska bolnica Čakovec jedina je sekundarna zdravstvena ustanova u Međimurju, koju su gradili i u nju ulagali sami Međimurci, koja dulje od stoljeća gradi svoj ugled koji u jednom trenutku može srušiti jedno nezadovoljstvo, frustracija i bijes.
Naravno da razumijemo stres i strah kod pacijenata ili njihovih obitelji u vrijeme kad se bore s bolestima, razumijemo da se u takvim životnim situacijama mnogo toga kaže i u afektu. Pritisak javnosti na zdravstvene djelatnike sve je veći, a ne razmišlja se o mentalnom zdravlju već ionako umornih i preopterećenih djelatnika. No svi zajedno ovaj puta moramo stati u obranu naše bolnice i naših djelatnika koji svakodnevno daju sve od sebe da ubrzaju oporavak i boravak u bolnici učine što manje stresnim.
Pozitivna iskustva naših pacijenata i trud djelatnika zaslužuje da ne budu u sjeni ovog događaja jer njih je ipak puno više nego ovih manje lijepih.
Postoje mnogobrojni kanali za pritužbe prema medicinskom osoblju, a društvene mreže i daljnje prenošenje netočnih i neprovjerenih informacija kroz medije izaziva nepovjerenje kod pacijenata, a istovremeno povećava stres zdravstvenih djelatnika.
Županijska bolnice Čakovec zajedno s osnivačem kroz sva ulaganja i neprestani trud svih djelatnika je tu zbog svakog Međimurca kako bi imao dostupnu i kvalitetnu zdravstvenu skrb i zaštitu. Zato pozivam sve ljude bez straha koriste usluge naše bolnice i osjećaju se sigurno u bolnici – zaključno je rekao ravnatelj bolnice Igor Šegović, dr.med.,spec.pedijatrije, subspec. pedijatrijske gastroenterologije.
Dana 26. 01.2023. Rudi Grula i Željko Tomašić u Međimurskoj palači turizma potpisali su sporazum o suradnji Turističke zajednice Međimurske županije i Društva potrošača Međimurja o informiranju, edukaciji i savjetovanju potrošača-turista.
Ciljevi suradnje između TZMŽ i DPM su:
povezivanje, usklađivanje i suradnja na području informiranja potrošača – turista,
postizanje optimalnih uvjeta za informiranje i savjetovanje potrošača – turista,
utvrđivanje ciljeva i mjera potrebnih za zaštitu potrošača u turizmu,
zaštita potrošača turista kao slabije strane u odnosu na davatelja usluge kojeg karakterizira masovnost, dinamičnost, diversificiranost ponude, dominantan položaj vodećih grupacija na turističkom tržištu, međunarodni karakter.
Značajno je uočiti da je ovo prvi takav sporazum između Turističkih zajednica i udruga za zaštitu potrošača, te da je Župan međimurski dao potporu toj inicijativi, što je još jedan u nizu dokaza da je Međimurska županija postala referentni centar za zaštitu potrošača u Hrvatskoj.
Na nedavnoj godišnjoj izbornoj skupštini Udruge „Pomoć neizlječivima“ Međimurske županije sa zadovoljstvom je konstatirano kako su im iz godine u godinu sve veći suradnici međimurske općine i da im je lani njih veći broj , u svojim mogućnostima, donirao sredstva za njihov rad. Rečeno je kako valja sada pratiti njihove natječaje koji su raspisani u cilju dodjele sredstava udrugama i da se treba javljati na njih. U tu svrhu, kako nam je kazala, njih će osobno obići predsjednica Udruge mr.sc. RenataBermanec (na fotografiji s lijeva). – Ići ću osobno kako bi izravno na „terenu“ čelništvima JLU približila njihovu humanu misiju.
