Od 15. svibnja na snazi je odluka Vlade o objavi cjenika i isticanju dodatne cijene kao mjera izravne kontrole cijena u trgovini na malo, piše N1.
Tom odlukom se propisuje obveza trgovcima da uz redovnu cijenu proizvoda određenih kategorija (hrana, piće, kozmetika, sredstva za čišćenje te kućanske i toaletne potrepštine…) od sada ističu i tzv. sidrenu cijenu. Trenutno, onu koja je vrijedila 2. svibnja ove godine.
Obveza je nametnuta svim trgovcima u maloprodaji, uključujući one koji prodaju putem interneta i na tržnicama, uz izuzeće OPG-ova koji na tržnicama prodaju svoje proizvode.
Osim na policama u trgovinama, trgovci moraju istaknuti sidrenu cijenu i u letcima, katalozima, na plakatima, mrežnim stranicama i u digitalnom oglašavanju.
Sidrene cijene su one koje je trgovac primjenjivao na određene proizvode iz kategorije robe široke potrošnje na dan 2. svibnja ove godine pod uvjetom da se radi o redovnim, a ne akcijskim cijenama. Riječ je o najnižoj cijeni iz prethodnih 30 dana.
Pojam sidrene cijene odnosi se na cijenu “usidrenu” u nekom vremnskom okviru kako bi služila kao referentna točka za prilagodbu drugih cijena, primjerice zbog imnlfacije ili kao mehanizam zaštite kupaca od prekomjernog ili neopravdanog dizanja cijena.
Isticanje sidrenih cijena moglo bi dodatno zbuniti kupce od kojih se mnogi još ne snalaze najbolje ni među ograničenim cijenama 70 proizvoda.
U katalozima nekih trgovačkih lanaca (Konzum i Spar, slika dolje) propisno su istaknute sidrene cijene.
No, kada je cijena nekog proizvoda akcijska, a propisano je i obvezno isticanje sidrene cijene, pa još ako je slučaj o pakiranju od više kilograma (kao s krumpirom u Kauflandu, slika dolje) kada se ističe i cijena jednog kilograma i još je riječ o proizvodu s ograničenom cijenom, istaknuta etiketa s četiri cijene lako može zbuniti kupca.
I predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP), Ana Knežević, smatra da bi to moglo biti zbunjujuće.
“Naravno da potrošače zbunjuje ako su četiri cijene na jednoj etiketi. Mnogi neće znati koja je cijena u opciji. Ljudi se ionako zbunjuju već i s ograničenim cijenama. Koliko sam shvatila tu odluku, na proizvodu mora biti objavljena cijena od 2. svbnja i cijena na dan kad kupujem taj proizvod”, kaže.
Cijeli članak pročitajte klikom ovdje.