Od ponedjeljka kreću obavezne covid-potvrde!

Autor: Foto/Video:
- Advertisement -

SVI zaposlenici državnih i javnih ustanova od 15. studenog morat će imati covid-potvrde ili će se u suprotnom morati testirati.

U sustavu je 30-ak posto zaposlenika koji se, kako doznajemo iz dobro upućenih izvora, nisu cijepili niti su preboljeli koronu, odnosno nemaju potrebnu covid-potvrdu. Oni će se morati testirati.

Zbog toga će se organizirati puno više testnih mjesta u cijeloj Hrvatskoj, a, kako doznajemo, testiranje će obavljati i stomatolozi i ljekarne. Covid-potvrde će na ulazima u te ustanove provjeravati osobe koje su zaposlene na porti.

Portiri će pregledavati covid-potvrde

“Svaka ustanova ima portu i tamo nekog zaposlenog, osoba koja ondje radi provjeravat će covid-potvrde. Treba sekunda kako bi se očitalo je li covid-potvrda valjana. Oni koji nemaju covid-potvrde niti su se testirali neće moći ući na posao. Ravnatelji ustanova, škola i ostalih firmi morat će paziti da se pravila poštuju”, kazao je za Index dobro upućeni izvor.

Navodi nam kako će svaki ministar za svoj resor te institucije i tvrtke koje su pod njegovom nadležnosti davati upute kako bi svi bili detaljno informirani.

“Poanta je da ćemo imati puno više testnih mjesta, cijelo zdravstvo će se moći uključiti. Svi s ugovornim obvezama HZZO-a. Uključit će se i farmaceuti, dakle testiranje će biti moguće u ljekarnama, kod stomatologa te u kompletnoj primarnoj zdravstvenoj zaštiti”, rekao je za Index dobro upućeni izvor.

Testiranje dva puta tjedno

Trebat će se, dodaje, testirati dva puta tjedno.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo donio je detaljne upute oko organizacije širokodostupnog profesionalnog testiranja brzim antigenskim testovima. Navode kako se testovi na slinu neće priznavati, dok će brzi antigenski testovi služiti samo za ulazak na posao, ali ne i za izdavanje covid-potvrde.

HZJZ navodi kako se zbog proširenja upotrebe covid-potvrde pristupa povećanju broja testnih mjesta kako bi se poboljšala dostupnost testiranja za sve osobe na čitavom teritoriju Republike Hrvatske.

Donosimo detaljne upute HZJZ-a.

Tko može testirati?  

Osim testnih mjesta koja već sada postoje i na listi su Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), testirati može svaki zdravstveni djelatnik, uključujući i one čija je osnovna uloga u sustavu zdravstva primarno usmjerena drugim područjima, poput farmaceuta, farmaceutskih tehničara i doktora dentalne medicine.  

Primarna zdravstvena zaštita

HZZO će centralno omogućiti svim zaposlenicima ljekarni i svim pružateljima primarne zdravstvene zaštite da HZZO-u prijavljuju testiranja koja provode bez ikakve predradnje (bez prethodne prijave HZZO-u). Uvjet je pametna kartica HZZO-a i najmanje jedan zaposleni zdravstveni djelatnik, a bez prethodne suglasnosti ili prethodne prijave HZZO-u ili Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo (HZJZ).

Specijalističko-konzilijarna zdravstvena zaštita, bolnička zdravstvena zaštitu i privatni sektor: Za specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu, bolničku zdravstvenu zaštitu i privatni sektor uvjet je pametna kartica HZZO-a i najmanje jedan zaposleni zdravstveni djelatnik te prethodna najava korištenja pristupa HZZO-u na e-adresu: [email protected]r.

Ne provodi se prethodna prijava testnog mjesta HZJZ-u.  

HZZO će pratiti prijavu pojedinačnih rezultata testiranja po ustanovama

Upute za upis pojedinačnih testiranja u platformu i izdavanje covid-potvrda HZZO će objaviti na stranici www.hzzo.hr.  

HZZO će pratiti prijavu pojedinačnih rezultata testiranja po ustanovama, ugovoru s HZZO-om, kao i osobama čije pametne kartice su korištene za ovu svrhu. Testiranje se izvodi prema uputama proizvođača brzog antigenskog testa te odgovorna osoba na svakom testom mjestu treba osigurati da su svi koji provode testiranje osposobljeni za izvođenje ovih testiranja, odnosno upoznati sa sadržajem uputa proizvođača, kao i s ovim uputama.  

Cijeli članak pročitajte ovdje.

- Oglas -

Podijeli:

Najnovije

Pročitajte još