OŠ OREHOVICA U IZVRSNOM PROJEKTU

FOTO ‘Romski učenici jako žele komunicirati i s učenicima i s učiteljima, jezik je problem! Zato…’

Autor: Hana Batcha Frančić Foto/Video: Hana Batcha Frančić
- Advertisement -

Jučer, 29. kolovoza 2023. godine, u Osnovnoj školi Orehovica u Orehovici održana je završna konferencija Erasmus projekta „KULko“ – „Razvoj kulturnog kapitala romskih učenika“ kojeg su u partnerstvu proveli OŠ Orehovica, Pučko otvoreno učilište Čakovec, Ljudska univerza Lendava i OŠ Franceta Prešerna u Črenšovci. Na projektu vrijednom 60.000 eura, koji je trajao 18 mjeseci, sudjelovalo je 20 učitelja razredne nastave iz OŠ Orehovica (gdje je 62 posto djece romsko) i slovenske OŠ Franceta Prešerna, a projekt je iznjedrio razne analize i ponudio praktična rješenja za učitelje, koja će pomoći romskoj djeci da se uklope u školu!

Predstavnica slovenske Ljudske univerze Lendava Rahela Hojnik Kelenc istaknula je kako su istraživanja pokazala da kulturni kapital romske djece nije u skladu sa zajednicom i hrvatskim školstvom, a loša materijalna situacija, niska razina obrazovanja i izoliranost ne omogućuju romskim roditeljima da povećavaju kulturni kapital svoje djece i time im daju bolje temelje za školovanje i život.

Rahela Hojnik Kelnec

– Mnogi Romi se pitaju: Što moram napraviti da bih preživio, a ne što moram napraviti da bih bio uspješan! – istaknula je Hojnik Kelenc, dodavši kako je velika uloga u poticanju romske djece za uklapanje u zajednicu i povezivanje s našom kulturom upravo na učiteljima.

Ciljevi ovog projekta su nadomjestiti manjak kulturnog kapitala kod romskih učenika, osvijestiti njihovu čitalačku pismenost kao i pripremiti školsko glasilo te didatktičke materijale za učitelje koji će im pomoći u tome. Za to je potrebno i osvijestiti učitelje te uključiti romsku djecu u dodatne aktivnosti.

Marta Mikac iz Pučkog otvorenog učilišta Čakovec naglasila je da su istraživanja pokazala da romska djeca imaju slabije predznanje i opće znanje kao i manje ohrabrujuću obiteljsku situaciju kod kuće,, ne znaju kako koristiti knjige, nespretnija su i grublja i treba im više vremena za svladavanje nekih vještina i tehnika, te su motivirana najviše na početku školovanja, dok nakon 5.-6. razreda interes za školu znatno pada.

Marta Mikac iz POU-a Čakovec

Najveći problem romskoj djeci predstavlja hrvatski ili slovenski (njihov nematerinji jezik) koji ih dočekuje kao glavni jezik u školi.

Romska djeca bi rado komunicirala i s drugim djecom i s učiteljima, ali teže se izražavaju i jezik im je najveća prepreka i u komunikaciji i u učenju i postizanju školskog uspjeha. Stoga su domišljati i prilagodljivi nastavni materijali za romsku djecu izuzetno bitni – rekla je Mikac.

Kurikulum izrađen za potrebe projekta, koji uključuju kurikulum dodatnog učenja hrvatskog/slovenskog jezika predstavila je Senija Zadravec-Kermek, učiteljica razredne nastave OŠ Orehovica, a didaktičke materijale koji su za to osmislili Samira Horvat iz slovenske OŠ Franceta Prešerna.

Konferenciju je moderirao ravnatelj OŠ Orehovica Branko Sušec, a uz učitelje i strućne osobe iz hrvatskih i slovenskih ustanova koje su sudjelovale na projektu, konferenciji je u ime Međimurske županije prisustvovala i pročelnica Upravnog djela za civilno društvo i ljudska prava Maja Odrčić Mikulić.

Ravnatelj OŠ Orehovica Branko Sušec

Istraživanja i kurikulum možete pronaći na stranici POU Čakovec ovdje. Ideje za didaktičke materijale moći će se skinuti s web stranica OŠ Orehovica i tako će ih moći koristiti sve hrvatske škole!

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još