Održan ljetni kamp tehničke kulture “Učenje tehnike kroz igru” u III. osnovnoj školi Čakovec
Od ponedjeljka 23. lipnja do srijede 25. lipnja 2025. godine, u prostorima III. osnovne škole Čakovec održan je IX. ljetni kamp tehničke kulture pod nazivom “Učenje tehnike kroz igru”, namijenjen učenicima osnovnih škola s područja Međimurske županije.

Organizator kampa je Društvo pedagoga tehničke kulture Međimurske županije, uz podršku Grada Čakovca i Međimurske županije, te u suradnji s partnerima: III. OŠ Čakovec, Hrvatskim savezom pedagoga tehničke kulture, Hrvatskom zajednicom inovatora, Hrvatskim brodomaketarskim savezom, Gospodarskom školom Čakovec i Foto-kino klubom Ivanovec.
Kamp je financiran sredstvima Javnog poziva Grada Čakovca za financijske potpore projektima i programima za 2025. godinu, kao i sredstvima Međimurske županije i Društva pedagoga tehničke kulture Međimurske županije.

Tijekom tri dana, 115 učenika sudjelovalo je u 11 tematskih radionica koje su obuhvatile širok spektar tehničkih i kreativnih aktivnosti. Sve izrađene radove učenici su ponijeli kući, a svakodnevno im je bila osigurana i okrjepa. Sudjelovanje u kampu bilo je u potpunosti besplatno.
Na svečanom otvorenju kampa okupljenima su se obratili ravnateljica III. OŠ Čakovec Nataša Novak, gradonačelnica Grada Čakovca Ljerka Cividini i župan Međimurske županije Matija Posavec, dok je tehničke detalje o programu predstavila voditeljica kampa Jelena Tuksar.

Ravnateljica Novak poželjela je učenicima ugodan boravak u kampu, pohvalivši njihov izbor da početak školskih praznika provedu u učenju i stjecanju novih znanja. Gradonačelnica Grada Čakovca Ljerka Cividini poželjela je svim sudionicima dobrodošlicu i uspješan boravak u kampu, uz mnogo zabave, novih prijateljstava i korisnih znanja, te istaknula je važnost STEM područja i poručila učenicima da su upravo ovakve radionice temelj za razvoj budućih stručnjaka, inženjera i znanstvenika.
Kamp je svečano otvorio župan Međimurske županije Matija Posavec, koji je učenicima poručio:

“Draga djeco, vi ste budući inovatori, inženjeri, kreativci – i zato učite, istražujte i igrajte se! Tehnika nije samo školski predmet, ona je alat kojim možete mijenjati svijet.” Naglasio je kako tehnička kultura, kada se prezentira na zanimljiv i primjeren način, može snažno potaknuti interes učenika za istraživanje i inovacije.
Održane radionice i voditelji:
- Radiogoniometrija – Vladimir Vinko, asistenti Mihel Želežnjak, Lana Žnidarić
- Modelarstvo – kreativna tehnička tvorevina 1 (1.–4. razred) – Zvonko Koprivnjak
- Modelarstvo – kreativna tehnička tvorevina 2 (5.–8. razred) – Ivan Rajsz
- Brodomaketarstvo – Jelena Tuksar, Danijel Labaš
- Robotika Code Club – Noa Turk, asistenti Noel Tot, David Pahor
- Lego WeDo – Dražen Beleta i asistent Vito Lesar
- Mala šivaonica (u suradnji s Gospodarskom školom Čakovec) – Andreja Modrinjak, asistent Valentina Ferlin
- 3D modeliranje – Zvonko Ljubić
- Foto i video radionica – Živa Žigmund i Radovan Petković
- Zrakoplovno i raketno modelarstvo – Leonardo Belović
- Memori školica – Zdenka Barlek

Radionice su se održavale svakodnevno od 9 do 12 sati, a učenici su kroz praktičan rad razvijali tehničke vještine, kreativnost i timski duh.
Završni dan kampa obilježen je svečanom izložbom radova u holu škole, koju su razgledali roditelji, bake i djedovi te brojni gosti. Pohvalili su učenike na stečenim znanjima i vještinama, a voditeljima radionica zahvalili na predanom radu i trudu uloženom u organizaciju i provedbu kampa.

Voditeljica kampa bila je Jelena Tuksar, predsjednica Društva pedagoga tehničke kulture Međimurske županije, dok su domaćini bili III. OŠ Čakovec, ravnateljica Nataša Novak i učitelj tehničke kulture Zvonko Ljubić.
Ljetni kamp “Učenje tehnike kroz igru” još je jednom potvrdio svoju vrijednost kao prostor u kojem djeca kroz igru, kreativnost i praktičan rad razvijaju ljubav prema tehnici i znanosti. Kroz stjecanje konkretnih znanja i vještina, djeca dobivaju temelje koji će im koristiti u budućnosti – kako u obrazovanju, tako i u životu. Upravo su ovakvi programi ključni za njihov razvoj, jer ne samo da obogaćuju školske praznike, već i usmjeravaju mlade prema tehničkim i kreativnim zanimanjima budućnosti, potičući njihovu radoznalost, inovativnost i samopouzdanje.