Za kraj zimskih praznika, Knjižnica i čitaonica Šenkovec organizirala je trodnevnu radionicu animiranog filma za osnovnoškolce pod vodstvom filmske pedagoginje i animatorice Jasminke Bijelić Ljubić naziva “Animirani praznici u mojoj knjižnici” koja kreativne radionice provodi već 25 godina u sklopu Škole animiranog filma Čakovec. Cilj radionice bio je djeci približiti svijet animiranog filma, ne samo kroz oči konzumenata, već i kao stvaratelja filmskog djela, stoji na stranicama knjižnice, a kroz trodnevni program radionice djeca su kreirala kratku priču na temu knjiga, osmislila likove te ih animirala u tehnici kolaža direktno ispod kamere. O samoj radionici koju je pohađalo sedam mališana razgovarali smo s voditeljicom iste Jasminkom Bijelić Ljubić.
Radila sam tom prilikom kao voditeljica i animator na poziv Božice Mezga, ravnateljice Knjižnice i čitaonice Šenkovec. I prije smo ostvarivale uspješnu suradnju, a radi se o manjim projektima, odnosno radionicama za vrijeme školskih praznika. Željele smo da to ne bude puki likovni pristup, već da se ono proširi na sferu animiranog filma koji je djeci manje pristupačan u vidu radionica. Knjižnica ima mnogo djece kreativnih članova koji su polaznici i drugih radionica stoga je ova radionica bila svojevrsna nadogradnja za mlade likovnjake. Prijavilo se ukupno sedmero djece koja su sva likovno talentirana, a indirektno sam saznala da više od pola prijavljene djece ima i glazbeni talent kojeg smo u konačnici iskoristili. U ulozi animatora našli su se Leon Posavec, Marija Kečkeš, Erin Pintarić, Greta Ribić, Martin Soldat, Helena Kekić te Andrija Magdalenić.
Djeca u filmu rjeđe percipiraju glazbu, a više su posvećena vizualnom dojmu, tvrdi Bijelić Ljubić, no tijekom ove radionice, svojim ih je pristupom navela da pažnju obrate i na glazbu, ali i sudjeluju u kreiranju iste. Jedna od djevojčica odsvirala nam je svoju autorsku glazbu koju smo uvrstili u film. Radi se o Mariji Kečkeš koja svira kalimbu, stari afrički glazbeni instrument kojeg tek rijetki znaju svirati. U konačnici, bilo mi je drago što smo „pokrili“ i taj element filma, budući da djeca rjeđe percipiraju glazbu u filmu, već su posvećena vizualnom. Sjajno je kad netko u grupi na taj način doprinese ukupnom proizvodu radionica, filmu, neovisno radi li se o skupini odraslih ili djece. Ostala su pak djeca dala doprinos u oponašanju šumova. U konačnici, dobili smo pravo audio-vizualno djelo, a vrijednost mu daje to što je u potpunosti originalno, istaknula je Bijelić Ljubić.
Radionica je najkraći mogući oblik provedbe animacijskog projekta, a voditeljica je na samom početku radionice sudionicima sugerirala da film bude posvećen knjigama, budući da je radionica započela na Međunarodni dan materinskoga jezika. Željela ih je potaknuti i napraviti poveznicu između knjižnice i filma, pa su tako glavni likovi postali knjige i ptičice na koje su djeca osmišljala asocijacije. Tu je voditelj ključan kako bi vodio djecu kroz proces, jer ona ne dolaze na radionice sa već zamišljenim konceptima. Snimali smo to u formi kolaž animacije, a kadrove koje su snimili spojila sam u film. Nije cilj da se djeca bave montažom i postprodukcijom, to je tehnički dio, već da kreativno iznesu projekt do tehničke razine postprodukcije. Tehnički dio nije važan za radionicu i sam kreativni proces već je važnije da sudionici shvate da je izrada filma složeni proces. Osobno, radim na način da se na kraju radionice vidi produkt angažmana sudionika, jer cilj je da zavole animirani film, a ne da budu puki konzumenti. Cilj je svih ŠAF-ovih radionica da se sudionici percipiraju kao stvaratelji jer tada više cijene filmsku umjetnost, rekla je za kraj Bijelić Ljubić.
Djeca su kroz radionicu upoznala “drugu stranu” filmskog stvaralaštva – mukotrpan rad, upornost, ali i timski pristup te važnost zajedničkog angažmana u svim segmentima produkcije, a cijeli film možete pogledati na sljedećoj poveznici.