Hrvatsku je pred kraj 2024. potresla tragična vijest iz Osnovne škole Prečko, gdje je sedmogodišnje dijete izgubilo život u napadu devetnaestogodišnjeg mladića. Incident, koji je započeo u jutarnjim satima, izazvao je šok i tugu u cijeloj zajednici, ali i otvorio brojna pitanja o sigurnosti u školama te odnosima između učenika, roditelja i učitelja, piše HRT.
Napad se dogodio u 9:50 sati kada je mladić, naoružan nožem, ušao u školu. Djeca su se mirno vraćala s doručka, veselo očekujući završetak polugodišta, kad su naišla na krvavi prizor. Napadač je prvo fizički nasrnuo na jednog dječaka, izazvavši paniku među učenicima koji su se razbježali. U trenutku kaosa, napadač je ušao u prvi razred, gdje je došlo do smrtonosnog sukoba.
Roditelji i učitelji su u stanju šoka. Vlatka Baković, učiteljica u školi, istaknula je kako je sustav u kojemu djeluju učitelji prepun nedostataka.
– Kako je moguće da je napadač ušao kroz vrata koja su trebala biti zatvorena pita se Baković, naglašavajući da se učitelji suočavaju s prijetnjama i uvredama bez adekvatne zaštite.
– Zašto se Beograd ponovio u Zagrebu? Zato što se učiteljica cijeni tek kad leži na operacijskom stolu i bori se za život. Do tada čuje ona i uvrede, i prijetnje analize svog grada i nikome ništa, ustvrdila je.
Tamara Lukovnjak, majka djeteta iz OŠ Prečko, upozorila je na sveprisutnu nesigurnost.
– Danas je naša škola. Sutra, za mjesec, za godinu, može biti nečija, kazala je, apelirajući na hitne promjene u sigurnosnim mjerama u školama. Posebno je istaknula hrabrost jednog učenika: “Danas su naša djeca palila svijeće svojem prijatelju. Svojem prijatelju koji sam stao i zaštitio ih, kazala je.
Marko Sikirica, otac jednog učenika, opisao je kaos koji je nastao nakon napada. “Moj dijete je najduže ostalo u razredu. Ja sam isto posebno bio u stanju šoka jer sam ja tražio svoje dijete i nisam ga mogao naći dobrih dvadesetak minuta.”
Učitelji, kako navodi profesor Darko Kobetić, sve češće osjećaju strah od roditelja, učenika i nadređenih struktura.
– Učitelji su u današnje vrijeme dovedeni u jednu situaciju straha. Straha od roditelja, straha ponekad od samih učenika, rekao je Kobetić, naglašavajući kako prezaštićivanje djece vodi do njihove nesposobnosti da se nose s izazovima života.
– Dijete ako ima problem s učiteljem u školi, odmah gledamo kako da riješimo taj problem, da promijenimo razred, da promijenimo školu, dodao je.
Cijeli članak pročitajte klikom ovdje.