Na sjednici Općinskog vijeća Općina Orehovica održanoj 29. studenoga 2022. godine donesene su odluke koje se tiču promjena o načinu pružanja i obavljanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada u Općini Orehovica. Kao i kod svih JLS-a u kojima je GKP Čakom pružatelj usluga sakupljanja otpada, doneseno je zakonsko usklađivanje. Što to konkretno znači i kolike će biti cijene?
– Cilj je da se mještane motivira da što bolje odvajaju otpad, s ciljem da bude što manje miješanog komunalnog otpada – naglasila je načelnica Općine Orehovica Dijana Novak.

Sve je detaljno pojasnila Snježana Tkalčec Avirović, rukovoditeljica Zajedničkih poslova iz Čakoma, koja je radi te prigode prisustvovala sjednici.
– Radi se o usklađenju s aktualnim Zakonom o gospodarenju otpadom na području i općine Orehovica. Novost je fiksni dio cijene koji čini samu uslugu, u odnosu na varijabilni dio. Od ove godine u općini Orehovici posebno se prikuplja i bio otpad, te shodno tome Čakom očekuje da će općina Orehovica napraviti značajan iskorak i u rezultatima odvojenog okupljanja otpada i svrstati se uz bok najboljih – rekla je Snježana Tkalčec Avirović.

Zamolili smo ju i da pojasnio fiksni i varijabilni dio te što mogu očekivati mještani.
– Obračun cijene osmišljen je tako da varijabilni dio se korisniku naplaćuje ovisno koliko puta koristi uslugu, dok fiksni dio svaki korisnik mora platiti uvijek bez obzira na to prazni li mu se ili ne prazni spremnik za miješani komunalni otpad. Naime, fiksni dio cijene kod davatelja javne usluge podrazumijeva sve troškove organiziranja i isporuke javne usluge (npr. kupnja kamiona, održavanje kamiona, plaće radnicima, gorivo potrebno da kamioni prolaze područjem i budu spremni pružiti uslugu bez obzira na činjenicu da li će neki korisnik pripremiti spremnik za pražnjenje ili neće, troškovi prikupljanja i zbrinjavanja reciklabilnog otpada u vrećama, troškovi nabave spremnika bilo kanti ili vreća, troškovi prikupljanja i zbrinjavanja biootpada i drugo). Varijabilni dio cijene pokriva kod davatelja javne usluge samo troškove koji se odnose na zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada iz spremnika – pojasnila nam je Tkalčec Avirović, te pojasnila i cijene:
– Cijena javne usluge za korisnike u kategoriji kućanstvo u fiksnom dijelu s PDV-om za jedno pražnjenje volumena spremnika – kante od 120 litara će iznositi 63 kune, a s varijabilnim dijelom i s PDV-om 77 kuna (varijabilni dio za jedno pražnjenje s PDV-om iznosi 14 kuna pa zbrojen sa 63 kune fiksnog dijela daje tu cijenu). Za dva pražnjenja spremnika – kante za miješani komunalni otpad će takav korisnik plaćati nakon 1.1.2023. godine 91 kunu, a za tri pražnjenja (moguća su na primjer i tri ponedjeljka u mjesecu) će takav korisnik plaćati 105 kuna s PDV-om.

Kroz Odluku o načinu prikupljanja komunalnog otpada je propisana mogućnost kada ta cijena može biti manja (npr. ako se korisniku iz kategorije kućanstva pruža usluga putem spremnika volumena 80 litara ili ako se korisniku iz kategorije kućanstva pruža usluga povremeno pa on zapravo kupuje vreće s plaćenim odvozom kroz koje plaća varijabilni dio).