U četvrtak, 21. ožujka 2024. godine, početak dijela Ulice Andrije Habuša u Svetoj Mariji, na mjestu gdje se skreće u selo s državne ceste D20 prema crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije, postao je – jednosmjeran! Mnogi vozači to nisu niti primijetili, i dalje skrećući na svojoj uobičajenoj ruti, a oni koji jesu, pitaju se – zašto?
Odgovor smo potražili kod načelnice Općine Sveta Marija Đurđice Slamek. Pojasnila je kako je došlo do ovog „povijesnog događaja“ koji zbunjuje mještane.

Kako smo saznali, to se dogodilo zbog novoizgrađene pješačko-biciklističke staze uz crkvu, na kojoj su radovi nedavno dovršeni. Projekt je to Županijske uprave za ceste (ŽUC), koje su financirale i projektnu dokumentaciju, a radove je u vrijednosti od 50 posto (oko 40.000 eura) platila i Općina Sveta Marija.
– Projektnu dokumentaciju za to napravio je ŽUC, koji je ishodio i građevinsku dozvolu i raspisao javnu nabavu za izvođenje radova na pješačko-biciklističkoj stazi, dok je vertikalna signalizacija izvedena prema uvjetima Hrvatskih cesta koji su se morali ispoštovati zbog dobivanja građevinske dozvole, a time i same mogućnosti gradnje i općina na to nije mogla utjecati – rekla je načelnica.

U četvrtak je konačno asfaltirano i raskršće između Ulice Andrije Habuša i Kolodvorske ulice, koje nije moglo biti sanirano prije završetka pješačko-biciklističke staze. U sklopu radova, ŽUC je, pohvalno, izveo i horizontalnu signalizaciju, odnosno iscrtao pješačke prijelaze, crte na raskršću, ali eto i jedan dio Ulice Andrije Habuša pretvorio u slijepu ulicu te se od vozača očekuje da skreću neprirodnim lukom u sljedeću ulicu lijevo iza zelene površine.

„Suludo! Skretati prema crkvi nakon zelene površine u većem luku i to blizu zavoja može biti opasno! Mogli su onda radije složiti kružni tok!“ ili „Skretanje v vulicu pod kutom od cca 120 stupnjevi. Tu se pamet rastaje z zdravim razumom“ samo su neki od komentara mještana.
Načelnica Slamek također nije zadovoljna te je poručila:
– Kako općina radi prometni elaborat za oba naselja, zatražena je i izmjena vertikalne signalizacije na tom dijelu, odnosno da cesta opet postane dvosmjerna, te se nadamo da će Hrvatske ceste udovoljiti našem zahtjevu!