ISTRAŽIVANJE

Imate najdražu šalicu? Postoje razlozi zašto se emotivno vežemo baš za ovaj predmet

Tvrtka Heinz provela je jedno istraživanje prije nekoliko godina na ovu temu i pokazalo se da je čak 60 posto ispitanika emotivno vezano za jednu šalicu i uvijek piju iz nje. Njih 40 posto reklo je kako je najdraža šalica nezamjenjiva, a trećina ispitanika priznaje da bi bili shrvani da im se razbije, piše Večernji list.

Šestina ispitanika naljutila bi se da im netko bez pitanja uzme omiljenu šalicu. Iako se ovo nekima čini suludo, tim koji je proveo istraživanje otkrio je da postoje jako dobri razlozi zašto se emotivno vežemo baš za ovaj predmet. Kako prenosi Mirror, prvi razlog je osjećaj posjedovanja. Ljudi imaju običaj precijeniti vrijednost stvari koje posjeduju, a to se odnosi i na šalice.

Drugi razlog je priča koja stoji iza šalice. Često ih dobijemo na poklon ili kupimo kao suvenir na putovanju, a upravo to izaziva emocije. Neke od njih, ukrašene tekstom ili motivima, mogu inspirirati i nasmijati jer vraćaju uspomene na period kada smo ih dobili, odnosno kupili. Šalice također volimo zbog toplih napitaka koje sadrže. Neka istraživanja kažu kako samo stavljanje ruku oko tople šalice može izazvati pozitivne osjećaje, a pogotovo kada to povežemo s finim aromama kave, čaja ili tople čokolade. Također, većina toplih napitaka u sebi sadrži sastojke zbog kojih često posežemo za svojim šalicama, primjerice kofein, javlja Večernji list.

Najnovije vijesti

Pročitajte više