Međimurska mezzosopranistica Nina Tarandek iz Zasadbrega u petak, 7. veljače, debitirat će na pozornici nacionalne kazališne kuće, zagrebačkoga HNK. Prvi put u jednom hrvatskom nacionalnom kazalištu predstavit će se ulogom Dorabelle u Mozartovoj operi „Cosi fan tutte“. Istu će ulogu pjevati i na izvedbi 10. veljače.
– Strategija nam je što češće angažirati naše pjevače i umjetnike koji imaju ostvarenu karijeru u inozemstvu. Nina se odlično uklapa u taj okvir – kaže Iva Hraste Sočo, intendantica zagrebačkoga HNK.

Nina je od onih negdašnjih varaždinskih učenika solo pjevanja koja je nastavila visoko obrazovanje u Beču, gdje je bila zapažena još kao studentica. Potkraj studija, u rujnu 2009. godine, dobila je prvi angažman u bečkome Theater an der Wien. Poslije joj je domicilno mjesto bio Frankfurt u čijoj je glasovitoj Operi bila u angažmanu od 2010. do 2020. godine, kada se opredijelila za status slobodne umjetnice. Ne krije uzbuđenje zbog hrvatskoga opernog debija:
– Ne samo što su me iz HNK pitali bih li željela gostovati, nego i što bih najviše voljela pjevati u ovoj sezoni. Odabrala sam ulogu Dorabelle, jer me prati od mojih bečkih dana, kao studijska rola i mislim da se njome mogu najbolje predstaviti. Pjevala sam je u nekoliko produkcija, u Venezueli, Caracasu, zatim u Frankfurtu i Vilnius City Operi u Litvi.

Ove sezone gostovala je u Berlinu, Milanu, Torinu…a nakon zagrebačkoga debija odlazi u Frankfurt, gdje će s ansamblom raditi na premijeri Wagnerova Parsifala u režiji svjetski poznate mezzosopranistice Brigitte Fassbaender , koja se nakon svoje impresivne pjevačke karijere posvetila režiji.
Manje je znano kako se Nina sa suprugom prije godinu i pol iz Frankfurta preselila, ili vratila, u svoj Zasadbreg.
– Kada sam bila u frankfurtskom opernom ansamblu većinom sam vježbala u Operi. Kao slobodnoj umjetnici teško mi je pronaći odgovarajući prostor za vježbanje, a u stanu sam mogla vježbati ograničeno, samo dva sata dnevno. To mi je otežavalo situaciju i shvatila sam da tako više ne mogu. I odluka o povratku u Zasadbreg bila je samorazumljiva. Planiramo renovirati djedovinu, gdje imamo vrt i voćnjak, što je oduvijek bio moj san. Život na selu za mene je neprocjenjiv. Kada se pripremam za nastupe, jutarnje sate do ručka posvećujem vježbanju. Stanku za glasnice najčešće koristim u vrtu, obavljajući poslove koji su u tom trenutku potrebni. Kasnije, oko 17 sati, vraćam se vježbanju – spominje umjetnica koja priželjkuje Bizetovu Carmen. Čini nam se idealnom za tu ulogu ciganke, jer Nina ima glas, scensku atraktivnost , a Međimurke su znane kao temperamentne žene. Njezinu Don Joseu ne bi bilo lako!