CENTAR IGRE U OREHOVICI

Monika Horvat: ‘Važno je da se niti jedno dijete ne osjeća isključeno!’

Autor: Hana Batcha Frančić/UNICEF Foto/Video: Danijel Soldo / UNICEF
- Advertisement -

Povodom Međunarodnog dana obrazovanja, UNICEF je istaknuo važnost kvalitetnog predškolskog odgoja za djecu. U obrazovanju romske djece u Međimurju jedna od velikih teškoća je i nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika i uvjeti siromaštva i socijalne isključenosti, pa je njihov polazak u predškolske institucije, kao i za svu djecu, izrazito važan.

Podsjetimo, tijekom 2021. i 2022. godine u Međimurju je, u sklopu pilot-programa EU Jamstvo za svako dijete financiranog sredstvima EU, otvoreno tri Centra igre s knjižnicama igračaka – u Orehovici, Držimurcu-Strelcu i Kuršancu. Oni pružaju djeci priliku za neformalno predškolsko obrazovanje djece i učenje kroz igru, što je posebno važno za djecu od tri do šest godina, posebno tamo gdje još nisu dostupni vrtići.

U njima rade stručnjaci predškolskog i ranog obrazovanja te romski asistenti, a djeca ovdje mogu i besplatno posuditi razne igračke i slikovnice te ih ponijeti kući. 

Monika Horvat u Centru za igru Orehovica

„U pripremi i razmišljanju o svakoj aktivnosti posebnu pažnju posvećujem tome da se baš niti jedno dijete, bez obzira na to u kakvim uvjetima živi, ne osjeća isključeno ili da nešto nije u mogućnosti napraviti ili u nečemu sudjelovati. Zato se trudim osmisliti aktivnosti koje roditelji mogu s djecom ponavljati kod kuće te uključiti cijelu obitelj. Pri tome uvijek pazim da koristim materijale koji su svima dostupni, kao što su papir i obična olovka“, rekla je Monika Horvat, koordinatorica Centra igre u Orehovici.

„O tome koliko Centar znači zajednici i kako su ga roditelji prihvatili možda najbolje ilustrira primjer jednog tate koji je nekoliko puta neposredno nakon što je došao s posla, žurno išao peći palačinke kako bi ih mogao donijeti u Centar za sve koji se tamo nađu. Veseli me što će Centar igre i knjižnica igračaka dodatno ojačati svoju važnu ulogu podrške i mjesta susreta za djecu i obitelji u Orehovici“, dodala je.   

Kako bi naučili kako raditi s djecom različitih skupina, kao što su djeca s teškoćama, djeca koja odrastaju u nepovoljnim uvjetima ili djeca romske nacionalne manjine, educirano je 121 odgojitelj iz 5 vrtića, a 76 studenata predškolskog odgoja na čakovečkom odsjeku Učiteljskog fakulteta prvi su put odradili dio stručne pedagoške prakse izvan vrtića, odnosno u neformalnom okruženju Centara igre u romskim naseljima.

„Djeca koja su uključena u neki oblik ranog i predškolskog obrazovanja ostvaruju bolje rezultate u školi, lakše stvaraju i održavaju odnose s drugima, spremnija su nositi se s izazovima te imaju bolje predispozicije za uspjeh kasnije u životu. Nakon dvije godine provođenja programa EU Jamstvo za svako dijete zajedno uviđamo da modeli koje provodimo donose pozitivne promjene u zajednici. Nastavljamo raditi s raznim sektorima da svakom djetetu, bez obzira tko je ili gdje živi, osiguramo pristup ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju”, poručila je Ana Dautović, zamjenica predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još