Proteklog vikenda, osim prometne nesreće u kojoj je nažalost smrtno stradao 37-godišnji motociklist, dogodila se i nesreća u kojoj je ozlijeđen 18-godišnji motociklist, javljaju iz Policijske uprave međimurske.
– Nesreća se dogodila u petak, 30. lipnja oko 20:30 sati u Donjoj Dubravi. Upravljajući motociklom, čakovečke registarske oznake, kolnikom Podravske ulice, 18-godišnji vozač brzinu kretanja nije prilagodio osobinama ceste zbog čega je u zavoju izletio izvan kolnika, gdje je bočnim dijelom motocikla udario u metalnu zaštitnu ogradu. Vozilom hitne medicinske pomoći prevezen je u čakovečku bolnicu, gdje mu je pružena medicinska pomoć, dok će se težina zadobivenih ozljeda naknadno okvalificirati. Provjerom putem evidencije vozača i vozačkih dozvola utvrđeno je kako je 18-godišnjak upravljao motociklom A2 kategorije, a koja nije upisana u njegovu vozačku dozvolu, odnosno nije položio vozački ispit za tu kategoriju vozila. Vozač motocikla zbog počinjenja nekoliko prometnih prekršaja sankcionirat će se sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama – stoji u priopćenju.
Kako bi se smanjio broj stradavanja motociklista i mopedista te povećala njihova sigurnost u cestovnom prometu, iz policije upozoravaju sve sudionike da se pridržavaju prometnih propisa.
Naime, vozači i putnici tih vozila često su žrtve nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često i zbog vlastitog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i vozači motocikala sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
– kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
– ne nose zaštitne kacige,
– kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
– precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
– obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
– provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
– voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
– upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
– upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
– uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste i mopediste:
– oduzimaju im prednost prolaska,
– prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
– skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
– prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
– prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
– uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
– zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
– poštujte ograničenja dopuštene brzine,
– prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
– provjerite tlak u gumama,
– upalite dnevno ili kratko svjetlo,
– ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
– prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
– vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet – vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
– prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u – zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
– ne vozite slalom između vozila,
– izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
– kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
– predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
– vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
– poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.