Ma, platit ću sve što treba, samo mi ne diraj vozačku dozvolu… Glavna je to, vjerujemo, misao svakome od vozača koji se na cesti zaigrao s brzinom ili nekim drugim od ozbiljnijih prometnih prekršaja. Jer, realno, onima koji svakodnevno sjedaju u automobil, bilo iz privatnih ili iz poslovnih razloga, vozačka je dozvola puno više od komada papira ili plastike, piše Poslovni dnevnik.
Vozači skloniji prekršajima, ostajanju bez vozačke dozvole, ali i putovanjima, zasigurno su se već našli u situaciji da u nekoj drugoj države ‘zarade’ oduzimanje vozačke dozvole pa u toj zemlji na određeno vrijeme ne mogu (legalno) upravljati motornim vozilom. Ili da im je kod kuće dozvola oduzeta, pa se vani ‘švercaju’… No, ranije ove godine ministri prometa država-članica Europske unije postigli su dogovor da se oduzimanje vozačke dozvole u jednoj državi članici primjenjuje u cijeloj Uniji. To znači da će vozači koji počine teške prekršaje u jednoj zemlji EU izgubiti pravo na upravljanje vozilom u svim državama članicama.
Ova nova pravila usmjerena su na povećanje sigurnosti na cestama i osiguranje dosljedne primjene sankcija diljem Europe. Bit će to od velike važnosti posebno za zemlje s velikim prometnim tranzitom, kao što je Njemačka, koja je ujedno i predvodnik ovog projekta. Njemački ministar prometa, Volker Wissing, istaknuo je kako je projekt usmjeren na povećanje sigurnosti na cestama, a većina država članica EU podržala je njemačku inicijativu. To ne čudi znamo li da je, prema podacima Europske unije, prošle godine na europskim cestama poginulo više od 20.000 ljudi, što je zabrinjavajući broj. EU je postavila ambiciozan cilj: do 2030. godine prepoloviti broj smrtnih slučajeva u prometu. Da bi se postigao taj cilj, broj poginulih trebao bi padati za 4,5 posto godišnje. To se, nažalost, ne događa. Išlo se prema tom cilju negdje do 2010. godine, ali od tada Europa sporije napreduje prema zadanom cilju. EU se stoga nada da će više novih mjera – među kojima je i oduzimanje vozačkih dozvola na razini cijele Unije – doprinijeti smanjenju broja nesreća i smrtnih slučajeva na cestama.
Nova pravila odnose se na teške prometne prekršaje. To uključuje vožnju pod utjecajem alkohola i/ili droga, prebrzu vožnju, teške prometne nesreće koje su rezultirale smrću ili teškim ozljedama. Za takve prekršaje, sankcija će biti obavezno oduzimanje vozačke dozvole na razini cijele Europske unije, a zabrana vožnje trajat će najmanje tri mjeseca. Dakle, zabrane koje traju kraće od tri mjeseca neće biti obuhvaćene novom direktivom. Također, država koja je izdala vozačku dozvolu neće automatski narediti primjenu zabrane vožnje u cijeloj EU, ako prekršaj u toj, matičnoj zemlji inače ne bi doveo do oduzimanja vozačke dozvole. Jer, zakonodavstva se ipak razlikuju od države do države. U slučajevima kada vozaču matična država-članica u kojoj je prekršaj počinjen ne izriče zabranu vožnje za taj prekršaj, ipak ima mogućnost poduzimanja “prikladnih mjera” kako bi se osiguralo da prekršitelj ne bude u mogućnosti nastaviti jednako voziti unutar EU.
Cijeli članak pročitajte klikom ovdje.