Osnovna škola Podturen prethodnog je mjeseca proslavila Dan škole, a nešto kasnije odvio se susret s Osnovnom školom Augusta Cesarca iz Krapine koja je sa školom partner na projektu eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave.
O svim novostima porazgovarali smo s predvodnicom škole, ravnateljicom Marijanom Cerovec.
– Nedugo smo se susreli sa školom iz Krapine u sklopu programa Malih darovnica unutar eksperimentalnog programa cjelodnevne škole kojeg provodimo već godinu dana. Tom je susretu prisustvovao i Ministarstvo znanosti i obrazovanja kako bismo zajedno proveli analize o uspjehu eksperimentalnog programa. Naša škola jedina je međimurska škola koja se uključila u ovaj pilot projekt kojeg sada nakon godinu dana provođenja očekuje evaluacija. U sklopu „Male darovnice“ povezujemo se sa školama partnerima kako bismo se pobliže upoznali i raspravljali o temama koje su trenutno aktualne i načinima kako smo novosti implementirali u rad. Naši projektni partneri su Krapina i Blato na Korčuli. Blato jer je ona najistočnija, a mi najsjevernija škola, rekla je Cerovec.
Program u kojem škola sudjeluje cilja na uvođenje promjena u obrazovanju, o čemu Cerovac govori sljedeće:
– Osobno smatram da je ovo tek prvi korak u promjeni koja se mora dogoditi i zasad sve ide dobro. Sve provodimo po planu, a primili smo i pohvalu da se držimo smjernica kao Svetog pisma. Mi si međusobno dajemo potporu jer sve škole imaju svoje izazove. Ono što je zasad bitno jest izlučiti naše prve primjedbe i dati prijedloge što dorađivati i mijenjati.
Zahvaljujući projektu, škola je dobila izdašnu financijsku potporu za provođenje dodatnih aktivnosti.
– Ono što je izuzetno važno kroz ovaj program je mogućnost financiranja dodatnih izvannastavnih aktivnosti. To je nama financijska injekcija koju nadalje ulažemo u nešto konkretno. Imali smo mnogo terenskih nastava, ovisno o grupama, a to je odlazak u prirodu, park znanosti i slično. Mi djelatnici smo pak dobili priliku međusobno se umrežiti i podržavati. Neki od predvodnika ovih škola su i mladi ljudi koji mi daju poticaj i energiju. Smatram da treba postojati mehanizam mentorstva kako bi se škola što lakše prepustila novom vodstvu. Voljela bih imati mogućnost nekoga pripremiti za ono što ga čeka s preuzimanjem uloge. Ja sam na ovoj poziciji 20 godina, a škola se mijenja. Osobno neprestano gledam kako nešto promijeniti i poboljšati. Zato je važno da čovjek koji vodi školu bude fleksibilan i otvoren za promjene.
Radeći u školstvu više od 20 godina, Cerovac je istaknula ključne izazove budućnosti.
– Kroz ovih 20 godina, uočavam promjene. Prije svega, mijenjaju se stavovi i ponašanje djece, no najviše od svega brine me njihov fizički razvoj. Djeca se sve manje kreću, a ako i nisu pretili, često imaju problem s aktivnošću. Iako su i meni osobno tumačili da je virtualna stvarnost način umrežavanja i komunikacije, s čime se slažem, izostaje moment stvarnog svijeta i realnosti.
Informacije su brze i instantne, a problem nastaje u učionici kada učitelj mora zaokupiti njihovu pažnju na 45 minuta. Kada smo analizirali ocjene učenika, naši djelatnici primijetili su da i traženje odgovora u udžbeniku predstavlja napor. Morat ćemo primijeniti način učenja jer ovaj model dolazi u krizu. Udžbenik će nažalost, uskoro biti prevaziđen. Godinama pratimo i rezultate matura koji su sve lošiji.
U školi vlada stav da je obrazovanje jednako važno kao i odgoj koji se zanemaruje, stoga djelatnici svojim primjerom učenike uče ophođenju, ali i važnosti stjecanja ljudskih vrijednosti poput empatije i solidarnosti. Zato je škola zahvaljujući financijskim potporama odlučila nagraditi uspješne učenike.
– Dan škole bila je prilika i za nešto novo. Tražila sam nagradu za naše uspješne učenike i odlučila sam se da najbolje za poticaj nagradimo sudjelovanjem na kampu engleskog jezika. Kriterij su ovdje bili ne samo poznavanje jezika, već i to da se odabrani učenici ističu motivacijom i angažmanom. No, najvažniji kriterij bio je uzorno ponašanje i pristojnost! Željeli smo učenike koji su pokazali brigu za druge demonstrirajući tako da su to vrijednosti koje naša škola cijeni. Radi se o kampu u Fužinama u Istri koji će trajati 7 dana. Prije svega, važno mi je da učenici postanu ljudi i zato svakog dana cijeli školski dan učenike pozdravljam na hodnicima. Iako je to zamorno, odlučila sam da svojim primjerom pokažem kako je i mala gesta pristojnosti veliki korak, rekla je Cerovec za kraj.