U Županijskom centru 112, koji broji 10 djelatnika, danas se obilježava Dan jedinstvenog europskog broja 112 i 20 godina jedinstvenog broja 112 za hitne službe u Republici Hrvatskoj. Ovaj se broj u državama Europske unije koristi od 1991.godine temeljem odluke Vijeća Europskih zajednica, a u našoj zemlji je uveden 11.veljače 2005.godine. Njegovim uvođenjem željelo se pružiti jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama te je uveden kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj u takvim situacijama.
Voditelj Službe civilne zaštite Čakovec Ladislav Soke iznio je podatke o djelovanju našeg centra tijekom protekle godine.

-U 2024.godini imali smo 18.438 poziva, odnosno pedesetak dnevno, što je za otprilike 3.500 poziva manje u odnosu na godinu ranije, ali se povećala iskoristivost broja za 9,5 posto. Od ukupnog broja imali smo 9.131 namjenskih poziva, 9.248 nenamjenskih i 59 zlonamjernih poziva. U 81 posto slučajeva pozivi su stigli putem mobilnih telefona, a u 19 posto s fiksnih telefona. Zaprimamo i pozive na stranim jezicima: engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom i slovačkom. Takvih poziva je prošle godine bilo 24, uz 34 e-poziva automatski iz vozila. Temeljem tih poziva hitne službe su intervenirale na 7.205 događaja, od čega je bilo 3.385 medicinskih događaja, 2.846 sigurnosnih događaja, 783 složenih i 191 vatrogasnih događaja. Ukupno gledajući, svi županijski centri 112 u našoj zemlji prošle su godine primili 1.839.837 poziva, od čega je 74,2 posto bilo namjenskih. U proteklih 20 godina svi naši centri na području Hrvatske primili su više od 37 milijuna poziva, rekao je Soke.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila, a kao dio sustava 112 obavlja dodatne zadaće iz djelokruga civilne zaštite. Sustav čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno – komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.
Josip Vizir, voditelj dežurne smjene u Županijskom centru 112 kratko je opisu samu proceduru njihovog rada.
-Po primitku poziva provjerimo tko i odakle zove te što se dogodilo. Nakon toga prosljeđujemo poziv hitnoj službi u čiju domenu spada. U takvim situacijama važno je biti smiren, brzo reagirati i dobro ocijeniti kojoj službi treba uputiti taj slučaj. Radim ovdje gotovo punih 20 godina, kroz čitavo to vrijeme, kao i moji kolege, prolazimo različite edukacije upravo zato da bi naše reakcije bila pravodobne i točne, naglasio je Vizir.
Povodom ovog važnog datuma, uz sastanke s predstavnicima hitnih službi s kojima surađuju djelatnici Županijskog centra 112 jučer i danas ugostili su mališane iz dječjih vrtića i upoznali ih sa svojim radom.