Potrošačke cijene u Hrvatskoj porasle su u listopadu za 13,2% pa je tako inflacija dosegnula novu najvišu razinu od kada Državni zavod za statistiku (DZS) vodi te podatke, piše HRT.
Najnoviji statistički podaci pokazuju da je rast potrošačkih cijena ubrzao na godišnjoj razini. Naime, do danas objavljenih rekordnih podataka, najviša stopa godišnje inflacije u Hrvatskoj zabilježena je u rujnu, kada je iznosila 12,8%.
Cijene hrane i bezalkoholnih pića porasle na godišnjoj razini za 19,7%
Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupini hrana i bezalkoholna pića, za 19,7%
Cijene u skupini restorani i hoteli u ovogodišnjem su listopadu u odnosu na isti lanjski mjesec bile više za 17,8%, a dvoznamenkasti se rast bilježi i u skupinama stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 16,1%, potom pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 15,8%, u prijevozu, za 11,5%, te skupini razna dobra i usluge, za 10,7%.
Na godišnjoj su razini cijene rekreacije i kulture porasle za 8,4%, odjeće i obuće za 6,6%, alkoholnih pića i duhana za 4,4%, zdravlja za 3,5% te obrazovanja za 2,3%.
Statističari ističu kako su rastu godišnje stope inflacije u listopadu najviše doprinijeli porasti cijena u skupinama hrana i bezalkoholna pića (5,11 postotnih bodova), stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva (2,72 postotna boda), prijevoz (1,69 postotnih bodova), pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva (0,90 postotnih bodova), restorani i hoteli (0,89 postotnih bodova), itd.
Na mjesečnoj razini najviše porasle cijene odjeće i obuće
Po podacima DZS-a, na mjesečnoj razini najviše su u prosjeku porasle cijene u skupinama odjeća i obuća, za 6,9%, stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 2,8%, hrana i bezalkoholna pića, za 1%.
Cijene u skupinama pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva te zdravlje porasle su na mjesečnoj razini za po 0,8%, a porasle su i u ostalim skupinama, izuzev rekreacije i kulture gdje su pale za 0,8%.
Više pročitajte ovdje.