Kad je bio mali, iznad kuće Gorana Kovačića (57), rodom iz Male Subotice, koji danas stanuje u Mihovljanu, sportski avioni s aerodroma u Pribislavcu radili su krugove. Naravno, ubrzo se i sam zaputio u Pribislavec, a danas je jedan od rijetkih međimurskih profi pilota, koji radi kao instruktor letenja za Canadian Aeronautical Engineering (CEA), navjeći svjetski proizvođač simulatora leta, u Briselu, koji je kupio Oxford Aviation Academy. Radi i kao pilot charter letova i putuje po svijetu!
– Kao školarac, u 5. razredu osnovne, počeo sam se baviti aeromodelarstvom. Moj prvi učitelj aeromodelarstva Franjo Jeđud u OŠ Mala Subotica zaslužan je za moju ljubav prema letjelicama. Bila je to jedna od najjačih škola aeromodelarstva u Međimurju, sudjelovali smo i na županijskim i državnim natjecanjima i osvajali odlične rezultate. Bio sam oduševljen i dok sam gradio modele aviona, sanjao sam da sam i sam jednog dana u avionu – prisjeća se Goran Kovačić svojih početaka u svijetu aviona. Dodaje da mu je važan bio i učitelj modelarstva u sklopu Aerokluba Čakovec Stjepan Dominić, inače učitelj u OŠ Domašinec, koji je tada bio glavni voditelj i mentor Aerokluba Čakovec.
PRVI LET AVIONOM – S 15 GODINA
U svakom slučaju, Goran Kovačić je u avion – jedrilicu – prvi put sjeo sa 15 godina, a nekoliko godina kasnije već je bio profi pilot.
– Moj prvi instruktor leta bio je Dragutin Goričanec, koji mi je usadio poštovanje prema avijaciji. Rekao mi je da su svi zakoni u zrakoplovstvu pisani krvlju. Danas učimo pilote da, kad nešto krene po zlu, isključe autopilota i automatiku i sve rade manualno – rekao je Goran.
Nakon završene gimnazije (današnja Gimnazija Josip Slavenski), završio je Vojnu školu za rezervne oficire avijacije na Vojnoj vazduhoplovnoj akademiji u Zadru, dobio čin potporučnika, počeo letjeti u vojnim avionima i usput završio Višu zrakoplovnu JATO-vu školu i, sa 23 godine, položio dozvolu za profesionalne pilote.

U vojsci je počeo letjeti na mlaznom avionu, no, kad je počeo rat i nije želio sudjelovati na strani JNA tražio je otpust te se pridružio Hrvatskoj vojsci. Godine 1991. u Čakovcu je bila formirana 1. eskadrila lake avijacije višestruke namjene HV-a, a Goran je u ratu bio izviđač, da bi nakon smrti prijatelja u ratu odlučio izaći iz Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i odlučio se za novi životni put.
– Morao sam sve ponovno polagati jer mi jugoslavenske dozvole nisu vrijedile! – prisjeća se Goran, a zatim u njegovom životu slijede i zanimljivi preokreti.
UZ LETENJE I BRAK I BIZNIS
Oženio se sa 25 godina, te je danas sa suprugom Jagodom Kovačić već 32 godine u braku. Zajedno s njom i nekoliko prijatelja iz srednje škole, osnovali su uspješnu računalnu tvrtku Mikrostar u Čakovcu, koja je deset godina uspješno poslovala. Jesmo li spomenuli da je Goran usput uspješno završio i Fakultet organizacije i informatike (FOI) u Varaždinu?! No, uz uspješan biznis s računalima, uvijek ga je natrag vukla i avijacija.

– Paralelno uz Mikrostar radio sam i kao komercijalni pilot (zaprašivanje, bacanje padobranaca, panoramski letovi itd.) Završio sam i školu za prometnog pilota ATPL u Sloveniji. Radio sam non stop. Ujutro sam naručio robu u Mikrostaru, obavio sastanke i otišao, primjerice, avionom u Poljsku. Pilotstvo je kao zaraza, inficirate se time i nema povratka, stalno gledate u nebo. Victor Hugo je rekao: ‘Oni koji su poletjeli, život provode gledajući u nebo’ i tako i je – priča nam Goran.
No, u međuvremenu, Goran je, od 1998. do 2002., godine, stigao biti i županijski vijećnik, zatim županijski poglavar za malo i srednje poduzetništvo, predsjednik Aerokluba Čakovec i predsjednik Županijske zajednice Tehničke kulture! Čovjek je to nepresušne energije, koji govori njemački, engleski, nizozemski, slovenski i hrvatski jezik i za sebe kaže da je strašno radoznao i uporan, baš kao prstac u kamenu!
Uz silne poslove i obveze, Goran je sagradio i kućerinu od 350 kvadrata u staklu te sa suprugom odgojio prekrasnu kći Jelenu (19), koja je, kaže, naslijedila od njega hrabrost i životnu filozofiju – da je sve moguće. Svojoj obitelji Goran je omogućio život na visokoj nozi – zimi skijanje, ljeti more, Venecija, putovanja…