U približavanju Udruge mr.sc će istaknuti kako Udruga “Pomoć neizlječivima” doprinosi razvoju palijativne skrbi na području Međimurja i Hrvatske te želi poduprijeti postojeću zdravstveno-socijalnu skrb i pomoći osobama koje boluju od neizlječivih, uznapredovalih bolesti i pružiti podršku njihovim obiteljima. Od 2010. godine nastojimo u Međimurju kroz tribine, predavanja, edukacije volontera i osobne kontakte podići svijest o tome kako je stvarnost koju donose maligne i druge neizlječive i uznapredovale bolesti teška te kako je palijativna skrb važna i potrebna. Njihovi zdravstveni i nezdravstveni volonteri sudjeluju i u prepoznavanju osoba koje trebaju palijativnu skrb, uključivanju palijativne skrbi u brigu za umiruće i njihove obitelji te pomažu u komunikaciji i povezivanju sa zdravstvenim, socijalnim i duhovnim službama kako bi skrb bila što brža, bolja i kontinuirana. Organiziraju međunarodne skupove te njihovi i članovi sudjeluju u radu lokalnih, regionalnih i nacionalnih povjerenstava i radnih skupina i na taj način pomažemo razvoju palijativne skrbi u cijeloj Republici Hrvatskoj. Mr. sc. će posebno istaknuti posudionicu pomagala kroz koju besplatno posuđuju pomagala palijativnim bolesnicima (bolesničke krevete, kolica, pokretni wc-i, hodalice i dr.) da bi im olakšali kretanje, održali samostalnost ili poboljšali skrb ako su nepokretni, a njihovim obiteljima olakšali brigu o bolesnim članovima.
Posudionica pomagala( voditeljica Spomenka Tomašić, bacc. med. techn.) se pokazala kao izuzetno praktičan oblik pomoći jer teška i dugotrajna bolest često pogoršava financijsku tj. socijalnu situaciju u obitelji te je obitelj u nemogućnosti kupiti ortopedsko ili drugo pomagalo ili ga zbog pogoršanja zdravstvenog stanja bolesnika ne može na vrijeme ostariti preko Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Njihova posudionica trenutno broji oko 1000 ortopedskih pomagala koja uvijek besplatno posuđujemo palijativnim bolesnicima i tijekom godine posuđuje se oko 400-600 pomagala. Za vrijeme epidemije Covid 19 taj se broj još i povećao jer je ljudima bilo još teže ostvariti pravo na pomagala.
Djelovanje udruge „Pomoć neizlječivima“, a time i posudionice, financira se isključivo putem projekataregionalne i lokalnih samouprava te donacijama firmi i privatnih osoba. – Sada je vrijeme za prikupljanje sredstava s apelom na sredine, koje nemaju evidenciju koliko njihovih žitelja koristi njihovu pomoć, a oni se nisu uključili u pomoć „neizlječivima“. – Sada je vrijeme da se iskažu, da se senzibiliraju sa svojim teško bolesnim i umirućim sumještanima- poručila je mr. sc.Bermanec. -Stoga bismo bili zahvalni na Vašoj donaciji i pomoći radu naše Udruge. Bez doprinosa lokalne zajednice ni mi ne bismo bili u mogućnost pomoći ljudima u teškim životnim trenucima obećavši za kraj potrebe: -Kako je Udruga tijekom 12 godina uvelike povećala opseg rada i pomoći potrebitim Međimurcima, povećali su se i troškovi vođenja posudionice i Udruge prema zakonskim odrednicama kao i troškovi nabavke i održavanja ortopedskih pomagala.
-Tijekom 2023. godine željeli bismo nadalje jačati i razvijati rad Udruge kroz edukaciju volontera, zapošljavanje administratora te superviziju volontera i psihološku podršku palijativnim bolesnicima i njihovim obiteljima- kratki je osvrt na njihovo djelovanje u ovoj godini.
Šteta je što mr. sc. Bermanec nije znala za jučerašnju 6. sjednicu Kolegija međimurskih gradonačelnika i načelnika gdje bi im ona najbolje približila rad Udruge. Ovako će se zalagati administrativnim naporima.
Kako je na njihovoj godišnjoj izbornoj skupštini, kao gost, istaknuo Anđelko Nagrajsalović, (prvi s lijeva) načelnik Općine Sveti Juraj na Bregu, kako bi Udruga trebala jednog dana obznaniti iz kojih međimurskih sredina ima svoje korisnike jer možda ima nekih kako Udruga pomaže njihovom općinstvu, a oni se njome ne senzibiliziraju. Još se je osvrnuo i na iznijete smiješne iznose koje su pojedine općine dale „Neizlječivima“. Inače, njegova Općina je jedna od vodećih po broju dodijeljenih potpora Udruzi.