„MUDRO KLIKNI“

Aktivni učenici iz Belice i Gardinovca uspješno sudjelovali na još jednom izazovnom projektu

Autor: Mladen Grubić Foto/Video: OŠ Belica
- Advertisement -

„Mudro klikni“ je izazovni projekt  u kojem su sudjelovali učenici 2.b razreda PŠ Gardinovec uz suradnju učenika razredne i predmetne nastave OŠ Belica. U tome su im voditeljice bile Lidija Hertarić, učiteljica razredne nastave i Silvija Micek, učiteljica informatike, učiteljica savjetnica. Učenici koji će predstavljati projekt na smotri: Sara Vranović (2.b), Katarina Kolarić (2.b), Leo Fažon (3.b) i Julia Horvat (2.b). Tematsko područje projekta je bilo društvene komunikacijske vještine – Projekt građanin (Medijska pismenost)

Cilj im je bio istražiti kako pravilno i primijeniti upotrijebiti i snalaziti se  na društvenim mrežama, osvijestiti pitanje vršnjačkog nasilja, posebno dimenziju etiketiranja, poticanje uljudne komunikacije na društvenim mrežama, odgovorno i sigurno korištenje digitalnih medija.

Zbog čega taj projekt ?

-Svjesni smo da današnje informacijsko društvo mijenja dosadašnji način života.  Digitalni mediji postali su naša svakodnevnica. Međutim, nismo svjesni koje sve digitalne tragove ostavljamo. Koliko su informacije koje pretražujemo pouzdane i točne? Jesu li učenici svjesni koliko vremena provode na društvenim mrežama, kako to utječe na njih, njihove prijatelje i roditelje? Kako se djeca sve ranije susreću s digitalnim medijima smatramo da  je učenike već od najranije dobi potrebno poticati na njihovo odgovorno korištenje. Mediji utječu na  formiranje javnog mišljenja i nameću nam različite standarde. Pogotovo je to izraženo kod učenika koji velik dio vremena provode na društvenim mrežama i pod utjecajem su tzv. influencera- rekli su na početku, a potom dodali:- Proučili smo dokumente i zakone koji se odnose na zadani problem, proveli anketu među učenicima i roditeljima. Anketni listići su nam pokazali da čak i učenici prvog razreda vrijeme provode na društvenim mrežama, da stariji učenici vole komentirati objave drugih učenika ne misleći na to da svojim komentarima mogu nekoga uvrijediti. Zaključili smo da je pravo vrijeme da s učenicima od najranije dobi pokušamo razvijati kritičko promišljanje u digitalnom svijetu.

Kako ste pokušali riješiti spomenute probleme?

Provođenjem ankete utvrdili smo da problem postoji. Nametnulo se pitanje kako ga riješiti, kako stati na kraj vrijeđanju na društvenim mrežama, ruganju, pisanju ružnih riječi? Zajedničkim raspravama došli smo do mogućih rješenja problema. Proučili smo Konvenciju o pravima djeteta i Obiteljski zakon. Saznali  smo dadijete ima pravo izraziti svoje mišljenje, a odrasli ga trebaju poslušati i ozbiljno  razmotriti, da dijete ima pravo istraživati različite stvari i dijeliti svoje mišljenje s drugima kroz igru, priču, crtež, pisanje ili na bilo koji drugi način koji nije štetan ili uvredljiv za druge ljude. Proučavajući zakone i propise uvidjeli smo da problem možemo rješavati kroz dvije politike: organizirati aktivnosti za učenike ili organizirati radionice za roditelje. Analizirali smo prednosti i nedostatke predloženih ideja i odabrali ono što smatramo najboljim rješenjima. Odlučili smo osmisliti aktivnosti za učenike čitave škole. Otkrili smo da provođenjem radionica tima Pet za net možemo puno naučiti, a njihove radionice vezane uz sigurnost na internetu provoditi na satovima razrednika i informatike. Također smo saznali da mnogi roditelji ne znaju mnogo o digitalnim medijima. Manji broj učenika ima roditelje za prijatelje na društvenim mrežama ili im roditelji znaju pristupne podatke. To nam je bio dovoljan poticaj da u projekt uključimo i roditelje kroz edukativnu tribinu. Ravnatelj  i pedagoginja podržali su nas u našem naumu- ispričali su dodavši kako su našli najbolji pristup rješenju problema:- Nakon što smo mnogo naučili o neprimjerenim ponašanjima djece na društvenim mrežama postalo nam je jasno kako je najvažnije ta znanja prenijeti na što više učenika. Kao najbolji pristup rješavanju problema odabrali smo edukaciju i radionice za sve učenike. Kroz razgovore s učenicima i učiteljima odlučili smo da ćemo se svake godine aktivno uključivati u obilježavanje Dana sigurnijeg interneta. Kroz radionice na satovima razrednika i informatike naučiti kako poštovati sebe i druge u digitalnom svijetu, kako poštovati svoju i tuđu privatnost te poticati odgovornije ponašanje na društvenim mrežama. Dogovoriti suradnju s mladima iz Kluba Prostor – „CeZam“ Čakovec te  drugim školama i vidjeti kako se mladi i učenici u drugim sredinama nose s komunikacijom na internetu. U školi  smo izrađivati plakate, letke i urediti pano sa savjetima za online komunikaciju. Zamoliti pedagoginju da organizira predavanje za roditelje o utjecajima digitalnih medija na samopouzdanje vršnjaka- rekli su kako su vezano uz to napravili plan djelovanja, a je  uključivao je niz različitih aktivnosti. O uočenom problemu razgovarali smo s ravnateljem, pedagoginjom, učenicima, učiteljima, članovima obitelji i predstavnicima  Centra za mlade Čakovec. Pomoću ankete ispitali smo učenike i roditelje o navikama u digitalnom svijetu. Uvjerili smo se da mladi sve češće komuniciraju putem društvenih mreža. Svake ćemo godine obilježiti Dan sigurnijeg interneta. Na Satovima razrednika i Informatike provodile su se radionice za sve učenike. Obradili smo niz različitih tema, a provodeći radionicu „Snaga riječi“ došli smo do spoznaje da komentari doista utječu na nas. Uredili smo  pano sa savjetima za online komunikaciju.

Što su u končanici postigli ?

-Problem su sustavno  istraživali, dokumentirali i oblikovali plan rješavanja problema u više koraka. Naučili su istraživati na internetu i shvatili su koliko je važan timski rad. Međusobno su surađivali i uvažavali mišljenja drugih učenika. Pojedinci i udruge spremno su s njima podijelili svoja znanja. Potaknuli su vršnjake na odgovornije korištenje digitalnih medija kao i uljudniju komunikaciju na društvenim mrežama. Naučili su biti odgovorniji prema sebi, svojim roditeljima i prijateljima. Razvili su  svijest o trajnosti podataka na internetu i potrebi zaštite i poštovanja svojih i tuđih osobnih podataka. – Krajnji cilj smo postigli, većim dijelom teoretski, a vjerujemo kako će sve to pronaći plodno tlo – rekli su nam na kraju.

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još