– Za taj posao treba imati i vremena i novca. Svi piloti su hedonisti i jednostavno uživaju u tom poslu i na neki način su opčinjeni adrenalinom, prirodnim narkotikom. Ako s vremenom ne doživljavaju stres i rizične situacije, ne osjećaju se dobro! – kaže Goran. I, kako je sve to završilo?
NAKON GAŠENJA MIKROSTARA
– Bilo mi je u jednom trenutku brdo toga, previše svega. Moja supruga je tu nažalost izvukla kraći kraj. Godine su prolazile, imali smo 15 zaposlenih, no 2001. je sve krenulo nizbrdo i niz velikih tvrtki je propalo, pa tako i naša – priča nam Goran.
– Nakon gašenja Mikrostara neko sam vrijeme radio za Air Adriatic u Rijeci. Tamo su se preselili i moja supruga i kći. No, 2006. godine zaposlio sam se na Prometnom fakultetu u Zagrebu, u Zavodu za aeronautiku, kao instruktor leta za civilne pilote, jedini s ATPL odobrenjem, i ubrzo postao šef pilota. Nadogradio sam sve moguće pilotske licence i nakon 7 godina postao šef pilotstva.
Tada slijedi najbolji dio! Neki headhunter ga je pozvao da dođe na Oxford University raditi kao profesor teoretske nastave i letenja, na što je pristao, a paralelno je, kao vanjski suradnik, od 2018. godine, radio i kao ispitivač za stjecanje pilotske dozvole. Kći mu je tada imala 15 godina, prosjek ocjena 5.00 i bila je matematička prvakinja Hrvatske te mu je saopćila da želi studirati biokemiju na Oxfordu. Stoga je 2019. godine odlučio napustiti Prometni fakultet i raditi samo za Oxford. Kći mu doduše nije završila na Oxfordu zbog Brexita, ali je upisala Medicinski fakultet u Zagrebu i nastaviti će studij sa željom da se bavi genetičkim inžinjerstvom, a Goranu je život širom otvorio vrata neba!
DANAS JE INSTRUKTOR, ISPITIVAČ LETA I CHARTER PILOT
– Oni su mi ponudili zapadnjački stil života. Od 1. listopada do 1. svibnja (7 mjeseci) radim tamo – sada u Briselu – jer je Oxford kupila CAE, kao instruktor. 3 tjedna radim, 10 dana sam doma. Plaća je bila – nemoralna ponuda! Radim dakle i posao ispitivača leta, što je vrlo odgovoran posao. Od 2019. radim i kao instruktor i airline pilot za Bulgarian Airline na Boeingu 737 na charter letovima. Svake godine sam u drugoj državi, bio sam zasad u Grčkoj, Engleskoj, Belgiji i Bugarskoj). E, tu doduše nema slobodnih dana, morate im biti dostupni cijelu turističku sezonu, eventualno ako dobijem što slobodno po 2-3 dana – otkriva Goran u trenutku kad smo mislili da više nema iznenađenja.

– Život mi je interesantan i pun akcije, ali to je pilotski život. Nema mirovanja, večeri uz obitelj, stalno ste na putu… Posljednjih 4-5 godina nisam bio kod kuće duže od mjesec dana. No, obitelj me posjećivala u drugim državama i stalno smo u kontaktu. Iako, nedostajem supruzi i kćeri i moram priznati da je njima puno teže nego meni jer volim svoj posao i izgaram u njemu… No, prilagodile su se, a supruga me uvijek podržavala – priča Goran, a njegovim aktivnostima zapravo nema kraja!
JEDINI JE ISPITIVAČ LETA U MEĐIMURJU
– U Hrvatskoj radim i kao ovlašteni ispitivač za pilotske dozvole HACZ-a (Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo), za to koristim avion koji imam u najmu, kroz vlastitu tvrtku Flight Acadamy, koju sam registrirao u Čakovcu.
Dodaje i kako svake godine svaki pilot mora proći provjeru stručnosti, pa tako i on.
– Moram produžiti 7 dozvola, iako ih produžujem drugima. U ovom poslu morate stalno učiti, a kao ispitivač moram prolaziti i tečajeve za praćenje regulative EU-a. Jedini sam ispitivač leta u Međimurju, u Aeroklubu Čakovec.
U slobodno vrijeme, Goran voli gledati TV emisiju „Seconds to Disaster“, međutim, priznaje da se kad leti sjeti nekih scena i tada mu nije svejedno.
Wow, kakav život! Želimo Goranu još puno lijepih godina u zraku!