Vremena su se promijenila – još su donedavno Hrvati blizu granice s Mađarskom odlazili u tu zemlju točiti gorivo. Sada je drukčije – Mađari prelaze granicu i pune spremnike svojih vozila na hrvatskim crpkama jer je jeftinije. Na punom spremniku goriva tako uštede i do 35 eura, piše Večernji list.
Mađarska vlada zaista jest ograničila cijene goriva, ali u tom vladinu planu postoje i iznimke o kojima se gotovo ne govori. Ograničene cijene – koje jesu niže nego u Hrvatskoj – vrijede samo za privatna vozila. Sva ostala, u što spadaju službena i poslovna vozila svih vrsta te ona autoškola, izuzeta su krajem srpnja iz vladine regulative te od tada plaćaju tržišnu cijenu, onu bez vladine intervencije koja je viša od cijene benzina na hrvatskim crpkama.
Poduzetnici, vlasnici autoškola i drugi koji posjeduju takva vozila već neko vrijeme upozoravaju da njihovi poslovi trpe zbog cijene goriva, a oni koji imaju sreću da su relativno blizu hrvatske granice redovno odlaze napuniti spremnike kod nas. Benzin 95 u Hrvatskoj je, također uz Vladinu intervenciju, sada ograničen na cijenu od 11,19 kn (1,49 eura), a dizel na 12,35 kuna (1,64 eura) po litri.
Mađarska Vlada već je prije intervenirala te zamrznula cijene na 480 forinti – Mađari tako plaćaju oko 1,20 eura za litru goriva, ako ne voze službene ili poslovne automobile. Ako ih voze, cijena koju plaćaju je tržišna i redovno se mijenja, a zadnje je iznosila 1,99 eura za litru benzina, te više od 2 eura za litru dizela. Sada se najavljuje i daljnje poskupljenje dizela za još 30 forinti (0.074 eura).
Još donedavno su na mađarskim postajama viđani automobili sa stranim registracijama u kupnji jeftinog goriva, no sada oni koji žive blizu granice istim poslom dolaze u Hrvatsku. Česti, gotovo redovni kupci su autoškole. Jedan Mađar s kojim je popričala novinarka Večenjeg lista kaže da, uz dobar tečaj konverzije forinte, a on otprilike mijenja 53 forinte za kunu, na spremniku od 70 litara uštedi oko 35 eura.
Slično su rekli Mađari koji se odmaraju na Jadranu, a onamo su stigli u vozilima svojih firmi.
Cijeli članak pročitajte klikom ovdje.