U nedjelju će, širom Europske unije, biti obilježen Dan europskog broja 112. Uveden je 1991.godine, a u Hrvatskoj se koristi od 2005.godine. Od 2009.godine obilježava se 11.veljače, pa su tim povodom novinarima predstavljeni rezultati djelovanja Županijskog centra 112 u Čakovcu, o čemu je govorio voditelj službe Ladislav Soke.

-U 2023.godini imali smo 22.023 poziva, odnosno šezdesetak dnevno i njihov broj je porastao za dvadesetak posto u odnosu na 2022.godinu kada ih je bilo 18.217. Od toga 8.823 je bilo namjenskih, 13.160 nenamjenskih i 49 zlonamjernih poziva. U 83 posto slučajeva pozivi su stigli putem mobilnih telefona, a u 17 posto s fiksnih telefona. Zaprimamo i pozive na stranim jezicima: engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom i slovačkom. Takvih poziva je prošle godine bilo 25, uz 9 e-poziva automatski iz vozila. Temeljem tih poziva hitne službe su intervenirale na 6.507 događaja, od čega je bilo 3.163 medicinskih događaja, 2.315 sigurnosnih događaja, 828 složenih i 201 vatrogasnih događaja. Ukupno gledajući, svi županijski centri 112 u našoj zemlji prošle su godine primili 1.967.116 poziva, od čega je 68,9 posto bilo namjenskih, nabrojio je Soke.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila, a kao dio sustava 112 obavlja dodatne zadaće iz djelokruga civilne zaštite. Sustav čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno – komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.
-Svrha uvođenja ovog broja je bila da se na jednostavan i učinkovit način omogući pozivanje bilo koje hitne službe u bilo kojoj zemlji EU tako da putnici mogu birati samo jedan broj i ne moraju pamtiti pojedinačne brojeve hitnih službi u pojedinim zemljama. Broj 112 se poziva kada imamo hitnu situaciju u kojoj su ugroženi ljudi ili materijalna sredstva i kada je potrebna pomoć vatrogasaca, hitne medicinske službe, policije ili HGSS-a, odnosno bilo koje inspekcijske službe. Naše korisnike molimo da broj 112 nazovu u hitnim situacijama, kada je netko ugrožen. Mi smo dostupni 365 dana u godini, 24 sata na dan i naši će vas operateri povezati sa svim hitnim službama koje su potrebne. Time su one oslobođene zlonamjernih, nenamjenskih i opetovanih poziva kada više dojavitelja prijavljuje isti događaj. U našem je centru zaposleno 9 djelatnika i voditelj centra, a u smjenama rade po dvoje, rekao je Soke.

Svoj rad nastoje približiti i najmlađima.
-U suradnji s drugim operativnim snagama, poput vatrogasaca i policije, provodimo edukacije djece drugih i trećih razreda osnovnih škola da bismo im ukazali kako se koristi broj 112, koje su to prirodne i druge nesreće kada nam se mogu obratiti te kako se ponašati u tim slučajevima. Na taj način ih pokušavamo naučiti da se ne igraju s brojem 112 , jer smo nakon uvođenja imali dosta takvih poziva, ali se njihov broj s godinama i edukacijom smanjio, istaknuo je Soke.




