Četvrtu godinu zaredom u Hrvatskoj se obilježava zdravstvena akcija Dan crvenih haljina.
Kada je pokrenuta i zbog čega?
Pokrenuta je kako bi se podigla svijest o moždanom udaru u žena. Prva kampanja pokrenuta je 2004. g. u SAD-u, a danas više od 50 zemalja provodi nacionalnu kampanju koja je posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli moždanog udara u žena. Od prve godine obilježavanja Dana crvenih haljina u Hrvatskoj sudjeluje i Udruga Cerebro na čelu sa tri neurologinje iz KBC Osijek: dr. Ružica Palić Kramarić, dr. Mirjana Čubra i dr. Tihana Gilman Kurić. Na taj način žele nas upozoriti da prema zadnjim istraživanjima, žene dva puta češće umiru od moždanog udara nego od karcinoma dojke, te su nedovoljno osviještene po pitanju čimbenika rizika i mogućnostima prevencije. Klinička slika i krajnji ishod teži su nego u muškom dijelu populacije dok su određeni čimbenici rizika isključivo vezani uz ženski spol, unatoč čemu žene i dalje čine tek trećinu ispitanika u kliničkim studijama vezanima za cerebrovaskularne bolesti.
Zbog čega je crvena haljina simbol kampanje?
Jer od svih boja privlači najviše pozornosti. Ona je znak upozorenja. Crvena je boja krvi, simbolizira energiju, odlučnost, snagu, strast i hrabrost. Takva je i žena koja nosi crvenu haljinu.
– Zato ne zaboravite nositi crveno za žene prvog petka u veljači! – poruka je kampanje. Za porukom je krenula Čakovčanka Flavia Maurović koju smo snimili danas ujutro kada je bila na putu za centar grada.
